PJS 20.01.2024 Opis zajęć

Zajęcia Politechniki Juniora i Seniora
20 stycznia 2024 roku
GRUPA WIEKOWA 6-9 LAT
WARSZTAT STACJONARNY: Szlakiem ciekawych zabytków - jak budowano wiatraki?
W ramach spotkania uczestnicy dowiedzą się, jakie funkcje pełnią wiatraki, z jakich elementów się składają i na jakiej zasadzie działają. Po krótkiej prezentacji multimedialnej przystąpią do wspólnego budowania wiatraka z puzzli styropianowych. Na zakończenie warsztatów stworzą własny model wiatraka.
Godzina i miejsce odbywania zajęć: | Prowadzący: |
Wiek uczestników: |
Liczba uczestników: |
---|---|---|---|
9:00-11:00 Miejsce: Wydział Budownictwa |
dr inż. Beata Wilk-Słomka, dr inż. Agnieszka Szymanowska-Gwiżdż, dr inż. Marcelina Olechowska, dr inż. Iwona Pokorska-Silva, dr inż. Janusz Belok, dr inż. Michał Marchacz | 6-9 lat | 12 par Junior + Senior |
GRUPA WIEKOWA 10-12 LAT
WARSZTAT STACJONARNY: Ciekawe własności płynów
Płyny czyli ciecze i gazy mają ciekawe własności fizyczne. Gazy wywierają wpływ na otaczające nas środowisko poprzez ich ciśnienie, temperaturę i objętość. Obserwacja ciał w warunkach obniżonego ciśnienia pozwoli nam zrozumieć, co dzieje się z nimi na dużych wysokościach na Ziemi. Ciecze, a szczególnie woda, stanowią podstawę życia na naszej planecie, a ich własności są niejednokrotnie zadziwiające.
Własności fizyczne kształtu, ściśliwości, a szczególnie stanu powierzchni wody, a także związek wysokości słupa cieczy z ciśnieniem, prawo Archimedesa, prawo Pascala czy własności powierzchni cieczy będą tematem eksperymentów. Stawiamy więc pytanie: Czy woda jest przewodnikiem elektrycznym czy izolatorem? - na nie znajdziecie odpowiedź w czasie warsztatów.
Godzina i miejsce odbywania zajęć: | Prowadzący: |
Wiek uczestników: |
Liczba uczestników: |
---|---|---|---|
10:00-10:45 Miejsce: Centrum Nowych Technologii |
dr Barbara Solecka | 10-12 lat | 10 par Junior + Senior |
WARSZTAT STACJONARNY: Szlakiem ciekawych zabytków - budujemy wieżę Eiffla
Czy wiesz, ile stopni trzeba pokonać, aby wejść na wieżę Eiffla? Ile ton farby zużywa się na jej odmalowanie? Jakie problemy budowlane musieli pokonać jej twórcy, aby wieża powstała? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i jeszcze kilka innych pytań, zapraszamy na spotkanie. Po krótkiej prezentacji multimedialnej przystąpimy do budowania modelu wieży Eiffla.
Godzina i miejsce odbywania zajęć: | Prowadzący: |
Wiek uczestników: |
Liczba uczestników: |
---|---|---|---|
11:15-13:15 Miejsce: Wydział Budownictwa |
dr inż. Beata Wilk-Słomka, dr inż. Agnieszka Szymanowska-Gwiżdż, dr inż. Marcelina Olechowska, dr inż. Iwona Pokorska-Silva, dr inż. Janusz Belok, dr inż. Michał Marchacz | 10-12 lat | 12 par Junior + Senior |