EkoMiasto: zadanie dla szkoły ponadpodstawowej, 2.11.2021

Termin upowszechnienia zadania 02.11.2021 |
Termin nadesłania rozwiązania 15.01.2022 |
Temat zadania konkursowego Bądź bardziej eko ze smartfonem – projektujemy aplikację wspomagającą zachowania proekologiczne |
Jak dostarczyć efekty pracy?
Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy: rjo7-cpn@polsl.pl
Zadanie konkursowe:
Zaprojektujcie aplikację promującą, wspomagającą i uświadamiającą zachowania proekologiczne wśród mieszkańców miast. Wasza aplikacja powinna zawierać rodzaj promowanych aktywności (np. koncepcję Zero Waste, redukcję śladu węglowego), motywację do realizacji czynności proekologicznych (np. za sprawą statystyk czy też akcji, za które użytkownicy będą mogli otrzymywać dodatkowe punkty i zbierać nagrody), określić stale dostępne aktywności oraz aktywności specjalne, udostępniane np. z okazji Dnia Ziemi.
Wybierzcie grupę odbiorców, którzy będą mogli korzystać z Waszej aplikacji. Określcie platformy, na których aplikacja będzie działała (urządzenia mobilne, aplikacja webowa).
Po wykonaniu aplikacji opiszcie jej działanie i koncepcję w specjalnie przygotowanym raporcie według podanych kryteriów:
- nazwa systemu,
- cel użycia systemu (do 400 znaków),
- określenie grupy docelowej (do 800 znaków),
- opis koncepcji systemu (do 1000 znaków),
- opis funkcjonalności systemu:
- opis interfejsu systemu
- opis aktywności, pomysłu, wskazanie mierzalnego parametru, w jaki sposób dana aktywność będzie miała korzystny wpływ na środowisko (maks. 400 znaków na aktywność),
- opis osiągnięć, odznak, poziomów itp., które można uzyskać za realizację aktywności, wskazanie, w jaki sposób dane osiągnięcie będzie motywować użytkownika (maks. 400 znaków na osiągnięcie),
- opis aktywności i osiągnięć specjalnych (np. limitowane czasowo),
wskazanie, w jaki sposób dane osiągnięcie będzie motywować użytkownika (maks. 400 znaków na osiągnięcie), - opis innych pomysłów na funkcjonalności aplikacji – np. statystyki, konkurencje grupowe itp., wskazanie, w jaki sposób dane osiągnięcie będzie motywować użytkownika (maks. 400 znaków na osiągnięcie),
- opis modelu biznesowego aplikacji, uwzględnienie przewidywanych kosztów utrzymania systemu oraz przedstawienie możliwych źródeł finansowania (maks. 1000 znaków),
- promocja wraz z opisem metody promocji aplikacji (maks. 1000 znaków),
- udokumentowany kontakt z instytucjami lub firmami itp., które są zainteresowane wsparciem rozwoju aplikacji w obszarze promocji lub finansowania kosztów rozwoju i uruchomienia platformy (maks. 500 znaków na instytucję oraz załączniki w postaci zrzutów ekranu wymiany korespondencji mailowej lub dokumentacji potwierdzającej zainteresowanie),
- ankieta przeprowadzona na grupie docelowej przedstawiająca funkcjonalności aplikacji, aktywności oraz odznaki.
Każda z funkcjonalności, aktywności, osiągnięć powinna zostać oceniona przez ankietowanych w skali 0-5, gdzie 0 to ocena najniższa, 5 to ocena najwyższa. Dowodem powinny być skany z kartek wypełnionych przez ankietowanych lub zrzuty ekranu z systemu do przeprowadzania ankiet. Ankietę należy opracować (tzn. podsumować uzyskane wyniki) dla poszczególnych funkcjonalności, aktywności lub osiągnięć. Ocenie podlega liczba przeprowadzonych ankiet, nie większa niż 40.
Tutaj znajdziecie materiały wprowadzające do tematu:
Pobierz plik "Bądź bardziej EKO ze smartfonem"
Informacja dla nauczyciela:
Celem zadania konkursowego jest zaprojektowanie aplikacji do promowania, wspomagania i uświadamiania zachowań proekologicznych użytkowników.
Efektem zadania konkursowego jest wypracowanie przez zespół uczniów spójnej koncepcji, zachęcającej użytkownika do podejmowania pozytywnych dla środowiska aktywności przy pomocy zaprojektowanej aplikacji.
Każdy element projektu zostanie oceniony osobno. Punktacja za zadanie będzie sumą uzyskanych punktów. Nie jest konieczna realizacja wszystkich punktów wskazanych w zadaniu.
Przedmiot wpisujący się do zadania:
informatyka,
geografia.
Słowa kluczowe:
programowanie, aplikacja webowa, projekt, ochrona środowiska