Określając styl budowli, według Ryszarda Nakoniecznego (specjalisty w dziedzinie architektury modernistycznej), należy przywołać ekspresjonizm oraz funkcjonalizm. Jednocześnie zauważyć można idee romantyczno-narodowe połączone z racjonalizmem Bauhausu stworzonego przez Waltera Gropiusa.
Nowoczesny gmach przy ul. S. Konarskiego wraz z budynkiem dawnej szkoły katolickiej dla chłopców im. Fryderyka Wilhelma przy ul. Akademickiej 10 jest wybitnym przykładem ówczesnej gliwickiej estetyki obiektów użyteczności publicznej. W czasie wystawy w Dreźnie był prezentowany jako modelowa architektura symbolizująca projekt utworzenia Trójmiasta Gliwice-Zabrze-Bytom. Widniał na wielu pocztówkach i zdjęciach ze względu na interesującą formę. Ogrom budowli, spektakularne przełamanie bryły pod kątem rozwartym, niespotykana wieloboczna forma trzech klatek schodowych wieńczących skrzydła budynku przywodzi na myśl statek, transatlantyk, a maszty flagowe umieszczone na tarasach wspomnianych klatek schodowych jeszcze bardziej podkreślają okrętowy charakter budowli. Pasmowa, horyzontalna kompozycja wszystkich elewacji nawiązuje do wspomnianej architektury nautycznej, jak również do formy dawnego domu towarowego DeFaKa przy ul. Zwycięstwa 23. Być może stanowi również swoisty architektoniczny dialog K. Schabika z dziełem E. Mendelsohna przy ul. Zwycięstwa 37. Podobnie rozwiązana budowla znajduje się w Hamburgu – jest to słynny Chilehaus Fritza Högera powstały w latach 1922–1924.
Ciekawym detalem elewacji frontowej nienawiązującym do symboliki nautycznej jest dekoracja rzeźbiarska umieszczona pomiędzy drzwiami wejściowymi do budynku. To dzieła artysty Hansa Dammanna, cztery kamienne figurki dziewcząt stanowiące symbole dziedzin edukacji szkolnej w dawnym liceum: muzyki, literatury, przyrody i sportu.