Start - Aktualności - Komunikat ws. zasad funkcjonowania Uczelni od 4 maja 2021 r.
Autor: Jadwiga Witek Publikacja: 01.05.2021
Komunikat ws. zasad funkcjonowania Uczelni od 4 maja
Prosimy o zapoznanie się ze zmianami zasad funkcjonowania Uczelni, które na podstawie zarządzenia nr 69/2021 Rektora Politechniki Śląskiej z dnia 30 kwietnia 2021 r. będą obowiązywać od wtorku, 4 maja br.
Do zarządzenia w sprawie zasad funkcjonowania Uczelni zostały wprowadzone następujące zmiany:
- Zakaz organizowania zgromadzeń powyżej 20 osób;
- Do obiektów Politechniki Śląskiej mają wstęp:
- pracownicy Uczelni,
- studenci i doktoranci Uczelni odbywający zajęcia w formie kontaktowej,
- słuchacze studiów podyplomowych i uczestnicy kursów dokształcających,
- osoby zakwaterowane w domach studenckich i innych obiektach – na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem,
- osoby wykonujące roboty budowlane wynikające z zadań inwestycyjnych i remontowych oraz usuwające skutki awarii technicznych,
- osoby realizujące niezbędne badania laboratoryjne, które wymagają prowadzenia prac w budynkach Uczelni,
- inne osoby, których obecność jest uzasadniona funkcjonowaniem lub interesem Uczelni – za zgodą zarządcy budynku, z zastrzeżeniem, że osoby pracujące w pomieszczeniach zachowują zasady bezpieczeństwa. Za bezpieczeństwo na terenie obiektu odpowiada jego zarządca. - Świadczenie pracy przez pracowników niebędących nauczycielami odbywa się w systemie hybrydowym (rotacyjnym), z zastrzeżeniem, że kierownik jednostki/komórki organizacyjnej może polecić w uzasadnionych przypadkach pracę stacjonarną wszystkich pracowników z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego. Pracownicy niemający możliwości wykonywania pracy zdalnej wykonują ją w formie stacjonarnej z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego.
Pobierz
Pracownicy realizujący pracę w formie zdalnej wykonują ją zgodnie z następującymi zasadami:
- Zlecając pracę zdalną, bezpośredni przełożony ustala z pracownikiem kanały komunikacji i sposób przekazywania poleceń, zadań oraz wyników pracy zdalnej, a także może ustalić elastyczne godziny pracy zdalnej w wymiarze wynikającym z umowy o pracę.
- Bezpośredni przełożony przekazuje pracownikowi harmonogram zadań.
- Pracownik przekazuje bezpośredniemu przełożonemu wyniki swojej pracy w formie elektronicznej.
- Bezpośredni przełożony archiwizuje polecenia i wyniki pracy, o których mowa powyżej.
Ostatniego dnia każdego miesiąca prorektorzy, kierownicy jednostek podstawowych i kwestor przekazują rektorowi, a kierownicy komórek organizacyjnych w pionie rektora dyrektorowi biura rektora, informację o osobach i liczbie dni, w których praca była realizowana w formie zdalnej.