Start - Aktualności

Autor: System Publikacja: 05.03.2010
Tegorocznymi laureatami konkursu zostali:
1. Mgr inż. Michał BAJKACZ – Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki, temat pracy: „Lokalizator pozycji pojazdu”, promotor: dr inż. Zbigniew Rymarski.
W pracy magisterskiej została zaproponowana nowa konstrukcja sworzni z rowkami spiralnymi, której zastosowanie pozwoli zmniejszyć zużycie powierzchni kontaktowych. Dzięki temu okres eksploatacji łańcucha zdecydowanie wydłuża się.
Zainteresowania: wydarzenia sportowe (piłka nożna, lekkoatletyka, sporty zimowe, snooker), muzyka, czytanie książek np. o tematyce psychologicznej i motywacyjnej.
3. Mgr inż. Maciej KRZYSZKOWSKI – Wydział Elektryczny, temat pracy: „Układ elektrycznego hamulca postojowego HILL-HOLDER w samochodzie osobowym”, promotor: dr inż. Rafał Setlak.
Celem pracy magisterskiej było zaprojektowanie i wykonanie mikroprocesowego układu sterowania hamulca Hill-Holder dla samochodu Fiat Panda. Zadaniem układu jest automatyczne utrzymanie zahamowanego samochodu na wzniesieniu bez zagrożenia stoczenia się do tyłu, a tym samym poprawa komfortu użytkowania samochodu. Układ samoczynnie blokuje hamulce po wykryciu zatrzymania i nachylenia pojazdu. Zwolnienie hamulca odbywa się automatycznie podczas ruszania. Głównym osiągnięciem jest opracowanie układu hamulca Hill-Holder w oparciu o system ABS samochodu Fiat Panda, co może stanowić tańszą alternatywę w stosunku do istniejących rozwiązań.
Zainteresowania: motoryzacja (szczególnie rozwój samochodów hybrydowych oraz elektrycznych), sport i komputery. W wolnym czasie oglądanie filmów, podróżowanie i spotkania ze znajomymi.
5. Mgr inż. Piotr MAJDA – Wydział Mechaniczny Technologiczny, temat pracy: „Dobór parametrów technologicznych procesu wytwarzania kompozytowych tarcz hamulcowych”, promotor: prof. dr hab. Mirosław Cholewa.
Finał Konkursu Fiata 2010
W najbliższy poniedziałek 8 marca 2010 r. o godz. 11.00 w Sali Senatu Politechniki Śląskiej przy ul. Akademickiej 2A w Gliwicach odbędzie się wręczenie nagród w Konkursie Fiata.
Konkurs o nagrodę koncernu Fiata na najlepsze prace doktorskie i magisterskie o tematyce związanej z dziedziną motoryzacji zorganizowany został na naszej uczelni już po raz trzynasty. Ogłaszany jest corocznie i realizowany na podstawie porozumienia o współpracy naukowo-technicznej pomiędzy Centrum Badawczym Fiata, Spółką Fiat Polska oraz trzema polskimi uczelniami: Politechniką Warszawską, Politechniką Śląską i Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej.
Tegorocznymi laureatami konkursu zostali:
1. Mgr inż. Michał BAJKACZ – Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki, temat pracy: „Lokalizator pozycji pojazdu”, promotor: dr inż. Zbigniew Rymarski.
Michał Bajkacz jest absolwentem Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki.
Praca magisterska o temacie "Lokalizator pozycji pojazdu" przedstawia kompletny proces projektowy prototypowego systemu mikroprocesorowego umożliwiającego zdalne ustalanie pozycji pojazdu.
Częścią systemu jest aplikacja komputerowa pozwalająca na bezprzewodową komunikację z modułem zamontowanym wewnątrz pojazdu za pośrednictwem sieci GSM. Umożliwia ona rejestrację oraz wizualizację danych pozycyjnych lokalizowanego samochodu.
Zainteresowania: elektronika, informatyka, motoryzacja, sport.
2. Mgr inż. Adam FURICH – Wydział Transportu, temat pracy: „Analiza pracy i określenie założeń konstrukcyjnych do wykonania łańcuchów na linii fosforowania i kataforezy”, promotor: prof. dr hab. Aleksander Sładkowski.
2. Mgr inż. Adam FURICH – Wydział Transportu, temat pracy: „Analiza pracy i określenie założeń konstrukcyjnych do wykonania łańcuchów na linii fosforowania i kataforezy”, promotor: prof. dr hab. Aleksander Sładkowski.
W pracy magisterskiej została zaproponowana nowa konstrukcja sworzni z rowkami spiralnymi, której zastosowanie pozwoli zmniejszyć zużycie powierzchni kontaktowych. Dzięki temu okres eksploatacji łańcucha zdecydowanie wydłuża się.
Zainteresowania: wydarzenia sportowe (piłka nożna, lekkoatletyka, sporty zimowe, snooker), muzyka, czytanie książek np. o tematyce psychologicznej i motywacyjnej.
3. Mgr inż. Maciej KRZYSZKOWSKI – Wydział Elektryczny, temat pracy: „Układ elektrycznego hamulca postojowego HILL-HOLDER w samochodzie osobowym”, promotor: dr inż. Rafał Setlak.
Celem pracy magisterskiej było zaprojektowanie i wykonanie mikroprocesowego układu sterowania hamulca Hill-Holder dla samochodu Fiat Panda. Zadaniem układu jest automatyczne utrzymanie zahamowanego samochodu na wzniesieniu bez zagrożenia stoczenia się do tyłu, a tym samym poprawa komfortu użytkowania samochodu. Układ samoczynnie blokuje hamulce po wykryciu zatrzymania i nachylenia pojazdu. Zwolnienie hamulca odbywa się automatycznie podczas ruszania. Głównym osiągnięciem jest opracowanie układu hamulca Hill-Holder w oparciu o system ABS samochodu Fiat Panda, co może stanowić tańszą alternatywę w stosunku do istniejących rozwiązań.
4. Mgr inż. Przemysław KUŚ – Wydział Elektryczny, temat pracy: „Analiza przydatności stosowania elektrycznych pomp cieczy w układach chłodzenia silników spalinowych”, promotor: dr inż. Rafał Setlak.
Celem pracy było zaprojektowanie układu automatycznego, wstępnego podgrzewania bloku silnika, umożliwiającego w napędzie Mild Hybrid skrócenie czasu wtrysku paliwa po rozruchu silnika spalinowego, a co za tym idzie zmniejszenie emisji zanieczyszczeń w fazie nagrzewania katalizatora.
Zainteresowania: motoryzacja (szczególnie rozwój samochodów hybrydowych oraz elektrycznych), sport i komputery. W wolnym czasie oglądanie filmów, podróżowanie i spotkania ze znajomymi.
5. Mgr inż. Piotr MAJDA – Wydział Mechaniczny Technologiczny, temat pracy: „Dobór parametrów technologicznych procesu wytwarzania kompozytowych tarcz hamulcowych”, promotor: prof. dr hab. Mirosław Cholewa.
Głównym celem pracy był dobór odpowiednich parametrów technologicznych wytworzenia materiału kompozytowego, zaprojektowanie oraz wykonanie kokili do odlewania wentylowanych tarcz hamulcowych. Finalnym etapem było odlanie kompozytowych, wentylowanych tarcz hamulcowych. Materiały kompozytowe doskonale nadają się na podzespoły w branży motoryzacyjnej, w której dąży się do zmniejszenia masy pojazdu przy jednoczesnym poprawieniu własności wytrzymałościowych materiałów.
Zainteresowania: Informatyka, muzyka, sport, nowoczesne technologie.
6. Mgr inż. Szymon SIKORA – Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki, temat pracy: „Budowa stanowiska laboratoryjnego i regulacja w układzie ABS samochodu”, promotor: dr inż. Roman Czyba.
Celem jego pracy magisterskiej było wykonanie projektu i budowa stanowiska badawczo-dydaktycznego przeznaczonego do badania układu regulacji w systemie ABS samochodu. Podstawowym założeniem było wykorzystanie w konstrukcji elementów rzeczywistego samochodu (podzespołów Fiata Panda), co znacznie przybliża do rozwiązań przemysłowych. Stanowisko zamodelowano w środowiskach symulacyjnych w celu sprawdzenia słuszności ogólnej koncepcji stanowiska. Zaowocowało to udanym prototypem stanowiska. Przeprowadzone eksperymenty wykazały słuszność założonych koncepcji oraz poprawne działanie wszystkich elementów składowych systemu ABS.
Zainteresowania: kolarstwo (2-krotny tytuł 2-go vice-mistrza w Akademickich Mistrzostwach Śląska w kolarstwie; 1 i 3 miejsce w Mistrzostwach Polski w kolarstwie - drużynowo).
Na konkurs w Politechnice Śląskiej wpłynęło w tym roku 12 prac:1 praca doktorska, 1 praca inżynierska i 10 magisterskich. Komisja nagrodziła 6 prac magisterskich.
Poniedziałkowa uroczystość odbędzie się wspólnie dla laureatów z Politechniki Śląskiej oraz Akademii Techniczno-Humanistycznej.
Aktualności
Pokaż wszystkie




































































































































Więcej aktualności Mniej aktualności
Wydarzenia
Pokaż wszystkieWspółpraca:

Santander Universidades to jeden z fundamentów społecznego zaangażowania Banku Zachodniego BZWBK oraz Grupy Santander.
Współpraca:

Santander Universidades to jeden z fundamentów społecznego zaangażowania Banku Zachodniego BZWBK oraz Grupy Santander.