A A+ A++

POB5.T2 Robotyzacja produkcji

POB5.T2 Robotyzacja produkcji w tym robotyka mobilna, roboty autonomiczne,
roboty usługowe, zagadnienia związane ze współpracą człowieka z robotem
POB5.T2 Robotyzacja produkcji w tym robotyka mobilna, roboty autonomiczne,
roboty usługowe, zagadnienia związane ze współpracą człowieka z robotem
POB5.T2 Robotyzacja produkcji w tym robotyka mobilna, roboty autonomiczne,
roboty usługowe, zagadnienia związane ze współpracą człowieka z robotem
Poprzedni
Następny
pob5

POB5.T2 Robotyzacja produkcji w tym robotyka mobilna, roboty autonomiczne,

roboty usługowe, zagadnienia związane ze współpracą człowieka z robotem

POB5.T2 Robotyzacja produkcji w tym robotyka mobilna, roboty autonomiczne,

roboty usługowe, zagadnienia związane ze współpracą człowieka z robotem

POB5.T2 Robotyzacja produkcji w tym robotyka mobilna, roboty autonomiczne,

roboty usługowe, zagadnienia związane ze współpracą człowieka z robotem

Robotyzacja produkcji - podobszar tematyczny obejmujący robotykę przemysłową, jak również robotykę mobilną, roboty autonomiczne, roboty usługowe, zagadnienia związane ze współpracą człowieka z robotem.

Zrobotyzowane systemy produkcyjne to systemy składające się z robotów stacjonarnych i mobilnych platform autonomicznych (AGV/SDV), współpracujących z systemami planowania i sterowania produkcją zakładu (ERP+MES/WMS), działające w otoczeniu człowieka i wchodzące z nim interakcję.

W ciągu ostatnich lat robotyka przemysłowa rozwijała się z dużych, ciężkich maszyn stacjonarnych, w kierunku zwinnych, lekkich i technologicznie zaawansowanych platform mobilnych. Obecnie zauważalny jest trend zastępowania czy też modernizacji, automatycznych systemów transportowych w kierunku systemów autonomicznych. Autonomię definiuje się na podstawie złożoności zadania i środowiska, a także stopnia ludzkiej ingerencji w działanie systemu. Autonomia, na podstawie posiadanych inteligentnych funkcji, odzwierciedla zdolność systemu do samodzielnego zarządzania. Podobnie jak automatyczny, autonomiczny system wykazuje się działaniem zgodnym z planem, uwzględniającym dekompozycję i dystrybucję zadań, ale opartym na wiedzy, mającym zdolność radzenia sobie z nieoczekiwanymi zdarzeniami, które nie są z góry określone i ogólnie przedstawia możliwości samodzielnego przetwarzania i wykonywania zadań. Ponadto autonomiczny system jest odporny na uszkodzenia, tzn. ma zdolność do dalszego działania nawet w przypadku awarii i błędów – mówimy wtedy o systemie tolerującym uszkodzenia (ang. fault-tolerant). Maszyny autonomiczne mogą mieć również umiejętność samouczenia się (ang. self-learning), gdy napotykają nowe sytuacje.

Podobszar ten obejmuje również inne rozwiązania i zastosowania robotyki, jak np. roboty inspekcyjne do zadań niebezpiecznych dla człowieka, bezzałogowe statki powietrzne do monitorowania obszarów rozległych, autonomiczne maszyny rolnicze, autonomiczny transport publiczny, itp.

Robotyzacja produkcji – podobszar tematyczny obejmujący robotykę przemysłową, jak również robotykę mobilną, roboty autonomiczne, roboty usługowe, zagadnienia związane ze współpracą człowieka z robotem.

Zrobotyzowane systemy produkcyjne to systemy składające się z robotów stacjonarnych i mobilnych platform autonomicznych (AGV/SDV), współpracujących z systemami planowania i sterowania produkcją zakładu (ERP+MES/WMS), działające w otoczeniu człowieka i wchodzące z nim interakcję.

W ciągu ostatnich lat robotyka przemysłowa rozwijała się z dużych, ciężkich maszyn stacjonarnych, w kierunku zwinnych, lekkich i technologicznie zaawansowanych platform mobilnych. Obecnie zauważalny jest trend zastępowania czy też modernizacji, automatycznych systemów transportowych w kierunku systemów autonomicznych. Autonomię definiuje się na podstawie złożoności zadania i środowiska, a także stopnia ludzkiej ingerencji w działanie systemu. Autonomia, na podstawie posiadanych inteligentnych funkcji, odzwierciedla zdolność systemu do samodzielnego zarządzania. Podobnie jak automatyczny, autonomiczny system wykazuje się działaniem zgodnym z planem, uwzględniającym dekompozycję i dystrybucję zadań, ale opartym na wiedzy, mającym zdolność radzenia sobie z nieoczekiwanymi zdarzeniami, które nie są z góry określone i ogólnie przedstawia możliwości samodzielnego przetwarzania i wykonywania zadań. Ponadto autonomiczny system jest odporny na uszkodzenia, tzn. ma zdolność do dalszego działania nawet w przypadku awarii i błędów – mówimy wtedy o systemie tolerującym uszkodzenia (ang. fault-tolerant). Maszyny autonomiczne mogą mieć również umiejętność samouczenia się (ang. self-learning), gdy napotykają nowe sytuacje.

Podobszar ten obejmuje również inne rozwiązania i zastosowania robotyki, jak np. roboty inspekcyjne do zadań niebezpiecznych dla człowieka, bezzałogowe statki powietrzne do monitorowania obszarów rozległych, autonomiczne maszyny rolnicze, autonomiczny transport publiczny, itp.

Koordynator podobszaru

z46

dr inż. Wawrzyniec Panfil
wawrzyniec.panfil@polsl.pl

Koordynator podobszaru

dr inż. Wawrzyniec Panfil
wawrzyniec.panfil@polsl.pl

© Politechnika Śląska

Ogólna klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Politechnikę Śląską

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Zasady wykorzystywania „ciasteczek” (ang. cookies) w serwisach internetowych Politechniki Śląskiej

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie