A A+ A++

Projekty realizowane z uczniami

Wydział Inżynierii Biomedycznej

Opracowanie neurologopedycznej pomocy terapeutycznej

Odtwórz wideo

Serce ma się tylko jedno! Dołącz do Naszego wykładu popularno-naukowego, gdzie dowiesz się jak sztuczne serce, może dać nam “nowe życie”.

Zapraszamy na wykład popularno-naukowy już 26. maja. Dołącz do Nas za pośrednictwem platformy ZOOM (identyfikator spotkania: 932 6745 2017, kod dostępu: 007971) lub zobacz transmisję wydarzenia na Youtube.

Odtwórz wideo

Z przyczyn niezależnych styczniowy wykład na temat ,,Sztuczne serce – wczoraj, dziś, ale czy jutro?” jest przełożony na późniejszy termin.

Tytuł projektu:

Opracowanie neurologopedycznej pomocy terapeutycznej

Opiekun naukowy projektu:

dr inż. Iwona Chuchnowska

Realizacja:

Projekt realizowany przez uczniów z  Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych numer 1 w Gliwicach

Cel projektu:

Projekt ma na celu ułatwić naukę wymawiania głoski “r” poprzez interaktywną stronę internetową: https://cwiczenie.zsti.me/index.html

Motywacja do podjęcia tematu projektu:

Rozwój technologii cyfrowych otwiera nowe możliwości w terapii logopedycznej. W szczególności istotnym wyzwaniem jest poprawa artykulacji głoski „r” w różnych pozycjach w wyrazie (nagłos, śródgłos, wygłos), co stanowi trudność dla wielu pacjentów.

Tradycyjne metody terapii, choć skuteczne, często nie są wystarczająco atrakcyjne dla użytkowników, co może obniżać ich motywację do regularnych ćwiczeń. Opracowanie interaktywnej platformy internetowej z grami sterowanymi głosem, które analizują poprawność wymowy, stanowi nowoczesne podejście do terapii logopedycznej. Wprowadzenie elementów grywalizacji zwiększa zaangażowanie pacjenta, ułatwia systematyczne ćwiczenia.

Metodyka badań:

Logopedyczne pomoce terapeutyczne zostały opracowane z zastosowaniem aplikacji webowych – systemów działających w oparciu o przeglądarkę internetową. Została przeprowadzona analiza potrzeb uczestników poprzez przeprowadzenie wywiadów z logopedami, pacjentami oraz ich opiekunami, aby zrozumieć specyficzne potrzeby i wyzwania związane z terapią logopedyczną. Zostały przeprowadzone badanie istniejących rozwiązań terapeutycznych dostępnych na rynku, aby zidentyfikować luki oraz najlepsze praktyki, które mogą być zaimplementowane w projekcie. Gry opracowano na podstawie zadań i wierszy przygotowanych przez Panią Urszulę Sawicką – logopedę, oligofrenopedagoga i surdopedagoga. Wykorzystano system rozpoznawania mowy.

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie