A A+ A++
AD7C1AD2-C1C7-4FBA-B388-DC6145E638B1

Seminarium otwarte - System detekcji nieszczelności akumulatorów samochodowych z wykorzystaniem metod AI

🚗💡 Innowacje w świecie samochodów elektrycznych🌿🔋

Czy wiedzieliście, że bezpieczeństwo akumulatorów w naszych elektrycznych pojazdach to nie tylko kwestia komponentu sprzętowego, ale i w dużej mierze programowego, bazującego na sztucznej inteligencji❓ Ostatnie badania pokazują, jak ważne jest rozwijanie systemów detekcji nieszczelności, które mogą zapobiegać awariom ogniw w pojazdach🛡️

 

Podczas kolejnego wykładu otwartego pt.: System detekcji nieszczelności samochodowych pakietów akumulatorowych z wykorzystaniem metod sztucznej inteligencji, który wygłosi dr inż. Grzegorz Wójcik z firmy Dräxlmaier, w dniu 1️⃣7️⃣.0️⃣4️⃣.2️⃣0️⃣2️⃣4️⃣ o godzinie 1️⃣3️⃣:3️⃣0️⃣ w sali 3️⃣6️⃣ (na Wydział Mechaniczny Technologiczny, Politechnika Śląska) poznamy fascynującą platformę mechatroniczną, która zbiera dane niezbędne do działania takiego systemu. Co więcej, narzędzia i języki programowania wykorzystane w projekcie, który zostanie zaprezentowany, takie jak Altium Designer, MATLAB, C/C++ czy Python, są często elementem wielu zajęć na studiach! 🎓💻

Wykład również on-line (kod spotkania: ‼️479284‼️):

👉https://polsl-pl.zoom.us/j/91575958549

 

🎙️ Prelegentem będzie Dr inż. Grzegorz Wójcik, który od blisko 10 lat zawodowo zajmuje się projektowaniem elektroniki oraz programowaniem urządzeń wbudowanych. Od 2018 roku związany jest z firmą DRÄXLMAIER, w której do 2022 roku wspierał zespół projektujący podzespoły elektroniczne dla samochodów klasy premium, a następnie objął funkcję kierownika projektów w obszarze elektroniki. W trakcie studiów 1-go oraz 2-go stopnia był aktywnym członkiem kół naukowych takich jak „High Flyers” oraz „AI-METH”. Pracę doktorską o tytule „System wykrywania nieszczelności akumulatorów stosowanych w samochodach elektrycznych”, zrealizowaną w ramach doktoratu wdrożeniowego przy współpracy firmy DRÄXLMAIER oraz Politechniki Śląskiej, obronił na Wydziale Mechanicznym Technologicznym w 2024 roku.

Streszczenie  wykładu: Rynek samochodów elektrycznych uległ znacznemu wzrostowi na przestrzeni ostatnich lat. Większość aktualnie produkowanych pojazdów elektrycznych wykorzystuje ogniwa litowo-jonowe, o specyficznych wymaganiach dotyczących ich eksploatacji. Pozornie niewielkie uszkodzenia mogą zainicjować reakcję łańcuchową, skutkującą nawet wybuchem. Nadążając za rozwojem rynku konieczne jest opracowywanie zabezpieczeń, zwiększających bezpieczeństwo poprzez niwelowanie ograniczeń tego typu ogniw akumulatorowych. Czy w takim kontekście uzasadnione jest wykorzystanie metod sztucznej inteligencji? W trakcie tego wykładu przedstawiona zostanie platforma mechatroniczna, jaka została zaprojektowana i wykonana do pozyskania danych, będących podstawą dla opracowanego systemu detekcji nieszczelności wykorzystującego metody sztucznej inteligencji. Prelegent przedstawi również narzędzia komputerowe (Altium Designer, MATLAB) i języki programowania (C/C++, Python), jakie zostały użyte do rozwoju platformy i systemu detekcji nieszczelności oraz sposób ich wykorzystania. Z większością z nich mamy szansę zapoznać się już w trakcie studiów.

Zapraszamy‼️

🌟#elektrycznaprzyszłość

22D4D7CB-089B-4165-88F5-BBA02A8B56C0

© Politechnika Śląska

Ogólna klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Politechnikę Śląską

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Zasady wykorzystywania „ciasteczek” (ang. cookies) w serwisach internetowych Politechniki Śląskiej

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie