Popularyzacja, edukacja, mózg i pamięci kreacja,
czyli o neurobiologicznych korelatach efektywnej edukacji
Napęd eksploracyjny popycha mózg do odkrywania świata, ale nie gwarantuje, że zdobyta o nim wiedza zostanie zapisana w pamięci. Uczenie się wymaga odpowiedniego pobudzenia emocjonalnego i motywacyjnego, które odzwierciedlają istotność wszystkiego z czym styka się mózg. Tylko to, co istotne wzbudza uwagę, a tylko to, co obejmie sobą uwaga ma szansę utrwalić się w mózgowej pamięci. Receptą na skuteczną edukację czy popularyzację wiedzy naukowej jest dbałość o to, aby wszystkie niezbędne procesy neuronalne uruchomiły się w odpowiednim momencie i pozostały aktywne odpowiednio długo. Podczas spotkania dowiesz się jak tego dokonać, niezależnie od tego, co robisz, a jednocześnie dostosowując swój przekaz do wieku odbiorcy, formuły spotkania i swojej własnej natury.
Spotkanie poprowadzi dr Wojciech Glac, prof. UG –
neurobiolog z Uniwersytetu Gdańskiego, którego wielką pasją jest popularyzacja wiedzy o mózgu. Ma na swoim koncie ponad 600 wykładów popularnonaukowych i warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych, od 12 lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście, a za swoją działalność popularyzatorską otrzymał nagrodę Popularyzatora Nauki w prestiżowym konkursie Serwisu Nauka w Polsce PAP i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.