A A+ A++

Regulamin Rady Społecznej Wydziału Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej

REGULAMIN

Rady Społecznej Wydziału Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej

§ 1

  1. Rada Społeczna Wydziału Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej Politechniki Śląskiej, zwana dalej Radą, jest gremium opiniodawczo-doradczym wspierającym działania Wydziału.
  2. Rada funkcjonuje według zasad zawartych w niniejszym Regulaminie, który jest przyjmowany na pierwszym posiedzeniu Rady.

§ 2

Do zadań Rady w szczególności należą:

1) wyrażanie opinii o kierunkach rozwoju Wydziału,

2) wspieranie Wydziału  w działalności na rzecz jego rozwoju,

3) wyrażanie opinii, wymiana doświadczeń i poglądów w sprawach dotyczących współpracy Wydziału z otoczeniem społeczno-gospodarczym,

4) wyrażanie opinii o działalności dydaktycznej i badawczej Wydziału ,

5) współpraca i wymiana informacji między środowiskami reprezentowanymi w Radzie i środowiskiem Wydziału.

 6) wyrażanie opinii i poglądów w zakresie kształtowania wśród studentów Wydziału  postaw  innowacyjności, kreatywności i przedsiębiorczości.

7) wyrażanie opinii w innych sprawach przedłożonych przez Dziekana.

§ 3

  1. W skład Rady wchodzą:

1) Dziekan,

2) Prodziekani,

3) kierownicy lub zastępcy kierowników Katedr,

4) przedstawiciele organów samorządu terytorialnego,

5) przedstawiciele instytucji i stowarzyszeń naukowych, zawodowych i twórczych,

6) przedstawiciele przedsiębiorców i organizacji gospodarczych,

7) przedstawiciele innych instytucji współpracujących z Wydziałem Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej.

  1. Skład Rady nie może być większy niż 30 osób.
  2. Członkostwo w Radzie ma charakter dobrowolny.

§ 4

  1. Członkowie Rady są powoływani przez Dziekana na okres kadencji organów Wydziału.
  2. Dziekan ma prawo odwołać członków Rady przed upływem kadencji.

§ 5

  1. Członkowie Rady wybierają spośród siebie przewodniczącego.
  2. Posiedzenia Rady zwołuje jej przewodniczący.
  3. Zwołanie posiedzenia Rady następuje poprzez wysłanie imiennych zawiadomień o posiedzeniu wraz z proponowanym porządkiem obrad oraz projektami uchwał, a w miarę możliwości także innymi materiałami pisemnymi do wszystkich członków Rady nie później niż na 14 dni przed terminem posiedzenia. W uzasadnionych przypadkach zawiadomienie może zostać doręczone z naruszeniem 14-dniowego terminu. Zawiadomienia i materiały, o których mowa w niniejszym ustępie, są przesłane w formie elektronicznej na służbowe adresy e-mail.
  4. Posiedzenia Rady odbywają się w siedzibie Wydziału. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Rady może zwołać posiedzenie w innym miejscu.
  5. Posiedzenia mogą być prowadzone zdalnie, przy użyciu komunikatorów internetowych.
  6. Posiedzenia Rady prowadzi przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności wskazany przez niego członek Rady.
  7. Posiedzenia Rady odbywają się nie rzadziej niż raz w roku.
  8. Na posiedzenia Rady mogą być zapraszane osoby właściwe ze względu na przedmiot rozpatrywanej sprawy.

§ 6

  1. Wykonując zadania określone w niniejszym Regulaminie, Rada wyraża swoje stanowisko w  formie uchwał podejmowanych na posiedzeniach.
  2. Uchwały są podejmowane większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Rady.
  3. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos osoby prowadzącej posiedzenie Rady.
  4. Uchwały są podejmowane w głosowaniu jawnym, chyba że Rada w danym przypadku postanowi inaczej.
  5. Uchwały Rady podpisuje osoba prowadząca dane posiedzenie Rady.
  6. Uchwały Rady są przekazywane Dziekanowi do stosownego wykorzystania.

§ 7

  1. Z posiedzenia Rady sporządzany jest protokół.
  2. Protokół posiedzenia Rady powinien zawierać:

1) numer, datę i miejsce posiedzenia,

2) listę obecności,

3) imię i nazwisko osoby przewodniczącej posiedzeniu,

4) stwierdzenie przyjęcia protokołu poprzedniego posiedzenia,

5) przyjęty porządek posiedzenia,

6) przebieg posiedzenia,

7) wyniki głosowań nad projektami uchwał.

  1. Protokół posiedzenia Rady podpisują prowadzący dane posiedzenie Rady oraz protokolant.
  2. Obsługę administracyjno-organizacyjną Rady zapewnia Biuro Dziekana Wydziału.
  3. Wydatki związane z obsługą, o której mowa w ust. 4, są pokrywane z budżetu Wydziału.

§8

Zmiany w Regulaminie Rady Społecznej Wydziału Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej Politechniki Śląskiej  mogą być dokonywane w trybie przewidzianym dla jego przyjęcia.

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie