A A+ A++

Do zadań Centrum Obsługi Studiów należą:

    1. organizacja i koordynacja przebiegu studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich, w tym prowadzenie albumu studentów;
    2. nadzór nad stosowanymi w Uczelni systemem rekrutacji na studia i systemem obsługi przebiegu studiów oraz współpraca z ich użytkownikami;
    3. współpraca z zespołami technicznymi ds. obsługi rekrutacji oraz centralną komisją rekrutacyjną prowadzącą postępowanie w sprawie przyjęcia na studia;
    4. rekrutacja cudzoziemców na pełny cykl kształcenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich;
    5. prowadzenie księgi dyplomów oraz przedkładanie do podpisu Rektorowi dyplomów ukończenia studiów;
    6. gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania;
    7. opracowywanie sprawozdawczości z zakresu studiów i związanej z tym statystyki;
    8. nadzór nad Biurami Obsługi Studentów;
    9. współdziałanie z innymi jednostkami/komórkami organizacyjnymi oraz prodziekanami i z-cą dyrektora ds. studenckich i kształcenia;
    10. przygotowywanie dokumentacji w ramach odwołań, wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy, skarg studentów oraz wniosków o obniżenie bądź zwolnienie z opłat za świadczone usługi edukacyjne;
    11. nadzór nad prawidłową organizacją studenckich praktyk zawodowych, współpraca z jednostkami realizującymi kształcenie na studiach oraz pełnomocnikami Rektora w zakresie studenckich praktyk zawodowych krajowych i zagranicznych;
    12. koordynacja procesu przyznawania i wypłacania świadczeń dla studentów;
    13. koordynacja procesu składania wniosków o przyznanie stypendium ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki dla studentów;
    14. współpraca z rzecznikami dyscyplinarnymi ds. studentów oraz obsługa administracyjna komisji dyscyplinarnych ds. studentów i doktorantów;
    15. współpraca ze środowiskiem studenckim, Samorządem Studenckim i jego agendami, organizacjami, w tym studenckimi kołami naukowymi;
    16. współdziałanie z Administracją Osiedla Studenckiego w zakresie prawidłowego wykorzystania miejsc w domach studenckich oraz spraw związanych z zakwaterowaniem cudzoziemców;
    17. wsparcie cudzoziemców przyjętych na studia do momentu podjęcia studiów (m.in. zapewnienie transportu z lotniska, organizacja Dni Orientacyjnych czy pomoc w sprawach związanych z legalizacją pobytu);
    18. współdziałanie z placówkami służby zdrowia oraz z Wojewódzkim Ośrodkiem Medycyny Pracy w zakresie opieki zdrowotnej nad studentami;
    19. koordynacja spraw w zakresie realizacji studiów podyplomowych i innych form kształcenia prowadzonych przez Uczelnię;
    20. koordynacja procesu związanego z planowaniem i rozliczaniem obciążeń dydaktycznych nauczycieli akademickich oraz planowaniem i rozliczaniem godzin dydaktycznych innych osób prowadzących zajęcia;
    21. zbiorcze i indywidualne planowanie i rozliczanie wykonania godzin ponadwymiarowych przez nauczycieli akademickich;
    22. opracowywanie i analiza sprawozdawczości w zakresie planowania i rozliczania wykonania godzin dydaktycznych w Uczelni;
    23. współpraca z jednostkami/komórkami organizacyjnymi w zakresie realizowania badań ankietowych z wykorzystaniem systemu obsługi przebiegu studiów;
    24. współpraca z Uczelnianą Radą ds. Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w zakresie doskonalenia Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia;
    25. prowadzenie spraw studentów i doktorantów z niepełnosprawnością w ramach działań Biura Spraw Osób z Niepełnosprawnościami:
      • koordynacja i wykonywanie działań mających na celu stworzenie warunków do pełnego uczestnictwa w procesie kształcenia osób z niepełnosprawnością oraz podejmowanie inicjatyw zmierzających do integracji studentów i doktorantów z niepełnosprawnością,
      • podejmowanie działań zmierzających do zapewnienia dostępu do zajęć dydaktycznych studentom i doktorantom z niepełnosprawnością,
      • bieżąca obsługa kandydatów, studentów i doktorantów z niepełnosprawnością, gromadzenie i weryfikacja dokumentacji dotyczącej stypendiów dla osób z niepełnosprawnością oraz analiza i sporządzanie sprawozdań z działalności Biura Spraw Osób z Niepełnosprawnościami dla władz Uczelni,
      • kształtowanie przychylnych postaw wobec osób z niepełnosprawnością;
    26. udostępnianie danych osobowych zgodnie z polityką bezpieczeństwa na Politechnice Śląskiej;
    27. wprowadzanie danych do systemu POL-on w zakresie właściwym dla działalności Centrum;
    28. nadzór nad organizacją i przebiegiem konkursu „O złoty indeks Politechniki Śląskiej”;
    29.  koordynacja działań prowadzonych w ramach programu mentorskiego „Rozwiń skrzydła”;
    30. obsługa programów projakościowych powiązanych ze sprawami studenckimi i kształceniem;
    31. opracowywanie i aktualizacja standardów dostępności;
    32. koordynacja wszystkich działań w zakresie dostępności Uczelni;
    33. wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług Uczelni;
    34. opiniowanie inwestycji i modernizacji (remontów) obiektów, na każdym etapie ich realizacji, pod kątem dostępności;
    35. zapewnienie ewidencji obiektów z dostępem dla osób z niepełnosprawnościami;
    36. koordynacja przygotowania raportu dostępności;
    37. przygotowywanie wytycznych oraz działań informacyjnych i szkoleniowych na temat dostępności Uczelni;
    38. prowadzenie spraw dotyczących uczestników studiów doktoranckich; współpraca ze Szkołą Doktorów i Prorektorem ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej.
Eureca-PRO logo

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie