Autor: Jadwiga Witek     Publikacja: 12.05.2021

Studenci Politechniki Śląskiej wyróżnieni w konkursie eVolo21

Michał Wachura i Kamil Wróbel – studenci Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej, zdobyli wyróżnienie w konkursie poświęconym architekturze i projektowaniu. Nagrodzeni pracowali nad projektem pod opieką naukową mgr. arch. inż. Janusza Poznańskiego z Katedry Projektowania Architektury Mieszkaniowej i Użyteczności Publicznej WA.

Konkurs eVolo koncentruje się na postępie technologicznym, zrównoważonym rozwoju i innowacyjnym projektowaniu na miarę XXI wieku. Jego celem jest promowanie i omawianie najbardziej awangardowych pomysłów generowanych w szkołach i profesjonalnych studiach na całym świecie. Jest to medium do badania rzeczywistości i przyszłości projektowania z aktualnymi wiadomościami, wydarzeniami i projektami.

Nagrodzony projekt

Studenci Politechniki Śląskiej nadali swojemu projektowi tytuł „The Pilgrim”. Misją tytułowego pielgrzyma jest edukacja.

Obecnie na świecie żyje ponad 700 mln ludzi niepotrafiących pisać i czytać. Większość z nich to kobiety. Niemal trzy razy tyle nie ma dostępu do stabilnego programu nauczania. Bez tych podstaw, ludzie zostają odcięci od informacji, wiedzy i edukacji. Liczne wojny, katastrofy naturalne, pogłębiające się nierówności społeczne i nadchodząca zapaść ekosystemu to realne problemy XXI wieku. 
Źródło: https://www.polsl.pl/rar/ps_aktualnosci/wyroznienie-w-konkursie-evolo21/.

"The Pilgrim" składa się z trzech etapów: pierwszy to produkcja wyspecjalizowanych jednostek naukowo-dydaktycznych w wieżach montażowych. Drugi to transport jednostek za pomocą modułów latających do wybranych miejsc na kuli ziemskiej, gdzie systemy nauczania nie istnieją lub działają na niskim poziomie. Trzeci etap to tworzenie ośrodków edukacyjnych, które dają ludziom dostęp do wiedzy, narzędzi i technologii współczesnego świata, umożliwiając im wyrównywanie szans.

Wierzymy, że poprzez edukację ludzi na całym świecie, możemy głęboko uzdrowić obszary czerwonej strefy na naszej planecie. Edukacja i nauka jako nowoczesny towar luksusowy stanie się dostępna dla wszystkich. Znacząco zwiększy to świadomość ekologiczną, ale także przywróci podmiotowość każdej jednostki, a przez to otworzy drzwi do bardziej demokratycznego, zrównoważonego i pokojowego świata.

mówią zgodnie laureaci konkursu

Michał Wachura

Student studiów magisterskich Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej, absolwent III Liceum Ogólnokształcącego w Zabrzu, członek koła Naukowego Interfaces organizującego spotkania dotyczące architektury i dizajnu.

Odbył wiele staży zawodowych, m.in. w RieglerRiewe Architekten w Berlinie.

Kamil Wróbel

Student studiów magisterskich Politechniki Śląskiej. Zawodowo i edukacyjnie związany również z Francją. Pracował dla Dominique Perrault Architectes w Paryżu. Obecnie studiuje na École Nationale Supérieure d’Architecture w Marsylii.

Współtwórca i kurator galerii sztuki tło / background, gdzie w ramach kolektywu organizuje wystawy, dyskusje i spotkania dotyczące wszystkich dziedzin projektowych. Współpracuje z uczelniami i licznymi organizacjami studenckimi.

 

© Politechnika Śląska

Ogólna klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Politechnikę Śląską

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Zasady wykorzystywania „ciasteczek” (ang. cookies) w serwisach internetowych Politechniki Śląskiej

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie