A A+ A++
2022-02-24-dzień-słuchu-baner-v2-poziom-1200x628-wydarzenie
Autor: Aleksandra Wojaczek     Publikacja: 25.02.2022

Nauka wpada w ucho! Webinar z okazji Dnia Słuchu 3 marca

Słuch to zmysł, który pozwala na odbieranie fal dźwiękowych. Jest podstawą kształtowania się mowy, a co za tym idzie, jest również niezbędny do porozumiewania się. Dlatego warto przyjrzeć się bliżej m.in. sposobom badania słuchu, sprawnościom słuchowym oraz wpływom nauki zdalnej na funkcje słuchowe. Zapraszamy na trzyczęściowy webinar z okazji Dnia Słuchu, które odbędzie się 3 marca o godz. 09:00.

W jaki sposób słyszymy? Fale dźwiękowe docierają do nas przez narząd słuchu, czyli ucho. Nasze uszy słyszą – lepiej lub gorzej – bo czasem pojawiają się utrudnienia, które mogą na jakiś czas sprawić, że będziemy słyszeć inną jakość dźwięków. Na co dzień nie zastanawiamy się, jaką wartość ma słyszenie obuuszne, prawidłowe odbieranie dźwięków w sposób fizjologiczny, higiena słuchowa (czyli dbanie o to, by dźwięki, które do nas docierają były w przewadze: naturalne, dostosowane głośnością, a pomiędzy słyszeniem pojawiał się czas odpoczynku dla słuchu). 

Co jednak, jeśli brak – czasowy lub trwały – któregoś z wymienionych czynników będzie powodował problemy nawet nie ze słuchem, ale ze słyszeniem, czyli aktywnym wykorzystaniem informacji, która dociera drogą słuchową? Jak bardzo rozwój słuchu i przeciwności, które się pojawiają na jego drodze (katary, zapalenia ucha, przerosty migdałków, astmy i alergie), mogą wpływać na umiejętności szkolne dzieci i młodzieży? Czy można wiązać trudności w nauce z trudnościami słuchowymi, nawet jeśli te wystąpiły we wczesnym dzieciństwie? Kiedy zatem należy wykonać badania słuchu u dzieci? W jaki sposób słuch wpływa na proces uczenia się? Czy nauka zdalna wpłynęła na funkcje słuchowe dzieci i młodzieży?

Na te i wiele innych pytań odpowiedzą: dr inż. Michał Kręcichwost (Katedra Informatyki i Sztucznej Inteligencji Wydziału Inżynierii Biomedycznej Politechniki Śląskiej), dr n. hum Natalia Moćko (Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Śląskiego oraz Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Mysłowicach), lic. Agnieszka Pucka z NZOZ All-Medicus Katowice.

Zapraszamy nauczycieli i rodziców, a także wszystkich zainteresowanych tematyką słuchu do udziału w webinarach, które odbędą się 3 marca za pośrednictwem platformy Zoom:

https://bit.ly/3Hf1cIj

Identyfikator spotkania: 955 8586 0859

Kod dostępu: 073041

Harmonogram

09:00 – 09:45
Słuch i sprawności słuchowe – do czego potrzebne maluchowi, przedszkolakowi i uczniowi? – webinar dla rodziców (N. Moćko)

10:00 – 10:45
Nie taki słuch straszny… Jak, kiedy i co badać? Krótki poradnik na temat badań słuchu. – webinar dla rodziców i nauczycieli (A. Pucka, M. Kręcichwost, N. Moćko)

11:00 – 11:45
Słuch i przetwarzanie słuchowe a nauka zdalna – co możemy zrobić z tą „pandemią” problemów szkolnych? – webinar dla nauczycieli (N. Moćko, A. Pucka)

Wydarzenie na Facebooku

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie