A A+ A++
Zespół laboratoriów inżynierii elektrycznej w transporcie

Zespół laboratoriów inżynierii elektrycznej w transporcie

CharakterystykaStanowiska, najważniejsze wyposażeniePrzykładowe badania

W skład Zespołu Laboratoriów Inżynierii Elektrycznej w Transporcie wchodzą:

  • Laboratorium Napędu i Sterowania Pojazdów Transportowych,
  • Laboratorium Elektroniki Samochodowej,
  • Laboratorium Inżynierii Elektrycznej w Transporcie,
  • Laboratorium Diagnostyki w Pojazdach,
  • Laboratorium Diagnostyki Napędów Elektrycznych,
  • Laboratorium Elektromechanicznych Elementów Wykonawczych,
  • Laboratorium Mechatroniki Pojazdowej.

 

Stanowiska, najważniejsze wyposażenie:

  • Stanowisko badawcze napędu hybrydowego samochodu o strukturze Micro Hybrid oraz układów Start&Stop z superkondensatorami, układów gromadzenia energii w podwójnym zasobniku i układów elektrycznych pomp cieczy chłodzącej.
  • Stanowisko badawcze modułowego napędu hybrydowego Modul Hybrid.
  • Stanowisko badania silników i prądnic z magnesami trwałymi do pojazdów samochodowych.
  • Stanowisko napędu hybrydowego równoległego. Wyposażenie: silnik PMBLDC o mocy 1kW, silnik indukcyjny o mocy 4 kW (symulator silnika spalinowego), hamulec elektromagnetyczny 5,5 kW, bateria akumulatorów niklowo-wodorkowych, bateria superkondensatorów, przekształtnik dwukierunkowy, elektroniczny układ pomiaru momentu obrotowego.
  • Stanowisko do badań rozruszników i alternatorów samochodowych.
  • Stanowisko badawcze silników elektrycznych z magnesami trwałymi BLDC oraz prądnic synchronicznych z magnesami trwałymi.
  • Stanowisko badań akumulatorów i superkondensatorów.
  • Stanowisko z ogniwem fotowoltaicznym.
  • Przenośny samochodowy tester diagnostyczny ADP186.
  • Uniwersalny mechatroniczny samochodowy system diagnostyczny Bosch FSA 740 i KTS 520.
  • Kamera termowizyjna FLIR.
  • Analizator MACHA MGT5.
  • Optymalizacja konstrukcji układów Micro Hybrid do użytkowanych silników spalinowych samochodów.
  • Badania zużycia paliwa i emisji CO2 samochodów.
  • Szybka diagnostyka sterowników samochodów.
  • Pomiary i badań układów sterowania maszynami PM i komutatorów elektronicznych.
  • Badania równoległego napędu hybrydowego, opracowywanie algorytmów pracy napędów hybdrydowych.
  • Badania algorytmów sterowania maszynami elektrycznymi z magnesami trwałymi, wyznaczanie charakterystyk silników PMBLDC oraz prądnic PMSG.
  • Badania termowizyjne i diagnostyka maszyn elektrycznych i silników spalinowych.
  • Badania charakterystyk akumulatorów kwasowo-ołowiowych, niklowo-wodorkowych oraz superkondensatorów.
  • Badania diagnostyczne silników spalinowych.
  • Badania efektywności źródeł odnawialnych w zasilaniu pojazdów elektrycznych i hybrydowych oraz budynków pasywnych.

 

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie