A A+ A++
IMG-20230719-WA0059
Autor: Aleksandra Wojaczek     Publikacja: 26.07.2023

Współpraca Politechniki Śląskiej z SOSW w Dąbrowie Górniczej

Studenci oraz naukowcy Politechniki Śląskiej realizują działania wspierające edukację osób z niepełnosprawnościami w ramach programu „Nauka bez granic”. Pomoce dydaktyczne oraz urządzenia terapeutyczne są tworzone we współpracy z nauczycielami Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Dąbrowie Górniczej.

Współpraca w ramach programu „Nauka bez granic”, kontynuującego projekt „Świat lubi ludzi którzy lubią świat. Poznaj świat zmysłami”, daje efekty w postaci rozwiązań służących wsparciu edukacji i terapii osób z niepełnosprawnościami. Studenci oraz naukowcy Politechniki Śląskiej i nauczyciele Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Dąbrowie Górniczej pracują nad urządzeniami, pomocami dydaktycznymi czy też zabawkami wykorzystywanymi m.in. w terapiach z zakresu logopedii, tyflopedagogiki, surdopedagogiki czy też integracji sensorycznej.

Uczniowie SOSW w Dąbrowie Górniczej korzystają w czasie terapii lub nauki z urządzeniem opracowanych we współpracy SKN AI-METH oraz terapeutów

Uczniowie SOSW w Dąbrowie Górniczej korzystają w czasie terapii lub nauki z urządzeniem opracowanych we współpracy SKN AI-METH oraz terapeutów

Niektóre z projektów już zostały wdrożone i korzystają z nich uczniowie SOSW. Część z nich została również zaprezentowana podczas Festiwalu Empatii zorganizowanego w Dąbrowie Górniczej 7 czerwca. Uczestnicy wydarzenia mogli zapoznać się z projektami zespołu „Integral Senso” (w którego skład wchodzą członkowie Studenckiego Koła Naukowego AI-METH), takimi jak np. robopies ReXio, urządzenie do nauki alfabetu Braille’a oraz tablica Rzep-Check. Ponadto odwiedzający stoisko mogli poznać działanie utworzonych przez Mateusza Gawrońskiego oraz dr. inż. Marcina Kondrackiego: klocków magnetycznych i klocków fakturowych.

Podczas Festiwalu Empatii odwiedzający stoisko mogli zapoznać się z urządzeniami utworzonymi przez dr. Marcina Kondrackiego

Prace nad pomocami dydaktycznymi prowadzą także studenci SKN Biomechatroniki „Biokreatywni”, SKN „Scientia” oraz SKN „Mater-Tech”.

 

Powstawanie pomocy dydaktycznych i terapeutycznych to proces, na który składają się wymiana doświadczeń oraz wskazówek merytorycznych przez naukowców, studentów oraz nauczycieli. Uczestnicy programu „Nauka bez granic” spotykają się także z dziećmi i młodzieżą z Ośrodka, poznają wykorzystywane urządzenia, a także mogą w praktyce sprawdzić przygotowane rozwiązania.

Specjalistyczne urządzenia wspierają terapię dzieci i młodzieży

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie