Start - Systemy do wspomagania realizacji zajęć dydaktycznych
Wideokonferencje personalne
Edumeet
Platforma edumeet.polsl.pl została uruchomiona przez Politechnikę Śląską w celu umożliwienia tworzenia personalnych wideokonferencji w trybie ad hoc (bez wcześniejszej rezerwacji).
System nie wymaga użycia specjalizowanego oprogramowania - działa wyłącznie w przeglądarce www.
Więcej informacji na temat narzędzia znaleźć można na stronie: https://www-arch.polsl.pl/pomoc/wideokonferencje_personalne/Strony/witamy.aspx
Poniżej przedstawiamy link bezpośredni do instrukcji przygotowanej przez Politechnikę Śląską:
INSTRUKCJA
Zoom
Innym narzędziem pomocnym w przeprowadzaniu wideokonferencji jest zoom.us. System zoom.us jest platformą niezależną od systemów Politechniki Śląskiej. System wymaga zainstalowania aplikacji Zoom (przez wszystkich uczestników) oraz rejestracji przez co najmniej inicjatora spotkania użytkowników – możliwa rejestracja przy pomocy konta Google lub dowolnego adresu poczty elektronicznej. Spotkania w wersji bezpłatnej są ograniczone do 100 uczestników i 40 min. trwania.
Więcej informacji na temat narzędzia znaleźć można na stronie: Instrukcja korzystania z telekonferencji w systemie Zoom
Microsoft Teams
Teams jest najbardziej zaawansowaną platformą do komunikacji. Wymaga ona założenia konta i uzyskania dostępu do usług i aplikacji w planie Office365. Szczegóły można znaleźć poniżej:
- Proces rejestracji w witrynie Microsoft dla Edukacji - Office 365
- Microsoft Teams - logowanie i edukacja zdalna
UWAGI dodatkowe:
W celu uniknięcia problemów synchronizacyjnych oraz problemu braku uprawnień pierwsze logowanie do usługi MS TEAMS oraz pierwsze logowanie z linków aktywacyjnych grup (zespołów) należy przeprowadzać z przeglądarki EDGE lub CHROME w wersji na komputer i wybrać aplikację sieciową, po czym należy po kolei „przeklikać” wszystkie dostępne zakładki udostępnionego Zespołu. Stworzenie Notesu Zajęć dla danego Studenta może potrwać nawet do 2-wóch minut. Należy pamiętać iż wysłanie prośby o dołączenie do Zespołu nie powoduje automatycznej akceptacji i do czasu jej zatwierdzenia mogą występować błędy dostępu/logowania. Po uzyskaniu akceptacji należy ponownie wejść z linku aktywacyjnego (zaproszenia do Zespołu) z przeglądarki EDGE lub CHROME i wybrać aplikację sieciową, po czym cierpliwie „przeklikać” dostępne zakładki Zespołu. Dopiero po ich poprawnym odświeżeniu można skorzystać z aplikacji na komputer/urządzenia mobilne.
Obsługa informatyczna dla pracowników i studentów Politechniki Śląskiej
Niezbędne informacje dotyczące oprogramowania, Zintegrowanego Systemu Informatycznego, certyfikatów, folderów publicznych, poczty elektronicznej oraz wielu innych dostępne są na stronie Pomocy Centrum Informatycznego Politechniki Śląskiej (https://www-arch.polsl.pl/pomoc/Strony/witamy.aspx).