A A+ A++

Historia Katedry Stosowanych Nauk Społecznych

Katedra Stosowanych Nauk Społecznych powstała w roku 1995 przy Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej. Katedra liczy w chwili obecnej 29 zatrudnionych osób w tym 7 profesorów, 20 adiunktów i 2 magistrów.

Sekretariat Katedry

ul. Roosevelta 26-28 41-800 Zabrze Budynek A, pokój 219 tel: 32-277-73-23 fax: 32-277-73-61 e-mail: roz2@polsl.pl

Władze jednostki

Kierownik Katedry: Dr hab. Aleksandra Kuzior, prof. PŚ
 
z-ca Kierownika Katedry: Dr hab. inż. Józef Ober, prof. PŚ

Działalność naukowo-badawcza

Główne kierunki badań w Katedrze to:
  • Badania z obszaru technologii kognitywnych i mediów społecznościowych
    • zastosowanie technologii kognitywnych w przemyśle 4.0, 5.0 i Smart City
    • automatyzacji i robotyzacji biznesu
    • rola technologii kognitywnych w modernizacji procesów biznesowych
    • zdolność interpretowania obrazów i mowy dzięki nauczaniu maszynowemu
    • wpływ sztucznej inteligencji na działanie człowieka i szerzej zarządzania zasobami ludzkimi
    • marketing cyfrowy
    • monitoring mediów, reklamy społecznej i badania wizerunku w mediach
    • etyka zawodowa specjalisty ds. technologii kognitywnych
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi, w szczególności:
    • teoria i praktyka marketingu kadrowego
    • kulturowe aspekty praktyki zarządzania
    • teoria komunikacji i public relations
    • edukacja menedżerów, przygotowanie i kształcenie kadr kierowniczych dla administracji i przemysłu
    • współczesne koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi, m.in. zarządzanie wiedzą, zarządzanie talentami
    • problematyka elastycznego zatrudnienia oraz nowoczesnych form organizacji pracy i ich wpływu na zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Socjologia i psychologia przemysłowa, w szczególności:
    • socjologia miasta
    • socjologia przemysłu
    • socjologia życia publicznego, w tym badania nad lokalnymi społecznościami obywatelskimi
    • ludzie i instytucje w procesach transformacji miejskich społeczności lokalnych
    • zagadnienia etyki biznesu i etyki menedżera
    • psychologiczne aspekty wirtualizacji zarządzania
  • Komunikacja społeczna, w szczególności:
    • istota i funkcje PR
    • komunikowanie interpersonalne i społeczne
    • kultura języka
    • psychologiczne aspekty komunikacji społecznej i PR
    • kreowanie wizerunku
    • strategie i techniki negocjacji
  • Badania rynku i reklamy, w szczególności:
    • badania marketingowe
    • ewaluacja
    • socjologia reklamy
  • Zagadnienia behawioralnej szkoły zarządzania, w szczególności:
    • metodologia nauki, nauk technicznych i nauk o zarządzaniu
    • społeczne i ekonomiczne aspekty zarządzania organizacją
    • motywowanie do pracy
    • zarządzanie informacją i wiedzą w przedsiębiorstwach uczących się
    • kultura organizacyjna a kształtowanie postaw pracowniczych
    • edukacja menedżerów w Polsce na tle tendencji kształcenia menedżerów w Europie Środkowej i Zachodniej
    • ekologiczne konteksty zarządzania regionem przemysłowym
    • zasady zrównoważonego rozwoju
  • Badania z obszaru edukacji, w szczególności:
    • pedagogika i pedagogika specjalna
    • neuroedukacja i jej implikacji do codziennej praktyki edukacyjnej na wszystkich szczeblach nauczania
    • nowe technologie w edukacji oraz terapii osób z niepełnosprawnością
    • społeczny wymiar jakości w edukacji i przestrzeni społecznej

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie