Start - Kształcenie
Charakterystyka specjalności Elektronika Biomedyczna
Kształcenie na Elektronice Biomedycznej składa się z dwóch nurtów. Pierwszy nurt przekazywanej wiedzy koncentruje się na wprowadzeniu metod projektowania systemów technicznych w oparciu o inspiracje biologiczne i medyczne. Do zagadnień tych należy zaliczyć: cybernetykę, elementy sztucznej inteligencji, teorię zbiorów rozmytych i wnioskowania przybliżonego, systemy ekspertowe, inżynierię wiedzy, sztuczne sieci neuronowe oraz metody ewolucyjne. Absolwent posiada wiedzę umożliwiającą projektowanie systemów przetwarzania informacji zarówno w biologii, medycynie, jak i przykładowo w ekonomii, zarządzaniu oraz socjologii.
Drugim nurtem jest poznawanie budowy i zasad działania oraz metod projektowania urządzeń do diagnostyki i terapii pacjentów, np. aparatury kardiologicznej, rentgenowskiej i laboratoryjnej, czy systemów komunikacji człowiek-komputer. Szczególna uwaga zwracana jest na wprowadzenie nowoczesnych metod cyfrowego przetwarzania sygnałów i obrazów biomedycznych oraz na poznanie systemów informatyki medycznej. Absolwent posiada jednocześnie wiedzę techniczną, która pozwala mu objąć zasięgiem szeroki wachlarz zagadnień związanych z zastosowaniem techniki w medycynie oraz umiejętność współpracy się z przedstawicielami nauk medycznych i biologicznych.
Współpraca

To największy w Europie i jeden z największych uniwersytetów na świecie pod względem liczby studentów. Utworzony 20 kwietnia 1303 przez papieża Bonifacego VIII.
Współpraca

Misją Wydziału jest promowanie i wspieranie rozwoju technologii, które są w stanie konkurować na międzynarodowych rynkach specjalistycznych.
Współpraca

Misją instytutu ITACA jest rozwijanie społeczeństwa poprzez aplikację wiedzy z badań w dziedzinie teleinformatyki.
Współpraca

Instytut z siedzibą w Zabrzu, którego działalność statutowa obejmuje prowadzenie prac badawczych, rozwojowych i wdrożeniowych w dziedzinie techniki medycznej.
Współpraca

Jedna z największych polskich uczelni, oferująca nowatorskie rozwiązania w edukacji oraz przyjazną przestrzeń prowadzenia badań.