Start - Kierunki badań
Działalność naukowo-badawcza
Główne kierunki badań w Katedrze to:
- Zarządzanie zasobami ludzkimi, w szczególności:
- teoria i praktyka marketingu kadrowego
- kulturowe aspekty praktyki zarządzania
- teoria komunikacji i public relations
- edukacja menedżerów, przygotowanie i kształcenie kadr kierowniczych dla administracji i przemysłu
- współczesne koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi, m.in. zarządzanie wiedzą, zarządzanie talentami
- problematyka elastycznego zatrudnienia oraz nowoczesnych form organizacji pracy i ich wpływu na zarządzanie zasobami ludzkimi
- Socjologia i psychologia przemysłowa, w szczególności:
- socjologia miasta
- socjologia przemysłu
- socjologia życia publicznego, w tym badania nad lokalnymi społecznościami obywatelskimi
- ludzie i instytucje w procesach transformacji miejskich społeczności lokalnych
- zagadnienia etyki biznesu i etyki menedżera
- psychologiczne aspekty wirtualizacji zarządzania
- Komunikacja społeczna, w szczególności:
- istota i funkcje PR
- komunikowanie interpersonalne i społeczne
- kultura języka
- psychologiczne aspekty komunikacji społecznej i PR
- kreowanie wizerunku
- strategie i techniki negocjacji
- Badania rynku i reklamy, w szczególności:
- badania marketingowe
- ewaluacja
- socjologia reklamy
- Zagadnienia behawioralnej szkoły zarządzania, w szczególności:
- metodologia nauki, nauk technicznych i nauk o zarządzaniu
- społeczne i ekonomiczne aspekty zarządzania organizacją
- motywowanie do pracy
- zarządzanie informacją i wiedzą w przedsiębiorstwach uczących się
- kultura organizacyjna a kształtowanie postaw pracowniczych
- edukacja menedżerów w Polsce na tle tendencji kształcenia menedżerów w Europie Środkowej i Zachodniej
- ekologiczne konteksty zarządzania regionem przemysłowym
- zasady zrównoważonego rozwoju
- Badania z obszaru edukacji, w szczególności:
- pedagogika i pedagogika specjalna
- neuroedukacja i jej implikacji do codziennej praktyki edukacyjnej na wszystkich szczeblach nauczania
- nowe technologie w edukacji oraz terapii osób z niepełnosprawnością
- społeczny wymiar jakości w edukacji i przestrzeni społecznej