Project Based Learning (PBL)
Nasze PBL:
- Ocena efektywności odzysku litu z solanek kopalnianych
Opracowanie koncepcji technologicznej odzysku niklu z odpadu
- Badanie usuwania fosforu(V) z wody słodkiej i morskiej z wykorzystaniem materiałów biopolimerowych
- Hybrydowe sorbenty na bazie chitozanu do rozdzielania jonów o podobnych właściwościach fizycznych i chemicznych
- Kinetyka sorpcji i desorpcji fosforanów(V) na hydrożelach chitozanowych modyfikowanych jonami metali przejściowych
Project Based Learning (PBL) to nauczanie poprzez realizację projektów. Jest to metoda przekazywania wiedzy oraz zdobywania kompetencji i kwalifikacji przez samodzielną pracę studentów w pewnym z góry założonym przedziale czasu w celu rozwiązania problemu, czyli wykonania projektu.
Student ma możliwość indywidualnego podejścia do danego zadania (problemu) oraz wypracowania własnej, skutecznej ścieżki i sposobu do jego rozwiązania, które następnie prezentuje w grupie i konfrontuje ze stanowiskiem uczestników projektu.
Oprócz poszerzania wiedzy, metoda PBL pomaga studentom rozwinąć wiele umiejętności miękkich potrzebnych w XXI wieku na kolejnych szczeblach edukacji i kariery zawodowej takich jak: praca w grupie, synteza informacji z różnych źródeł, podejmowanie decyzji i branie za nie odpowiedzialności, planowanie i organizowanie pracy oraz odpowiednie zarządzanie czasem i dotrzymywanie terminów. Metoda ta uczy także sztuki argumentacji – formułowania i wygłaszania swoich opinii. Pokazuje również, jak przygotować i wygłosić prezentację i, co bardzo ważne, budować pewność siebie.
Pozostałe projety studentów:
Projekty SKN (Studenckiego Koła Chemików):