mgr inż. Przemysław Sebastjan
Moja współpraca z przemysłem rozpoczęła się od projektu inżynierskiego, który realizowałem we współpracy z Tenneco Automotive w Gliwicach. Połączenie wiedzy uzyskanej na studiach z zakresu mechaniki, materiałoznawstwa oraz wytrzymałości materiałów, wraz z dostępem do zaawansowanego oprogramowania pozwoliło mi stworzyć projekt, który został zrealizowany i jest obecnie wykorzystywany w Tenneco. Po uzyskaniu tytułu inżyniera dostałem od Tenneco ofertę pracy. Dzięki elastyczności godzin pracy oraz przychylności wykładowców, mogłem studiować dziennie mechanikę i budowę maszyn (specjalność mechanika komputerowa) oraz pracować na pół etatu. Pracę magisterską napisałem ponownie we współpracy z Tenneco. Wiedza z zakresu teorii plastyczności oraz metody elementów skończonych uzyskana na drugim stopniu studiów okazała się nieoceniona. Po obronieniu pracy magisterskiej dostałem od Tenneco ofertę pracy w pełnym wymiarze godzin. W ramach pracy zajmuję się głównie:
modelowaniem numerycznym amortyzatorów (głównie kolumn MacPhersona) oraz ich podzespołów w programach HyperMesh oraz Abaqus/CAE, tworzeniem statycznych oraz quasi-statycznych analiz amortyzatorów w Abaqus/Standard oraz Abaqus/Explicit, przeprowadzaniem analiz zmęczeniowych w oparciu o wyniki symulacji numerycznych MES w nCode, dodatkowo: analizami tłoczenia metali, inżynierią odwrotną (Isight), optymalizacją (Tosca) oraz rozwijaniem eksperymentalnych metod identyfikacji danych materiałowych.
Moja praca realizowana jest dla (oraz przy współpracy z) większości marek samochodów dostępnych na naszym rynku (Ford, VW, BMW, JLR, Mercedes, PSA, Renault, Dacia, Nissan, Scania, itp.).