Szukasz skutecznych sposobów komunikacji naukowej i prezentacji
wyników badań?
Weź udział w szkoleniu z komunikacji naukowej i współpracy z mediami
O NAUCE PO LUDZKU.
Dowiedz się, w jaki sposób efektywnie upowszechniać wiedzę oraz naukę wśród odbiorców o różnym profilu, podejmować działania z dziennikarzami, a także nawiązywać ciekawe współprace biznesowe.
Szkolenie z komunikacji naukowej i współpracy z mediami “O nauce po ludzku” obejmuje zagadnienia z zakresu:
- autoprezentacji,
- upowszechniania i komunikowania wyników prac badawczych, w tym prezentację ich w różnych formach,
- popularyzacji nauki – nowoczesne formy i sposoby dotarcia do odbiorców w różnym wieku oraz o różnym profilu,
- form i sposobów współpracy naukowców z mediami,
- podstaw pracy z kamerą,
- przygotowywania efektywnych informacji prasowych.
Jeśli chcesz wziąć udział w szkoleniu stacjonarnym lub online, zapytaj o termin (KONTAKT). Kurs rozpocznie się po zebraniu min. 8 uczestników.
Szkolenie stacjonarne
-
Czas trwania: 2 dni
-
Godziny szkolenia: 1 dzień: 09:00-16:00
2 dzień: 09:00-12:00
Szkolenie z komunikacji naukowej – dlaczego warto wziąć udział?
- Skuteczna komunikacja naukowa angażuje odbiorców wystąpień, wydarzeń popularnonaukowych, konferencji.
- To ważny element owocnej współpracy z przedstawicielami biznesu lub jednostek naukowych, wspierającej dalszy rozwój badań, ich komercjalizację i pozyskiwanie grantów.
- Przejrzysta prezentacja działalności naukowej to klucz do podnoszenia wartości nauki i budowania społeczeństwa opartego na wiedzy.
- Budowanie wizerunku osobistego i autoprezentacja to doskonałe sposoby na wyróżnienie się i nawiązanie relacji z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
Dla kogo jest szkolenie z komunikacji naukowej i współracy z mediami?
- Naukowcy
- Doktoranci
- Osoby niezwiązane ze środowiskiem akademickim, zajmujące się popularyzacją nauki
Szkolenie z komunikacji naukowej i współpracy z mediami "O nauce po ludzku" prowadzą:

dr hab. Aleksandra Ziembińska-Buczyńska, prof. PŚ
Dyrektor Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej, mikrobiolog, popularyzatorka nauki, zastępczyni przewodniczącego Rady Upowszechniania Nauki PAN, członkini Stowarzyszenia Rzecznicy Nauki. Laureatka konkursu „Popularyzator Nauki 2018” w kategorii naukowiec oraz „Popularyzator Nauki 2021” w kategorii instytucja. Dzieli się doświadczeniem z zakresu komunikacji naukowej i upowszechniania wiedzy – zarówno w tradycyjnych, jak i innowacyjnych formach. Zaangażowana w projekty naukowe, edukacyjne, a także społeczne.

mgr Iwona Flanczewska-Rogalska
Zastępca dyrektora Centrum Promocji i Komunikacji i redaktor naczelna Biuletynu Politechniki Śląskiej. Wiceprzewodnicząca Communication Task Force konsorcjum Uniwersytetu Europejskiego EURECA-PRO. Dziennikarka telewizyjna z ponad 20-letnim stażem w TVP.S.A.. W latach 2010-2016 kierownik programu informacyjnego TVP Katowice. Reporterka, prezenterka, publicystka. Autorka i wydawczyni programów społecznych, naukowych, edukacyjnych, ekonomicznych i politycznych. Trener z zakresu wystąpień publicznych, autoprezentacji i współpracy z mediami. Wykładowca akademicki z zakresu komunikacji społecznej i dziennikarstwa specjalistycznego.

mgr Jadwiga Witek
Od 2019 r. rzecznik prasowa Politechniki Śląskiej, wcześniej Kierownik Działu Komunikacji Korporacyjnej Grupy Mokate, przez ponad 15 lat rzecznik prasowy i koordynator zespołu ds. promocji i PR najpierw Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego, a następnie Centrum Informacji Naukowej i Biblioteki Akademickiej (CINiBA) Uniwersytetu Śląskiego i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Doświadczony nauczyciel akademicki w obszarze rzecznikostwa prasowego, media relations, a także informacji naukowej. Trenerka prezentacji i autoprezentacji, wystąpień publicznych oraz współpracy z mediami. Lektorka, prezenterka i konferansjerka. Twórczyni, współtwórczyni i redaktorka serwisów WWW. Kuratorka wystaw.
Szkolenie z komunikacji naukowej i współpracy z mediami to kurs skierowany do wszystkich osób zainteresowanych działaniami w zakresie upowszechniania badań naukowych, dzielenia się wiedzą, nawiązywania współpracy z przedstawicielami mediów, wystąpień w telewizji, radiu oraz internecie. Skuteczna komunikacja naukowa jest nieodzowna również we współpracy w ramach komercjalizacji z przedstawicielami biznesu, przemysłu czy innych jednostek naukowych. Organizatorem kursu jest Centrum Popularyzacji Nauki. Szkolenie z komunikacji naukowej i współpracy z mediami jest organizowane w formie stacjonarnej na Politechnice Śląskiej lub w formule online. Takie formy kursu umożliwiają bezpośredni kontakt z prowadzącymi, a także wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami. Specjalistyczna wiedza jest poparta praktycznymi ćwiczeniami, które wykonują podczas dwudniowych spotkań uczestnicy szkolenia. Rejestracji można dokonać za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego na stronie internetowej kursu.
Chcesz umówić termin szkolenia lub masz pytanie w sprawie przebiegu kursu?
Skontaktuj się z nami
- 32 400 30 76
- RJO7-CPN@polsl.pl