Start - Foldery publiczne
|
---|
Foldery publiczne udostępniane przez serwer Microsoft Exchange w domenie polsl.pl obsługują pocztę elektroniczną dla adresów funkcyjnych Politechniki Śląskiej. Zaletą folderów w porównaniu do zwykłych skrzynek poczty elektronicznej jest możliwość konfiguracji różnych praw dostępu dla wielu użytkowników danego folderu, bez konieczności podawania wielu osobom hasła do tej samej skrzynki.
|
---|
1. Warunkiem koniecznym do nadania uprawnień jest posiadanie osobistego konta pocztowego w domenie polsl.pl. W przypadku osób, które nie posiadają konta, prosimy w pierwszej kolejności o podjęcie czynności w celu założenia służbowej skrzynki pocztowej.
2. Wnioski w sprawie utworzenia folderów publicznych i/lub nadania właściwych uprawnień mogą być przesyłane do Centrum Informatycznego e-mailem (postmaster@polsl.pl) lub pisemnie. Prosimy o każdorazowe precyzyjne podawanie uprawnień, zgodnie ze wzorem.
Przykładowa treść wniosku:
Zwracamy się z prośbą o nadanie wymienionym poniżej osobom praw do folderu publicznego
imię i nazwisko | adres email | czytanie wiadomości | usuwanie wiadomości | wysyłanie w imieniu |
---|---|---|---|---|
Jan Woreczko | Jan.Woreczko@polsl.pl | tak | nie | tak |
Sowa Przemądrzała | Sowa.Przemadrzala@polsl.pl | tak | tak | tak |
Prawo do "wysyłania w imieniu" pozwala danemu użytkownikowi na wysyłanie wiadomości z adresem folderu publicznego jako "Nadawca".
Przykład:
Użytkownik jworeczko zajmuje się obsługą folderu publicznego Stumilowego Lasu o adresie RJP7@polsl.pl. Odpowiada na wiadomość, która nadeszła do tego folderu. Mając prawo do "wysyłania w imieniu" może wysłać wiadomość, która jako nadawcę będzie miała wpisane: "Jan Woreczko w imieniu Stumilowy Las" o adresie zwrotnym RJP7@polsl.pl. W przypadku braku prawa do "wysyłania w imieniu" użytkownik jworeczko może tylko odpisać korzystając ze swojego osobistego konta Jan.Woreczko@polsl.pl.
|
---|
Do folderów publicznych można uzyskać dostęp na kilka sposobów:
- Program MS Office Outlook - połączenie typu Exchange (MAPI).
- Przeglądarka internetowa - za pomocą Outlook w sieci Web (dostęp przez stronę https://outlook.office365.com/owa/polsl.pl, dotychczas „Outlook Web App”).
W każdym przypadku warunkiem koniecznym jest posiadanie konta osobistego w domenie polsl.pl.
|
---|
|
---|
Aby uzyskać dostęp do folderów publicznych należy skonfigurować w programie Microsoft Office Outlook konto pocztowe typu "Microsoft Exchange". Instrukcja konfiguracji konta znajduje się tutaj.
CZYTANIE WIADOMOŚCI:
Należy kliknąć na "Lista folderów" (spowoduje to włączenie widoczności gałęzi "Foldery publiczne", które w widoku domyślnym "Poczta" są ukryte), a następnie odszukać właściwy folder w drzewie folderów publicznych.
WYSYŁANIE POCZTY W IMIENIU FOLDERU PUBLICZNEGO:
Jeśli wiadomość ma zostać wysłana z adresu e-mail folderu publicznego należy zwrócić uwagę by podczas tworzenia konkretnej wiadomości, w polu "Od:" był wpisany adres e-mail właściwego folderu. Jeśli okno nowej wiadomości nie zawiera pola "Od:" to należy włączyć je w menu "Opcje" lub "Widok" (w zależności od wersji programu MS Office Outlook).
|
---|
Oficjalnie nie ma takiej możliwości. Aplikacja Outlook dla urządzeń mobilnych także nie daje takiej możliwości. Natomiast jako pewne obejście można spróbować ustawić w przeglądarce internetowej wyświetlanie witryny w wersji "na komputer" lub "klasycznej" a następnie zalogować się do poczty przez stronę www https://outlook.com/owa/polsl.pl
Ta metoda może nie działać w każdej przeglądarce. Nie gwarantujemy jej prawidłowego działania i nie udzielamy w tym zakresie wsparcia.