W zajęciach praktycznych prowadzonych w siedzibie ONET.PL w Warszawie uczestniczyli 14 czerwca studenci kierunku "Technologie kognitywne i media społecznościowe". Portal ONET.PL to największy w kraju serwis internetowy należący do koncernu Ringier Axel Springer. Studenci Technologii kognitywnych i mediów społecznościowych mieli wyjątkową okazję, aby skonfrontować pozyskaną wiedzę teoretyczną z codziennością funkcjonowania potężnego przedsiębiorstwa osiągającego sukcesy w sferze social mediów. Podczas zajęć odbywających się w biurowcu przy ul. Domaniewskiej 49 w Warszawie zapoznali się z organizacją pracy redakcji. Skorzystali m.in. z możliwości omówienia technicznych zagadnień związanych z tworzeniem multimediów z producentem zajmującym się inżynierią obrazu i dźwięku podczas realizacji audiowizualnych. Z wydawcą w studiu nagrań rozmawiali o sposobie przygotowywania i prowadzenia rozmów na wizji, komunikowania się z dziennikarzem na żywo prowadzącym wywiady czy koordynacją działań ekipy reporterów, redaktorów i montażystów w trakcie ważnych i przyciągających uwagę odbiorców wydarzeń jak np. wybory czy mistrzostwa sportowe. Studenci mogli też wcielić się w operatorów mobilnego studia filmowego w samochodzie wykorzystywanym do rozmów w ramach programu "Onet Rano".
Oprócz konsultacji z pracownikami merytorycznymi ONET.PL o przygotowywaniu materiałów multimedialnych odbyły się też ćwiczenia z zakresu redagowania i adjustowania materiałów prasowych do publikacji w mediach elektronicznych. Studenci spotkali się ponadto z pracownikami z licznych działów koncernu (np. informatykami, grafikami, specjalistami od mediów społecznościowych). Był to czas na rozmowy i różnorodne pytania dotyczące np. efektywnego reagowania na umieszczanie w sieci wpisów hejterskich, procedur rozpoczynania płatnej współpracy z firmami medialnymi czy poziomu wiedzy i kompetencji niezbędnych na danym stanowisku.
Redakcja ONET.PL według rankingów jest nie tylko najpopularniejsza, ale też znajduje się w czołówce polskich mediów opiniotwórczych obok TVN24 i "Rzeczpospolitej". W latach 2014-2023 portal był cytowany 236,6 tys. razy. Serwis zdobył najwyższy społeczny zasięg (np. ponad 8 mln realnych użytkowników odwiedza co miesiąc stronę główną, a przeszło 10 mln korzysta z zasobów informacyjnych). Jednocześnie zdaniem Reuters Institute for the Study of Journalism, który opublikował Digital News Report2023 ONET.PL cieszy się najwyższym zaufaniem publiczności medialnej w Polsce.




