A A+ A++
photo
Autor: Aleksandra Lipczyńska Publikacja: 24.11.2020 Aktualizacja: 31.03.2021

Inż. Stanisław Kocik uczestnikiem 28. edycji programu AEC Global Teamwork Standford University

Stanisław Kocik, student specjalności Ogrzewnictwo, Wentylacja, Klimatyzacja i Ochrona Powietrza, zakwalifikował się do 28. międzynarodowego programu AEC Global Teamwork. Przedsięwzięcie zostanie poświęcone kreacji zaplanowanego obiektu. Prace badawcze w zespole łączącym studentów z trzech kontynentów będą przebiegać z wykorzystaniem nowoczesnego oprogramowania. Zadaniem realizowanym przez Pana Kocika jest projekt systemu wentylacyjnego.
 
Udział w programie AEC Global Teamwork jest wyjątkowym doświadczeniem edukacyjnym, które koncentruje się na interdyscyplinarnym, globalnie rozproszonym projekcie opartym na pracy zespołowej. Skupia studentów, wykładowców i specjalistów z pięciu dyscyplin – architektury, budownictwa, inżynierii środowiska, zarządzania budową i zarządzania finansami cyklu życia.
 
Stanisław Kocik jest na ostatnim roku studiów magisterskich prowadzonych w Naszej Katedrze w ramach specjalności "Ogrzewnictwo, Wentylacja, Klimatyzacja i Ochrona Powietrza. O programie usłyszał od dr hab inż. Joanny Ferdyn-Grygierek, prof. PŚ.  Pierwsza myśl, która mi przyszła do głowy, była taka, że więcej taka okazja się nie powtórzy: okazja do współpracy z osobami innych narodowości, w teamie międzynarodowym. To możliwość do poznania narzędzia, oprogramowania z górnej półki, jeśli chodzi o dzisiejsze zdobycie technologiczne. Będziemy korzystać z Revita, posługiwać się oprogramowaniem virtual reality. Tematem projektu jest budynek, obiekt, który będziemy projektować. Powstanie jego model 3D, do którego będzie można m.in. wejść z goglami VR  opowiada Stanisław Kocik. W zespole podejmie się zadań związanych z przygotowaniem różnego rodzaju instalacji wchodzących w skład systemów budynkowych.  Będę MAP Engineer – osobą, która zajmuje się instalacjami wentylacyjnymi, klimatyzacyjnymi, ciepłowniczymi. Oprócz tego ta branża obejmuje instalacje wodne, kanalizacyjne. To tematyka zbieżna z moim kierunkiem studiów, ze specjalizacją, którą wybrałem, z tematem pracy inżynierskiej. Dotyczyła ona zaprojektowania instalacji centralnego ogrzewania dla budynku wielorodzinnego  wyjaśnia. Zakres jego prac będzie uzależniony od lokalizacji budynku.  Jeśli to będzie w Arizonie, to nie będziemy musieli tam montować grzejników, bo tam jest ciepło. Ale jeśli na Alasce, to już tak.

Przedsięwzięcia realizowane w ramach AEC Global Teamwork mają na celu kreację platformy współpracy między przedstawicielami różnych środowisk, która pozwoli na utworzenie wysokojakościowych usług i produktów, a swoich uczestników wyposaży w kompetencje leaderskie. Stanisław Kocik podkreśla znaczenie wykorzystania nowoczesnego oprogramowania, które postrzega on jako przyszłość branży budowlanej.  Program, z którego będziemy korzystać, umożliwia stworzenie nam modelu 3D budynku, przeprowadzenie pewnych obliczeń, np. w zakresie instalacji wentylacyjnej – przepływów powietrza. Pozwala na tworzenie równolegle z innymi branżami – na jednym modelu pracuje architekt, konstruktor, osoba zajmująca się instalacjami. To znacznie usprawnia prace  podkreśla.
 
Projekt jest kierowany przez Uniwersytet w Stanford i uczestniczą w nim studenci pochodzący z 12 uniwersytetów partnerskich z Unii Europejskiej, USA i Australii. W tym roku praca zespołu zostanie zorganizowana przy użyciu wirtualnych platform, które umożliwią zintegrowanie nowych sposobów uczenia się i pracy z codzienną praktyką i procesem zespołowym.  Projekt zaczyna się około połowy stycznia. Pod koniec listopada i grudnia mają odbyć się spotkania zapoznawcze, żeby poznać swój team, wstępne plany koncepcyjne  wyjaśnia student.

Aby wziąć udział musiał przejść dwuetapową rekrutację, które obejmowała przesłanie listy motywacyjnego i CV, a także odbycie rozmowy przez platformę Zoom z dr Renate Fruchter, wieloletnią organizatorką programu.
 Myślę, że prestiż związany z braniem udziału w takim projekcie organizowanym przez jeden z najbardziej znanych ośrodków kształcących i badawczych na świecie czyli Uniwersytet Stanford, wpływa na jakość CV. Mam nadzieję, że zostanie to docenione przez przyszłych pracodawców  zaznacza Stanisław Kocik. Równolegle z pracami projektowymi będzie opracowywał swoją pracę magisterską, która również łączy w sobie dwie perspektywy czasowe – teraźniejszość i przyszłość. Jej tematyka będzie dotyczyć numerycznej analizy skuteczności stosowania przez ludzi masek albo przyłbic na twarz przy rozprzestrzenianiu się zanieczyszczeń. Podkreśla, że jest to temat inspirowany obecnymi zdarzeniami i pandemią.

To już drugi udział Politechniki Śląskiej w przedsięwzięciu AEC Global Teamwork. W poprzedniej, 27. edycji uczestniczył student Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Łukasz Baran - obecnie doktorant w Naszej Katedrze. Efektem zaangażowania było zwycięstwo jego zespołu pod nazwą Pacific2020 oraz uzyskanie przez studenta najwyższej oceny A+.
Udostępnij:fbtwitter

Najnowsze aktualności

Pokaż wszystkie
photo

Webinarium: Ewolucja sieci cieplnych 10.12.2021

Aleksandra Lipczyńska
2021-12-01 18:39:05
2021-12-01 18:48:49
01.12.2021
photo

Studenci zbadali wpływ temperatury otoczenia na wydatek energetyczny człowieka wykonującego pracę fizyczną

Aleksandra Lipczyńska
2021-11-26 14:16:37
2021-11-26 15:24:00
26.11.2021
photo

"Diagnostyka cieplna budynków" - kurs dla studentów OWKiOP

Aleksandra Lipczyńska
2021-11-17 10:09:51
2021-11-19 14:41:09
17.11.2021
photo

CLIMATE-CON 2021 – Śląski Konwent Klimatyczny

Aleksandra Lipczyńska
2021-11-11 09:50:10
2021-11-11 12:15:27
11.11.2021
1 z 15

Więcej aktualności

© Politechnika Śląska

Ogólna klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Politechnikę Śląską

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Zasady wykorzystywania „ciasteczek” (ang. cookies) w serwisach internetowych Politechniki Śląskiej

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie