A A+ A++

Aparatura Zakładu Maszyn Elektrycznych i Inżynierii Elektrycznej w Transporcie

Stanowisko badawcze napędu hybrydowego samochodu o strukturze Micro Hybrid

Stanowisko badawcze napędu hybrydowego pozwalające na badania wstępnego elektrycznego nagrzewania wyłączonego silnika spalinowego, układów Start&Stop z superkondensatorami, układów gromadzenia energii w podwójnym zasobniku, układów elektrycznych pomp cieczy chłodzącej.

Stanowisko badawcze modułowego napędu hybrydowego Modul Hybrid

Stanowisko badawcze modułowego napędu hybrydowego służy do badań zużycia paliwa i emisji CO2 samochodów. Pozwala na optymalizację konstrukcji układów Micro Hybrid do użytkowanych silników spalinowych samochodów.

Uniwersalny mechatroniczny samochodowy system diagnostyczny Bosch FSA 740 i KTS 520

Pozwala na szybką i efektywną lokalizację usterek czujników, elementów wykonawczych, nastawników w sieciach elektrycznych samochodów.

Przenośny samochodowy tester diagnostyczny ADP186

Pozwala na szybką diagnozę sterowników samochodów.

Stanowisko badania silników i prądnic z magnesami trwałymi do pojazdów samochodowych

Umożliwia przeprowadzanie pomiarów i badań układów sterowania maszynami PM i komutatorów elektronicznych.

Stanowisko napędu hybrydowego równoległego

Wyposażenie: silnik PMBLDC o mocy 1 kW, silnik indukcyjny o mocy 4 kW (symulator silnika spalinowego), hamulec elektromagnetyczny 5,5 kW, bateria akumulatorów niklowo-wodorkowych, bateria superkondensatorów, przekształtnik dwukierunkowy, elektroniczny układ pomiaru momentu obrotowego. Służy do badań równoległego napędu hybrydowego, opracowywania algorytmów pracy napędów hybrydowych.

Kamera termowizyjna FLIR

Badania termowizyjne i diagnostyka maszyn elektrycznych i silników spalinowych.

Rejestrator zakłóceń RZ1 firmy KARED

Przeznaczony do badań stanów przejściowych maszyn elektrycznych pracujących w systemie elektroenergetycznym. Rejestratory mają możliwość przeprowadzania pomiarów symultanicznych i współpracują z układem synchronicznego wyzwalania rejestracji. Rejestratory wyposażone są ponadto w zestaw czujników pomiarowych napięć, prądów i położenia kątowego. Wybrane parametry: ilość wejść - 16, częstotliwość próbkowania na kanał - 32 kHz, rozdzielczość - 12 bitów, pasmo przenoszone DC - 16 kHz, synchroniczne próbkowanie wszystkich kanałów analogowych (maksymalna różnica w czasie próbkowania między kanałami inaczej różnica faz pomiędzy kanałami dla częstotliwości 50 Hz) - < 12 µs (< 0,2°), pomiar prądów - 0.02 A do 300 A, pomiar napięcia - 2 V do 1000 V, pomiar położenia kątowego do prędkości 3000 obr/min (pomiar enkoderem, pomiar czujnikiem optycznym lub magnetycznym).

Karty szybkiego prototypowania firmy dSPACE: DS1102, DS1103

Urządzenia nalerzą do grupy układów HiL (Hardware in the Loop) przeznaczonych do symulacji on-line przy projektowaniu wspomaganym komputerowo. Karty mogą być wykorzystywane między innymi do projektowania i badań układów regulacji, w tym układów pracujących w systemie elektroenergetycznym (np. stabilizatorów systemowych), układów napędowych i zabezpieczeń.

© Politechnika Śląska

Ogólna klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Politechnikę Śląską

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Zasady wykorzystywania „ciasteczek” (ang. cookies) w serwisach internetowych Politechniki Śląskiej

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie