Start - Kompetencje Katedry
Zestaw kompetencji Katedry
Doradztwo i prowadzenie szkoleń
Zakresy tematyczne:
- Przygotowanie narzędzi wspomagających kształtowanie kultury organizacyjnej opartej na wartościach etycznych,
- Doradztwo we wdrażaniu założeń ISO 26000,
- Technology Assessment – model ekspercki i model partycypacyjny,
- Szkolenie audytorów etycznych,
- Przeprowadzanie treningów wrażliwości etycznej,
- Zarządzanie kadrami/personelem,
- Zarządzanie wiedzą,
- Socjologia organizacji, socjologia pracy, zarządzanie humanistyczne,
- Filozofia społeczna,
- Znajomość zagadnień rynku pracy,
- Psychologia społeczna,
- Psychologia w zarządzaniu,
- Socjologia polityki,
- Socjologia adaptacji,
- Socjologia makrostruktur,
- Socjologia pracy i zarządzania,
- Socjologia edukacji,
- Socjologia medialna,
- Socjologia nowych mediów,
- Bezpieczeństwo publiczne,
- Bezpieczeństwo imprez masowych,
- Socjologia starości,
- Gerontologia,
- Socjologia społeczności lokalnych,
- Zarządzanie jakością usług medycznych,
- Wdrażanie systemu zarządzania jakością,
- Zasady tworzenia i zarządzania budżetem obywatelskim,
doradztwo filozoficzne (coaching filozoficzny). - Umiejętność pracy zespołowej, umiejętność zarządzania czasem,
- Negocjacje, wywieranie wpływu,
- Komunikacja w organizacji,
- Zarządzanie konfliktami,
- Moderowanie spotkań i dyskusji np. z mieszkańcami na temat projektów do budżetu obywatelskiego,
- Komunikacja międzykulturowa.
Przeprowadzanie audytów i ewaluacji
Zakresy tematyczne:
- Przeprowadzenie audytów personalnych w przedsiębiorstwach,
- Opracowanie procedur i przeprowadzanie audytów etycznych.
Tworzenie strategii i projektów
Zakresy tematyczne:
- Przygotowanie strategii CSR przedsiębiorstw,
- Przygotowanie strategii zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw/instytucji administracji państwowej,
- Prowadzenie projektów z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, zwłaszcza:
- dotyczących procesu rekrutacji i selekcji,
- analizy pracy, zatrudniania, rozwoju kadry i oceny pracy,
- zarządzania różnorodnością (zarządzanie wiekiem),
- Projekty z zakresu społecznych aspektów odnawialnych źródeł energii,
- Komercjalizacja innowacyjnych badań naukowych i transferu wiedzy w wymiarze krajowym i międzynarodowym,
- Innowacyjność jako społeczna odpowiedzialność biznesu przy wsparciu nauki,
- Kodeksy etyczne organizacji (doradztwo, ewaluacja),
- Globalizacja jako kontekst tworzenia strategii organizacji,
- Kultura polityczna/kulturowe konteksty demokracji,
- Organizacje uczące się (diagnoza, projektowanie),
- Strategie obywatelskiego zarządzania bezpieczeństwem,
- Wychowanie dla bezpieczeństwa.
Przeprowadzanie analiz i diagnoz
Czynności badawcze:
- Badania ilościowe i jakościowe (socjologia, marketing)
- Przygotowanie i realizacja badań z obszaru nauk społecznych z zastosowaniem ilościowych i jakościowych metod i technik badawczych
tj.:- dobór reprezentatywnej próby badawczej,
- formułowanie hipotez przyczynowo-skutkowych,
- tworzenie kwestionariuszy do badań ilościowych,
- realizacja badań jakościowych z wykorzystaniem m.in. technik autobiograficznego wywiadu narracyjnego, wywiadu pogłębionego i wywiadu fokusowego.
- Statystyczna analiza danych ilościowych,
- Jakościowa analiza danych uzyskanych z zastosowaniem technik jakościowych oraz danych zastanych,
- Projektowanie narzędzi badawczych,
- Badania etnograficzne organizacji (kultura organizacyjna, podział pracy, anatomia konfliktów, grupy nieformalne) w tym:
- Badanie etnograficzne konsumentów,
- Badanie logo i symboliki firmowej,
- Badanie jakości życia w miastach, osiedlach,
- Badanie opinii mieszkańców na temat miasta, inwestycji
Główne zakresy tematyczne:
- Przeprowadzenie analizy potrzeb szkoleniowych,
- Analiza adaptacji osób starszych do zmian środowiska zamieszkania,
- Analiza zagrożeń bezpieczeństwa,
- Zagrożenia w sytuacjach nadzwyczajnych(klęski żywiołowe, masowe protesty, wojny),
- Zagrożenia „dnia codziennego” (imprezy masowe, tereny zurbanizowane, społecznie
- zdegradowane, strukturalna przestępczość),
- Badanie potrzeb mieszkańców odnośnie przyszłych inwestycji w przestrzeni miasta,
- Analiza potrzeb szkoleniowych, analizy atrakcyjności sektora, analizy strategiczne,
- Badania jakościowe i ilościowe w obszarze HR,
- Innowacyjna współpraca ośrodków-naukowo badawczych (uczelnie) z przedsiębiorstwami:
- pogłębiona diagnoza problemów po obydwu stronach,
- w jakim kierunku powinna podążać innowacyjność polskiej gospodarki przy równoczesnym uwzględnieniu kierunków rozwoju nauki,
- Analizy innowacyjności polskiej gospodarki w tym określanie zasad tworzenia efektywnych projektów badawczo-inwestycyjnych,
- Określanie zasad efektywnego łączenia dwóch światów – świata nauki i świata biznesu,
- Socjologiczna diagnoza organizacji (struktury formalne i nieformalne, konflikt i współpraca, typy władzy),
- Przemoc (diagnoza i zapobieganie).
Kompetencje dodatkowe
Języki obce:
- angielski,
- niemiecki,
- francuski,
- hiszpański,
- hebrajski,
- rosyjski.