
Centrum Informatyczne
Status zabezpieczeń COVID-19
więcej informacjiAktualny poziom zagrożenia COVID-19 w Politechnice Śląskiej:
0Liczba jednostek i obiektów o wyższym poziomie zagrożenia:
0Aktualny poziom zagrożenia COVID-19 w obszarze "Dydaktyka":
0Aktualności
Pokaż wszystkie


Zaproszenie na konferencję SEMS'21
Firma ONT zaprasza do udziału w konferencji online SEMS’21 (Systems Engineering, Modeling and Simulation) w terminie 19-20 października. Zostanie ona przeprowadzona za pośrednictwem platformy Webex, będąc czwartą zdalną konferencją organizowaną przez Oprogramowanie Naukowo - Techniczne.






Webinarium - Zaawansowana analityka danych no-code w self-service BI
Użytkownikom systemów typu BI przestają wystarczać odpowiedzi na pytania „Co się stało w przeszłości? ”, a chcą dowiedzieć się „Dlaczego?”, „Co się stanie?”, „Które działanie będzie lepsze?” itd. Przekłada się to na konieczność zastosowania zaawansowanej analizy danych i potrzebę połączenia systemu BI z narzędziami do zaawansowanej analizy danych.

Więcej aktualności Mniej aktualności
Centrum Informatyczne zostało utworzone na podstawie Zarządzenia Nr 18/15/16 Rektora Politechniki Śląskiej z dnia 10 grudnia 2015 roku w sprawie zmian w strukturze Administracji Centralnej. Z dniem 1 kwietnia 2019 roku znowelizowane zadania Centrum Informatycznego (RN4) określa § 4 Zarządzenia Nr 36/2019.
Do głównych zadań Centrum Informatycznego należą w szczególności:
- eksploatacja i rozwój środowiskowych zasobów informacyjnych,
- świadczenie usług związanych z rozwojem i utrzymaniem infrastruktury informatycznej Uczelni oraz utrzymaniem ogólnouczelnianych systemów i aplikacji informatycznych,
- utrzymanie, eksploatacja i rozwój centralnych systemów informatycznych wspierających zarządzanie Uczelnią oraz wieloplatformowych systemów świadczenia e-usług, w szczególności Zintegrowanego Systemu Informatycznego, e-Politechniki,
- utrzymanie, eksploatacja i rozwój systemów ds. obsługi toku studiów, rekrutacji na studia i pomocniczych systemów dziekanatowych (SOTS, USOS),
- utrzymanie, eksploatacja i rozwój systemu e-CZP,
- utrzymanie, eksploatacja i rozwój systemu zarządzania informacją za pomocą dedykowanych rejestrów, raportów i analiz na potrzeby m.in. ochrony danych osobowych i kontroli zarządczej (KMS VC),
- dostarczanie jednostkom i pracownikom Uczelni podstawowych usług informatycznych, w tym:
- a) systemu komunikacji elektronicznej (poczta elektroniczna, konta służbowe),
- b) mechanizmów autoryzacji w dostępie do kontrolowanych usług informatycznych Uczelni (certyfikaty, podpis elektroniczny),
- c) utrzymania i obsługi serwisów informacyjnych Uczelni, jednostek podstawowych i innych jednostek Uczelni, w tym konferencji, kół naukowych, stowarzyszeń,
- d) utrzymania i obsługi zwirtualizowanych środowisk informatycznych,
- nadzór nad utrzymaniem, eksploatacją i obsługą techniczną infrastruktury informatycznej w Uczelni oraz w jednostkach, dla których Politechnika jest organem prowadzącym w rozumieniu ustawy – Prawo oświatowe,
- udostępnianie poprzez licencje kampusowe oprogramowania specjalistycznego dla wybranych obszarów zastosowań wszystkim jednostkom Uczelni,
- bieżąca ewidencja i nadzór nad oprogramowaniem licencjonowanym w Uczelni,
- bieżąca ewidencja zasobów tworzących infrastrukturę informatyczną Uczelni oraz osób odpowiedzialnych za utrzymanie, eksploatację i obsługę techniczną tych zasobów,
- współpraca merytoryczna z działem właściwym ds. zamówień publicznych i zaopatrzenia w zakresie zakupów sprzętu komputerowego oraz oprogramowania,
- koordynacja merytoryczna wniosków inwestycyjnych jednostek Uczelni, i przygotowywanie wniosków w zakresie centralnej infrastruktury informatycznej,
- udział w pracach badawczych związanych z informatyzacją, cyfryzacją i wykorzystaniem zasobów obliczeniowych Uczelni,
- opracowywanie i aktualizacja zasad dotyczących utrzymania dostępności oraz ciągłości ogólnouczelnianych urządzeń, systemów usług i aplikacji informatycznych na określonym poziomie,
- utrzymanie, eksploatacja i rozwój oprogramowania wspierającego lokalny oraz zdalny dostęp pracowników i studentów Politechniki Śląskiej do zasobów Biblioteki Głównej,
- utrzymanie, eksploatacja i rozwój systemów bazodanowych wspierających gromadzenie, przechowywanie i udostępnianie informacji dotyczących dorobku naukowego pracowników i studentów Politechniki Śląskiej,
- wdrażanie i utrzymanie procedur bezpieczeństwa sieci oraz danych w systemach Biblioteki Głównej, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa baz danych osobowych,
- udział w opracowywaniu, wdrażaniu i kontrolowaniu przestrzegania procedur polityki bezpieczeństwa systemów komputerowych Uczelni,
- wykonywanie innych poleceń prorektora ds. nauki i rozwoju.