Regulamin Rady Społecznej Wydziału Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej
REGULAMIN
Rady Społecznej Wydziału Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej
§ 1
- Rada Społeczna Wydziału Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej Politechniki Śląskiej, zwana dalej Radą, jest gremium opiniodawczo-doradczym wspierającym działania Wydziału.
- Rada funkcjonuje według zasad zawartych w niniejszym Regulaminie, który jest przyjmowany na pierwszym posiedzeniu Rady.
§ 2
Do zadań Rady w szczególności należą:
1) wyrażanie opinii o kierunkach rozwoju Wydziału,
2) wspieranie Wydziału w działalności na rzecz jego rozwoju,
3) wyrażanie opinii, wymiana doświadczeń i poglądów w sprawach dotyczących współpracy Wydziału z otoczeniem społeczno-gospodarczym,
4) wyrażanie opinii o działalności dydaktycznej i badawczej Wydziału ,
5) współpraca i wymiana informacji między środowiskami reprezentowanymi w Radzie i środowiskiem Wydziału.
6) wyrażanie opinii i poglądów w zakresie kształtowania wśród studentów Wydziału postaw innowacyjności, kreatywności i przedsiębiorczości.
7) wyrażanie opinii w innych sprawach przedłożonych przez Dziekana.
§ 3
- W skład Rady wchodzą:
1) Dziekan,
2) Prodziekani,
3) kierownicy lub zastępcy kierowników Katedr,
4) przedstawiciele organów samorządu terytorialnego,
5) przedstawiciele instytucji i stowarzyszeń naukowych, zawodowych i twórczych,
6) przedstawiciele przedsiębiorców i organizacji gospodarczych,
7) przedstawiciele innych instytucji współpracujących z Wydziałem Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej.
- Skład Rady nie może być większy niż 30 osób.
- Członkostwo w Radzie ma charakter dobrowolny.
§ 4
- Członkowie Rady są powoływani przez Dziekana na okres kadencji organów Wydziału.
- Dziekan ma prawo odwołać członków Rady przed upływem kadencji.
§ 5
- Członkowie Rady wybierają spośród siebie przewodniczącego.
- Posiedzenia Rady zwołuje jej przewodniczący.
- Zwołanie posiedzenia Rady następuje poprzez wysłanie imiennych zawiadomień o posiedzeniu wraz z proponowanym porządkiem obrad oraz projektami uchwał, a w miarę możliwości także innymi materiałami pisemnymi do wszystkich członków Rady nie później niż na 14 dni przed terminem posiedzenia. W uzasadnionych przypadkach zawiadomienie może zostać doręczone z naruszeniem 14-dniowego terminu. Zawiadomienia i materiały, o których mowa w niniejszym ustępie, są przesłane w formie elektronicznej na służbowe adresy e-mail.
- Posiedzenia Rady odbywają się w siedzibie Wydziału. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Rady może zwołać posiedzenie w innym miejscu.
- Posiedzenia mogą być prowadzone zdalnie, przy użyciu komunikatorów internetowych.
- Posiedzenia Rady prowadzi przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności wskazany przez niego członek Rady.
- Posiedzenia Rady odbywają się nie rzadziej niż raz w roku.
- Na posiedzenia Rady mogą być zapraszane osoby właściwe ze względu na przedmiot rozpatrywanej sprawy.
§ 6
- Wykonując zadania określone w niniejszym Regulaminie, Rada wyraża swoje stanowisko w formie uchwał podejmowanych na posiedzeniach.
- Uchwały są podejmowane większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Rady.
- W przypadku równej liczby głosów decyduje głos osoby prowadzącej posiedzenie Rady.
- Uchwały są podejmowane w głosowaniu jawnym, chyba że Rada w danym przypadku postanowi inaczej.
- Uchwały Rady podpisuje osoba prowadząca dane posiedzenie Rady.
- Uchwały Rady są przekazywane Dziekanowi do stosownego wykorzystania.
§ 7
- Z posiedzenia Rady sporządzany jest protokół.
- Protokół posiedzenia Rady powinien zawierać:
1) numer, datę i miejsce posiedzenia,
2) listę obecności,
3) imię i nazwisko osoby przewodniczącej posiedzeniu,
4) stwierdzenie przyjęcia protokołu poprzedniego posiedzenia,
5) przyjęty porządek posiedzenia,
6) przebieg posiedzenia,
7) wyniki głosowań nad projektami uchwał.
- Protokół posiedzenia Rady podpisują prowadzący dane posiedzenie Rady oraz protokolant.
- Obsługę administracyjno-organizacyjną Rady zapewnia Biuro Dziekana Wydziału.
- Wydatki związane z obsługą, o której mowa w ust. 4, są pokrywane z budżetu Wydziału.
§8
Zmiany w Regulaminie Rady Społecznej Wydziału Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej Politechniki Śląskiej mogą być dokonywane w trybie przewidzianym dla jego przyjęcia.