Start - Aktualności
Autor: System Publikacja: 28.04.2010
Po kilkumiesięcznej pracy nad konstrukcją lekkiego samochodu elektrycznego studenci naszej uczelni zdobyli 6 miejsce i otrzymali wyróżnienie Best Engineer Car za najlepszą konstrukcję samochodu w wyścigu The Greenpower Corporate Challenge 2010, który odbył się 25 kwietnia 2010 na torze Goodwood Motor Circuit w brytyjskim Chichester. W zawodach wzięły udział 34 drużyny.
Drużyna reprezentowała trzy wydziały Politechniki Śląskiej: Automatyki, Elektroniki i Informatyki, Inżynierii Środowiska i Energetyki oraz Mechaniczny Technologiczny. W jej składzie znaleźli się: konstruktorzy (Krzysztof Slósarczyk, Wojciech Slósarczyk, Błażej Mika, Krzysztof Kowalski, Jacek Witek), kierowcy (Małgorzata Uniwersał, Marta Fijałkowska, Agata Dzidowska) oraz opiekunowie prac dyplomowych (dr hab. inż. Marian Błachuta, prof w Pol. Śl., dr hab. inż. Wojciech Skarka, prof w Pol. Śl., dr inż. Roman Czyba, dr inż. Jacek Smołka.
Team Politechniki Śląskiej do ostatniej chwili walczył, aby wystartować w zawodach. Podczas oficjalnego treningu przed wyścigiem, przy padającym deszczu i bardzo śliskiej nawierzchni toru, bolid wypadł z toru i uległ uszkodzeniu. Na szczęście udało się go na czas naprawić.
Ostatecznie po udanym wyprzedzaniu na ostatniej prostej, zajęliśmy 6 miejsce na 30 sklasyfikowanych drużyn. Ponadto otrzymaliśmy prestiżową nagrodę Best Engineered Car 2010 nadawaną przez organizację IMechE.
Szczegółowe informacje na temat projektu znajdują się na stronie Silesian Greenpower.
Elektryczny bolid Silesian Greenpower nagrodzony w Wielkiej Brytanii
Elektryczny bolid Silesian Greenpower nagrodzony w Wielkiej Brytanii
Po kilkumiesięcznej pracy nad konstrukcją lekkiego samochodu elektrycznego studenci naszej uczelni zdobyli 6 miejsce i otrzymali wyróżnienie Best Engineer Car za najlepszą konstrukcję samochodu w wyścigu The Greenpower Corporate Challenge 2010, który odbył się 25 kwietnia 2010 na torze Goodwood Motor Circuit w brytyjskim Chichester. W zawodach wzięły udział 34 drużyny.
Drużyna reprezentowała trzy wydziały Politechniki Śląskiej: Automatyki, Elektroniki i Informatyki, Inżynierii Środowiska i Energetyki oraz Mechaniczny Technologiczny. W jej składzie znaleźli się: konstruktorzy (Krzysztof Slósarczyk, Wojciech Slósarczyk, Błażej Mika, Krzysztof Kowalski, Jacek Witek), kierowcy (Małgorzata Uniwersał, Marta Fijałkowska, Agata Dzidowska) oraz opiekunowie prac dyplomowych (dr hab. inż. Marian Błachuta, prof w Pol. Śl., dr hab. inż. Wojciech Skarka, prof w Pol. Śl., dr inż. Roman Czyba, dr inż. Jacek Smołka.
Team Politechniki Śląskiej do ostatniej chwili walczył, aby wystartować w zawodach. Podczas oficjalnego treningu przed wyścigiem, przy padającym deszczu i bardzo śliskiej nawierzchni toru, bolid wypadł z toru i uległ uszkodzeniu. Na szczęście udało się go na czas naprawić.
Ostatecznie po udanym wyprzedzaniu na ostatniej prostej, zajęliśmy 6 miejsce na 30 sklasyfikowanych drużyn. Ponadto otrzymaliśmy prestiżową nagrodę Best Engineered Car 2010 nadawaną przez organizację IMechE.
W ciągu regulaminowych 4 godzin zawodów samochód wykonał 46 okrążeń toru, co daje dystans około 176 km. Pełną relację z przebiegu wyścigu wraz z komentarzami znaleźć na stronie Greenpower. Warto zwrócić uwagę na naszą pozycję w stosunku do 19 miejsca zajętego przez samochód firmy Jaguar Land Rover oraz 27 przez samochód TagOn Blue skonstruowany przez Cambridge University Eco Team.
Szczegółowe informacje na temat projektu znajdują się na stronie Silesian Greenpower.
Organizacja Greenpower, zajmująca się promowaniem "zielonych technologii", cyklicznie urządza wyścigi samochodów zbudowanych z materiałów wtórnych i napędzanych silnikiem elektrycznym. W tegorocznym projekcie, jako jedyni uczestnicy spoza Wielkiej Brytanii, udział wzięli Polacy. Inaczej niż w typowych wyścigach samochodowych, to nie prędkość decyduje o zwycięstwie. Zadaniem zawodników było wykonanie jak największej liczby okrążeń toru w ciągu czterech godzin, mając do dyspozycji ograniczone źródło zasilania. Gliwicka drużyna przejechała 175 km, czyli 46 okrążeń - jedynie 4 mniej od zwycięzców. Konstruując pojazdy należało przestrzegać ściśle określonych reguł. W celu wyrównania szans każda drużyna używała silników elektrycznych i akumulatorów tego samego typu.
zobacz reportaż o bolidzie w tvn turbo




Aktualności
Pokaż wszystkie




































































































































Więcej aktualności Mniej aktualności
Wydarzenia
Pokaż wszystkieWspółpraca:

Santander Universidades to jeden z fundamentów społecznego zaangażowania Banku Zachodniego BZWBK oraz Grupy Santander.
Współpraca:

Santander Universidades to jeden z fundamentów społecznego zaangażowania Banku Zachodniego BZWBK oraz Grupy Santander.