Techniczne przygotowanie produkcji wspierane technologią ICT
W trakcie prezentacji zostanie omówiona tematyka, związana z projektowaniem i wytwarzaniem wspomaganym komputerowo z uwzględnieniem elementów Przemysłu 4.0 stosowanym szczególnie w przemyśle lotniczym a także samochodowym. Zaprezentowany zostanie rzeczywisty obieg technicznej informacji stosowany w największych firmach lotniczych (Boeing, Lockheed Martin Company) na świecie, wsparty licznymi przykładami w technicznym przygotowaniu produkcji, projektowanie linii montażowej, której procesy zostały objęte cyfryzacją.
Jednym z kluczowych elementów koncepcji Przemysłu 4.0 jest wykorzystanie technologii „cyfrowych bliźniaków”, która pozwala na symulację, optymalizację i bieżący nadzór nad każdą fazą produkcji począwszy od odpowiedniego ułożenia przyrządów montażowych, z wykorzystaniem projekcji laserowej. Pokazana zostanie jak w czasie rzeczywistym wygląda dzisiaj kooperacja międzynarodowa. Wyjaśniona będzie rola w łańcuchu dostaw i pojęcie takich EBOM i MBOM
Podczas prezentacji będzie można dowiedzieć się więcej o, między innymi, poniższych zagadnieniach:
- Czynniki operacyjne procesu konstruowania
- Świat wirtualny w technice
- Cyfrowy bliźniak produktu i produkcji
- Przygotowanie Produkcji wczoraj i dziś
- ICT w kooperacji międzynarodowej
- Przykład systemu teleinformatycznego
- Kokpit Zarządczy
- Zintegrowana informacja w przedsiębiorstwie
- Sposób obiegu i wykorzystania modeli CAD/CAM w praktyce-
- Wirtualna obróbka na maszynach CNC za pomocą Systemu VERICUT
- Przykłady z przemysłu lotniczego i samochodowego produkcji jednostkowej i małoseryjnej
- Rewolucja Przemysł 4.0
- Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki FENG 2021 – 2027 - moduł Cyfryzacja
Dr hab. inż. Włodzimierz Adamski jest specjalistą i autorytetem w dziedzinie technik projektowania i wytwarzania wspomaganych komputerem działającym w międzynarodowym przemyśle lotniczym od ponad 40 lat.
Jest absolwentem Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Przez wiele lat pracował w PZL Mielec and Lockheed Martin Company zajmując główne stanowiska kierownicze jak np. Główny Informatyk, Dyrektor ds. Rozwoju czy Dyrektor Techniczny.
W trakcie swojej kariery zrealizował ponad 150 dużych projektów, w tym m.in.:
- Udział w projektach samolotów:
- Aerobus IŁ-86 i IŁ-96
- Dromader
- Iskierka
- Iryda
- An-28
- ATR-42 i ATR-72
- Boeing 757
- M-28 Skytruck
- S-70i Black Hawk
- Opracowanie i wdrożenie komputerowej linii technologicznej do produkcji części samolotu Boeing 787 Dreamliner
- Opracowanie i wdrożenie Systemu Automatycznego Programowania obrabiarek CNC: SPO i NARVIK
- Utworzenie autorskiego systemu CAD/CAM (DAMS)
- Opracowanie numerycznego modelu sportowego samochodu COBRA i wykonanie tzw. master modeluna obrabiarkach sterowanych numerycznie (OSN) dla rynku amerykańskiego
- Opracowanie i wdrożenie metody wykonywania form i sprawdzianów do szyb samochodowych z zastosowaniem techniki CAD/CAM dla europejskiego producenta
- Projektowanie nadwozia samochodowego przy użyciu technik komputerowych:
- FSO Polonez w wersji Sedan
- Samochód LEOPARD roadster
Dodatkowo:
- Pełni funkcję eksperta dla:
- Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej
- Ministerstwa Rozwoju
- Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR)
- Centrum Projektów Badawczych UE IPPT PAN
- Opracował ponad 200 recenzji eksperckich
Posiada na swoim koncie ponad 90 prac naukowych opublikowanych w kraju i za granicą, autor 2 patentów. Jest członkiem Grupy Roboczej ds. Krajowej Inteligentnej Specjalizacji KIS - Ministerstwa Rozwoju i Technologii, Grupy Roboczej ds. programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021 – 2027 (FENG) - Rozwoju Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.
Jest prezesem Polskiego Stowarzyszenia Upowszechniania Komputerowych systemów Inżynierskich „ProCAx”.
Kiedy i gdzie?
Data: 09 lipca 2025
Godzina: 17:00
Link do spotkania:
https://polsl-pl.zoom.us/j/97174649317?pwd=TUWDW1El8drQZtiULuW4dUOpQYmHS3.1
Identyfikator spotkania: 971 7464 9317
Kod dostępu: 117126