KOMUNIKACJA NAUKOWA
I POPULARYZACJA NAUKI
studia podyplomowe
Komunikacja i popularyzacja nauki to pomost pomiędzy środowiskiem akademickim a społeczeństwem. Skuteczne dotarcie do odbiorców oraz podkreślenie roli nauki i wyjaśnienie niektórych z jej aspektów jest możliwe za pośrednictwem angażujących treści, nowoczesnych kanałów komunikacji, metod upowszechniania wiedzy, a także współpracy z mediami.
Jeśli chcesz:
- poznać nowoczesne narzędzia wspierające pracę popularyzatora, komunikatora nauki, edukatora,
- zdobyć nową wiedzę i doświadczenie poprzez realizację praktycznych działań,
- współpracować z przedstawicielami mediów i biznesu,
- rozwinąć kompetencje związane z komunikacją i współpracą w zespole kreatywnym,
- dzielić się wiedzą z innymi i efektywnie docierać do odbiorców,
- budować społeczeństwo oparte na wiedzy
wybierz studia podyplomowe KOMUNIKACJA NAUKOWA I POPULARYZACJA NAUKI, prowadzone przez ekspertów z długoletnim doświadczeniem w zakresie komunikacji i popularyzacji nauki, a także w takich obszarach jak dziennikarstwo, PR, publicystyka, edukacja i szkolnictwo wyższe. Uczestnicy studiów będą realizowali projekty m.in. w centrach nauki, uniwersytetach dziecięcych lub innych jednostkach profesjonalnie zajmujących się popularyzacją nauki.

Sylwetka absolwenta
Absolwent studiów podyplomowych “Komunikacja naukowa i popularyzacja nauki” zdobędzie wiedzę z zakresu innowacyjnych form upowszechniania i popularyzacji nauki, metod pracy z bezpośrednim udziałem odbiorców, dopasowywania treści oraz formy komunikacji do odbiorców, metod uatrakcyjniania i wizualizacji treści popularnonaukowych, krytycznego myślenia, selekcji merytorycznych i prawdziwych informacji, różnych form współpracy z mediami, w tym pisania tekstów popularnonaukowych i pracy z kamerą oraz aspektów ochrony prawnej osób komunikujących i popularyzujących naukę.
Kryterium przyjęć
Studia proponowane są kandydatom posiadającym dyplom ukończenia studiów wyższych na poziomie magisterskim, inżynierskim lub licencjackim.
Plan studiów
W | ĆW | L | S | P | |
Innowacyjne formy popularyzacji nauki | 10 | 10 | |||
Metody dopasowywania treści do odbiorcy ze storytellingiem | 10 | ||||
Popularyzacja i komunikacja naukowa w bezpośrednim kontakcie z odbiorcą | 10 | ||||
Popularyzacja i komunikacja naukowa z użyciem nowoczesnych form przekazu | 10 | 10 | |||
Metody wizualizacji i uatrakcyjnienia treści popularnonaukowych | 5 | ||||
Metody i techniki testowania efektywności przekazu popularnonaukowego | 5 | ||||
Merytoryka przekazu popularnonaukowego - selekcjonowanie treści i krytyczne myślenie | 5 | 10 | |||
Teksty popularnonaukowe z elementami dziennikarstwa naukowego | 5 | ||||
Współpraca z mediami | 5 | ||||
Edukacja w formie warsztatów - narzędzia, planowanie i realizacja | 5 | 10 | |||
Autoprezentacja, praca z kamerą i emisja głosu | 15 | ||||
Ochrona prawna osób popularyzujących i komunikujących naukę | 2 | ||||
Komunikacja w zespole kreatywnym | 5 | ||||
Projekt dyplomowy | 10 |
Wykładowcy
Zobacz spot
Kontakt
Masz pytanie w sprawie studiów podyplomowych KOMUNIKACJA NAUKOWA I POPULARYZACJA NAUKI?
Skontaktuj się z nami.
- 32 400 30 76
- studiacpn@polsl.pl