Symbol | EFEKTY KSZTAŁCENIA |
Wiedza: absolwent zna i rozumie |
SYMIN_W01 | w szerokim zakresie problemy nauk technicznych ogółem oraz podstawowe problemy w zakresie wybranych dyscyplin |
SYMIN_W02 | wpływ inżynierii na techniki eksperymentalne w wybranych dyscyplinach |
SYMIN_W03 | najważniejsze problemy rozwojowe w wybranych dyscyplinach |
SYMIN_W04 | modelowanie matematyczne w aspekcie jego zastosowania do interpretacji wyników eksperymentalnych w wybranych dyscyplinach |
SYMIN_W05 | zastosowania matematyki i statystyki w wybranych dyscyplinach |
SYMIN_W06 | techniki informatyczne i ich zastosowań w wybranych dyscyplinach |
SYMIN_W07 | techniki eksperymentalne w wybranych dyscyplinach |
SYMIN_W08 | metody i narzędzia do symulacji komputerowych procesów |
SYMIN_W09 | proces transferu wiedzy oraz komercjalizacji wyników badań |
SYMIN_W10 | procedury pozyskiwania projektów badawczych: źródeł ich finansowania i obowiązujących procedur (wnioskowania o grant, oceny wniosków) |
SYMIN_W11 | nowoczesne koncepcje, metody i narzędzia prowadzenia działalności dydaktycznej lub szkoleniowej |
SYMIN_W12 | nowoczesne koncepcje, metody i narzędzia organizowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych |
Umiejętności: absolwent potrafi |
SYMIN_U01 | samodzielnie poszukiwać informację naukową oraz dokonywać integracji wiedzy technicznej z wiedzą z wybranych dyscyplin naukowych |
SYMIN_U02 | posługiwać się nowoczesnymi technikami przekazywania i prezentacji faktów naukowych |
SYMIN_U03 | odpowiednio dokumentować i prezentować uzyskane wyniki naukowe, w języku polskim jak i angielskim, z użyciem nowoczesnych metod przekazu naukowego |
SYMIN_U04 | redagować teksty naukowe, w języku polskim i angielskim |
SYMIN_U05 | prezentować i dyskutować wyniki naukowe w interdyscyplinarnym środowisku techników i inżynierów |
SYMIN_U06 | integrować modelowanie matematyczne z wynikami eksperymentów w wybranych dyscyplinach |
SYMIN_U07 | rozwijać i wykorzystać techniki symulacji komputerowych do zastosowań w wybranych dyscyplinach |
SYMIN_U08 | formułować i weryfikować hipotezy statystyczne związane z eksperymentami w wybranych dyscyplinach |
SYMIN_U09 | wykorzystywać zasoby internetowe związane z pomiarami i eksperymentami w wybranych dyscyplinach |
SYMIN_U10 | stosować techniki informatyczne do zagadnień związanych z modelowaniem zjawisk i procesów |
SYMIN_U11 | zidentyfikować i sformułować zadania inżynierskie o charakterze innowacyjnym w zakresie modelowania zjawisk i procesów z wykorzystaniem formalnych narzędzi |
SYMIN_U12 | wykorzystywać algorytmy i oprogramowanie w aspekcie zastosowań do wyników eksperymentów |
SYMIN_U13 | planować badania naukowe |
SYMIN_U14 | dokonać analizy możliwości transferowania wyników prac badawczych do sfery gospodarczej i społecznej oraz zainicjować działania zmierzające do realizacji takiego transferu |
SYMIN_U15 | inicjować debatę i uczestniczyć w dyskursie naukowym |
SYMIN_U16 | opracować i realizować z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi zajęcia dydaktyczne lub proste szkolenia |
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do |
SYMIN_K01 | inspirowania i organizowania procesu uczenia ustawicznego w zespołach badawczych |
SYMIN_K02 | odpowiedzialności za podejmowane decyzje mając świadomość ważności i aspektów pozatechniczne oraz skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko |
SYMIN_K03 | współdziałania i pracy w zespole, przyjmując w niej różne role |
SYMIN_K04 | odpowiedniego formułowania priorytetów służących realizacji zadań przez zespoły badawcze |
SYMIN_K05 | myślenia i działania w sposób kreatywny i przedsiębiorczy |
SYMIN_K06 | do krytycznej oceny dorobku reprezentowanej dyscypliny naukowej oraz własnego wkładu w rozwój tej dyscypliny |
SYMIN_K07 | do wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców, a także inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, m.in. przez przekazywanie społeczeństwu we właściwy sposób informacji i opinii dotyczących osiągnięć nauki, zaangażowanie się w kształcenie specjalistów i inne działania prowadzące do rozwoju społeczeństwa obywatelskiego opartego na wiedzy |