Start - Kształcenie
Specjalność: Sztuczna Inteligencja
Semestr 1
Na pierwszym semestrze przewidziano tzw. „zajawkę specjalności”, czyli przedmiot Sztuczna inteligencja. Jego celem jest ogólne wprowadzenie do metod i algorytmów pozwalających komputerom naśladować inteligentne zachowania człowieka. Podczas zajęć studenci poznają szeroką klasę procedur rozwiązywania problemów technicznych z wykorzystaniem wiedzy pochodzącej z innych dziedzin, takich jak biologia, fizyka, socjologia czy psychologia.
Semestr 2
Na drugim semestrze oferujemy pięć obieralnych modułów zajęć.
Moduł 1 – Systemy na chipie
Celem zajęć jest wprowadzenie do architektury i projektowania zintegrowanych systemów sprzętowo-programowych. Omówione zostaną metody projektowania tych systemów, ze szczególnym uwzględnieniem procedur syntezy i odwzorowania wysokiego poziomu.
Moduł 2 – Biocybernetyka i aplikacje sprzętowe w cybernetyce
- Biocybernetyka – zajęcia pokazujące związki biologii i techniki. Omawiane będą modele biocybernetyczne opisujące procesy biologiczne — od prostych po złożone. 
- Aplikacje sprzętowe w cybernetyce – przedmiot poświęcony budowie i zasadzie działania urządzeń generujących złożone dane pomiarowe. Poruszone zostaną kwestie ograniczeń fizycznych i informatycznych oraz podstawowych struktur danych. 
Moduł 3 – Inteligentne metody pomiarowe i algorytmy ewolucyjne
- Inteligentne metody pomiarowe – zajęcia obejmują zagadnienia specyfiki pomiarów obiektów nietechnicznych oraz problematykę nieinwazyjności pomiarów. Przedstawione zostaną nowoczesne metody pomiarowe oraz sposoby rozpoznawania anomalii w rejestrowanych sygnałach. 
- Algorytmy ewolucyjne – omówienie biologicznie inspirowanych metod obliczeniowych opartych na zasadzie doboru naturalnego. Zajęcia pokazują zastosowania tych algorytmów w inżynierii, elektronice, telekomunikacji i informatyce, ze wskazaniem ich związków z teorią optymalizacji i analizą danych. 
Moduł 4 – Interfejsy człowiek–komputer i systemy wspomagania decyzji
- Interfejsy człowiek–komputer – uczestnicy poznają metody pozyskiwania informacji o intencjach człowieka poprzez analizę fal mózgowych i wykorzystają je w rzeczywistych interfejsach sterujących urządzeniami i systemami komputerowymi. 
- Systemy wspomagania decyzji – zajęcia obejmują analizę jakościową i ilościową obiektów na podstawie danych wielowymiarowych. Omawiane będą systemy półautomatycznej i automatycznej analizy danych oraz metody generowania modeli obiektów 2D i 3D. 
Moduł 5 – Rozmyta inżynieria wiedzy i autonomiczne platformy jezdne
- Rozmyta inżynieria wiedzy – przedmiot poświęcony metodom pozyskiwania, przetwarzania i reprezentacji wiedzy w formie zbliżonej do języka naturalnego. 
- Autonomiczne platformy jezdne – zajęcia dotyczą odwzorowania przestrzeni roboczej, autolokalizacji, bezpieczeństwa i unikania kolizji w systemach autonomicznych. Omawiane są metody planowania trajektorii ruchu pojazdu oraz sposoby dokowania do stacji roboczych czy linii montażowych. 
Semestr 3
Na trzecim semestrze proponujemy jeden blok obejmujący cztery przedmioty:
- Środowiska programowania sztucznej inteligencji – omówienie funkcji bibliotecznych wybranych języków programowania wykorzystywanych w uczeniu maszynowym. Studenci poznają klasyfikatory, metody oceny jakości uczenia oraz techniki łączenia informacji z wielu źródeł. 
- Inteligencja obliczeniowa w przetwarzaniu sygnałów – zajęcia poświęcone metodom klasyfikacji i grupowania danych stosowanych w różnych etapach przetwarzania sygnałów. Przykłady praktyczne pokażą, jak poprawić jakość sygnałów i skuteczność tłumienia zakłóceń. 
- Sztuczna inteligencja w rozpoznawaniu obrazów – przedmiot prezentujący algorytmy naśladujące ludzką zdolność rozpoznawania obiektów na obrazach oraz automatycznej analizy scen i zdarzeń. 
- Inteligentne sieci sensoryczne – omówienie nowoczesnych czujników i systemów do akwizycji sygnałów (np. w monitorowaniu procesów technologicznych czy parametrów medycznych). Poruszane są kwestie bezpieczeństwa sieci sensorycznych oraz przykłady ich zastosowań w automatyce domowej i telemedycynie, w tym zagadnienia telemonitoringu. 
Zaplecze laboratoryjne
Wszystkie zajęcia prowadzone są w specjalistycznych laboratoriach wyposażonych nie tylko w nowoczesny sprzęt komputerowy, ale także w zaawansowaną aparaturę pomiarową. Do dyspozycji studentów znajdują się m.in.: symulatory sygnałów biologicznych, analizator bezpieczeństwa elektrycznego firmy Fluke, perymetr do analizy i rejestracji ruchów oka, system DSI24 do rejestracji sygnałów EEG, stanowisko do analizy i przetwarzania obrazów z oprogramowaniem Osirix, wzmacniacze sygnałów biomedycznych, karty pomiarowe National Instruments, przyrządy pomiarowe Agilent oraz wiele innych urządzeń specjalistycznych.
Współpraca
 
                            
                        To największy w Europie i jeden z największych uniwersytetów na świecie pod względem liczby studentów. Utworzony 20 kwietnia 1303 przez papieża Bonifacego VIII.
Współpraca
 
                            
                        Misją Wydziału jest promowanie i wspieranie rozwoju technologii, które są w stanie konkurować na międzynarodowych rynkach specjalistycznych.
Współpraca
 
                            
                        Misją instytutu ITACA jest rozwijanie społeczeństwa poprzez aplikację wiedzy z badań w dziedzinie teleinformatyki.
Współpraca
 
                            
                        Instytut z siedzibą w Zabrzu, którego działalność statutowa obejmuje prowadzenie prac badawczych, rozwojowych i wdrożeniowych w dziedzinie techniki medycznej.
Współpraca
 
                            
                        Jedna z największych polskich uczelni, oferująca nowatorskie rozwiązania w edukacji oraz przyjazną przestrzeń prowadzenia badań.
 
                         
                                                            


 
                            
                         
                         
                         
                        