W skład Zespołu Laboratoriów Inżynierii Elektrycznej w Transporcie wchodzą: - Laboratorium Napędu i Sterowania Pojazdów Transportowych,
- Laboratorium Elektroniki Samochodowej,
- Laboratorium Inżynierii Elektrycznej w Transporcie,
- Laboratorium Diagnostyki w Pojazdach,
- Laboratorium Diagnostyki Napędów Elektrycznych,
- Laboratorium Elektromechanicznych Elementów Wykonawczych,
- Laboratorium Mechatroniki Pojazdowej.
| Stanowiska, najważniejsze wyposażenie: - Stanowisko badawcze napędu hybrydowego samochodu o strukturze Micro Hybrid oraz układów Start&Stop z superkondensatorami, układów gromadzenia energii w podwójnym zasobniku i układów elektrycznych pomp cieczy chłodzącej.
- Stanowisko badawcze modułowego napędu hybrydowego Modul Hybrid.
- Stanowisko badania silników i prądnic z magnesami trwałymi do pojazdów samochodowych.
- Stanowisko napędu hybrydowego równoległego. Wyposażenie: silnik PMBLDC o mocy 1kW, silnik indukcyjny o mocy 4 kW (symulator silnika spalinowego), hamulec elektromagnetyczny 5,5 kW, bateria akumulatorów niklowo-wodorkowych, bateria superkondensatorów, przekształtnik dwukierunkowy, elektroniczny układ pomiaru momentu obrotowego.
- Stanowisko do badań rozruszników i alternatorów samochodowych.
- Stanowisko badawcze silników elektrycznych z magnesami trwałymi BLDC oraz prądnic synchronicznych z magnesami trwałymi.
- Stanowisko badań akumulatorów i superkondensatorów.
- Stanowisko z ogniwem fotowoltaicznym.
- Przenośny samochodowy tester diagnostyczny ADP186.
- Uniwersalny mechatroniczny samochodowy system diagnostyczny Bosch FSA 740 i KTS 520.
- Kamera termowizyjna FLIR.
- Analizator MACHA MGT5.
| - Optymalizacja konstrukcji układów Micro Hybrid do użytkowanych silników spalinowych samochodów.
- Badania zużycia paliwa i emisji CO2 samochodów.
- Szybka diagnostyka sterowników samochodów.
- Pomiary i badań układów sterowania maszynami PM i komutatorów elektronicznych.
- Badania równoległego napędu hybrydowego, opracowywanie algorytmów pracy napędów hybdrydowych.
- Badania algorytmów sterowania maszynami elektrycznymi z magnesami trwałymi, wyznaczanie charakterystyk silników PMBLDC oraz prądnic PMSG.
- Badania termowizyjne i diagnostyka maszyn elektrycznych i silników spalinowych.
- Badania charakterystyk akumulatorów kwasowo-ołowiowych, niklowo-wodorkowych oraz superkondensatorów.
- Badania diagnostyczne silników spalinowych.
- Badania efektywności źródeł odnawialnych w zasilaniu pojazdów elektrycznych i hybrydowych oraz budynków pasywnych.
|