Start - Aktualnosci

MIĘDZYNARODOWY STUDENCKI PROJEKT KOLABORACYJNY POMIĘDZY WIESBADEN BUSINESS SCHOOL, AKADEMIĄ GÓRNICZĄ WE FREIBERGU ORAZ POLITECHNIKĄ ŚLĄSKĄ -X.2023-I.2024
Międzynarodowy Studencki Projekt Kolaboracyjny pomiędzy Wiesbaden Business School, Akademią Górniczą we Freibergu oraz Politechniką Śląską - październik 2023-styczeń 2024
W semestrze zimowym roku akademickiego 2023/2024 został przeprowadzony Międzynarodowy Studencki Projekt Kolaboracyjny (Collaborative Online International Learning Project - COIL) przez Wiesbaden Business School (jednostkę RheinMain University of Applied Sciences), Akademię Górniczą we Freibergu i Politechnikę Śląską. W przedsięwzięciu wzięło udział 100 studentów z trzech uczelni, którzy zostali podzieleni na 10 grup. W każdej grupie znajdowali się w miarę możliwości studenci z różnych kierunków: zarządzania, komunikacji międzykulturowej, automatyki i robotyki oraz inżynierii lotniczej i kosmicznej. Studenci współpracowali wykonując przygotowane dla nich zadania.
Projekt miał na celu:
- stworzenie firmy i zaprojektowanie produktu;
- napisanie biznes planu, a następnie prezentacji biznesowej;
- nawiązanie współpracy z nowymi partnerami;
- bezpośrednie doświadczenie komunikacji międzykulturowej;
- rozwinięcie umiejętności odgrywania różnych ról w pracy zespołowej oraz rozwiązywania konfliktów;
- doświadczenie pracy w środowisku anglojęzycznym i prezentowania projektu w zdalnym środowisku immersyjnym;
- doskonalenie umiejętności informatycznych podczas zdalnej współpracy i tworzenia treści cyfrowych.
Pogłębione dyskusje pod koniec projektu przyniosły różnorodne spostrzeżenia. Studenci mierzyli się z komunikacyjnymi oraz międzykulturowymi różnicami. W toku dyskusji uznano, że pokonywanie nieodłącznych wyzwań i frustracji stanowiło czynnik kształcący. Odrębność i różnorodność wzbogacały
doświadczenie studentów jak i nauczycieli. Z tego punktu widzenia wszyscy studenci odnieśli korzyść na wielu poziomach w trakcie projektu.
Organizatorzy projektu, Anna Smajdor, Maria Nowicka, Hubertus Weyer, Mark Jacob i Darlene Kilian spotkali się w czasie kursu w marcu 2023. Liczne późniejsze spotkania w formie zdalnej doprowadziły do pierwszej realizacji projektu kolaboracyjnego, który rozpoczął się w październiku 2023 i skończył w styczniu 2024.
Zoom, Padlet i komunikatory internetowe były używane jako platformy do współpracy synchronicznej i asynchronicznej przez wszystkich uczestników. Od początku nauczyciele byli świadomi faktu, że kolaboracja daje możliwości i warunki, których samodzielnie nie da się zaaranżować na zajęciach. Połączenie sił w jednym projekcie daje nieporównywalnie większe efekty.
Aktualności
Pokaż wszystkie












Więcej aktualności Mniej aktualności