Start - Dla kandydata – Inżynieria Biomedyczna - Projekt z uczniami – Opracowanie neurologopedycznej pomocy terapeutycznej

Projekty realizowane z uczniami
Opracowanie neurologopedycznej pomocy terapeutycznej

Serce ma się tylko jedno! Dołącz do Naszego wykładu popularno-naukowego, gdzie dowiesz się jak sztuczne serce, może dać nam “nowe życie”.
Zapraszamy na wykład popularno-naukowy już 26. maja. Dołącz do Nas za pośrednictwem platformy ZOOM (identyfikator spotkania: 932 6745 2017, kod dostępu: 007971) lub zobacz transmisję wydarzenia na Youtube.

Z przyczyn niezależnych styczniowy wykład na temat ,,Sztuczne serce – wczoraj, dziś, ale czy jutro?” jest przełożony na późniejszy termin.
Tytuł projektu:
Opracowanie neurologopedycznej pomocy terapeutycznej
Opiekun naukowy projektu:
dr inż. Iwona Chuchnowska
Realizacja:
Projekt realizowany przez uczniów z Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych numer 1 w Gliwicach
Cel projektu:
Projekt ma na celu ułatwić naukę wymawiania głoski “r” poprzez interaktywną stronę internetową: https://cwiczenie.zsti.me/index.html
Motywacja do podjęcia tematu projektu:
Rozwój technologii cyfrowych otwiera nowe możliwości w terapii logopedycznej. W szczególności istotnym wyzwaniem jest poprawa artykulacji głoski „r” w różnych pozycjach w wyrazie (nagłos, śródgłos, wygłos), co stanowi trudność dla wielu pacjentów.
Tradycyjne metody terapii, choć skuteczne, często nie są wystarczająco atrakcyjne dla użytkowników, co może obniżać ich motywację do regularnych ćwiczeń. Opracowanie interaktywnej platformy internetowej z grami sterowanymi głosem, które analizują poprawność wymowy, stanowi nowoczesne podejście do terapii logopedycznej. Wprowadzenie elementów grywalizacji zwiększa zaangażowanie pacjenta, ułatwia systematyczne ćwiczenia.
Metodyka badań:
Logopedyczne pomoce terapeutyczne zostały opracowane z zastosowaniem aplikacji webowych – systemów działających w oparciu o przeglądarkę internetową. Została przeprowadzona analiza potrzeb uczestników poprzez przeprowadzenie wywiadów z logopedami, pacjentami oraz ich opiekunami, aby zrozumieć specyficzne potrzeby i wyzwania związane z terapią logopedyczną. Zostały przeprowadzone badanie istniejących rozwiązań terapeutycznych dostępnych na rynku, aby zidentyfikować luki oraz najlepsze praktyki, które mogą być zaimplementowane w projekcie. Gry opracowano na podstawie zadań i wierszy przygotowanych przez Panią Urszulę Sawicką – logopedę, oligofrenopedagoga i surdopedagoga. Wykorzystano system rozpoznawania mowy.