A A+ A++

TEST POB5.T11 Cyfrowa transformacja, modele dojrzałości, modele biznesu

POB5.T11 Cyfrowa transformacja,
modele dojrzałości technologicznej, modele biznesu
POB5.T11 Cyfrowa transformacja,
modele dojrzałości technologicznej, modele biznesu
POB5.T11 Cyfrowa transformacja,
modele dojrzałości technologicznej, modele biznesu
Poprzedni
Następny

Transformacja cyfrowa wymaga fundamentalnych zmian we wszystkich aspektach działalności przedsiębiorstwa. Organizacje muszą przeorientować swój model biznesu, strategię, zdolności organizacyjne oraz procesy biznesowe aby były zdolne do tworzenia wartości w całym cyklu życia produktu.

Świadomość kadry menadżerskiej odnośnie koniecznych zmian czy stworzona wizja to ważny, ale „jedynie” pierwszy krok w transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa. Kolejnym jest wypracowanie mapy drogowej tej transformacji, która zależeć będzie od obecnego poziomu dojrzałości wdrożonych już elementów składających się na Przemysł 4.0. Jednak, jak pokazują wyniki badań menadżerowie mają problem z określeniem swojego obecnego stanu rozwoju w odniesieniu do wizji Przemysłu 4.0 i w konsekwencji nie potrafią zidentyfikować konkretnych obszarów działań, programów i projektów. Potrzebne są nowe metody i narzędzia, które zapewnią wytyczne i wsparcie w dostosowaniu strategii i operacji biznesowych do koncepcji Przemysłu 4.0.

Stąd podobszar „Cyfrowa transformacja – modele dojrzałości, modele biznesu” obejmuje badania z zakresu modeli oceny dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstw, identyfikacji wzorców ścieżek transformacji, identyfikacji czynników sukcesu/dobrych praktyk takiej transformacji oraz pomiaru osiąganych z tego korzyści dla producentów i klientów, innowacyjnych modeli biznesu, strategii oraz wymaganych zdolności organizacyjnych.

Transformacja cyfrowa wymaga fundamentalnych zmian we wszystkich aspektach działalności przedsiębiorstwa. Organizacje muszą przeorientować swój model biznesu, strategię, zdolności organizacyjne oraz procesy biznesowe aby były zdolne do tworzenia wartości w całym cyklu życia produktu.

Świadomość kadry menadżerskiej odnośnie koniecznych zmian czy stworzona wizja to ważny, ale „jedynie” pierwszy krok w transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa. Kolejnym jest wypracowanie mapy drogowej tej transformacji, która zależeć będzie od obecnego poziomu dojrzałości wdrożonych już elementów składających się na Przemysł 4.0. Jednak, jak pokazują wyniki badań menadżerowie mają problem z określeniem swojego obecnego stanu rozwoju w odniesieniu do wizji Przemysłu 4.0 i w konsekwencji nie potrafią zidentyfikować konkretnych obszarów działań, programów i projektów. Potrzebne są nowe metody i narzędzia, które zapewnią wytyczne i wsparcie w dostosowaniu strategii i operacji biznesowych do koncepcji Przemysłu 4.0.

Stąd podobszar „Cyfrowa transformacja – modele dojrzałości, modele biznesu” obejmuje badania z zakresu modeli oceny dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstw, identyfikacji wzorców ścieżek transformacji, identyfikacji czynników sukcesu/dobrych praktyk takiej transformacji oraz pomiaru osiąganych z tego korzyści dla producentów i klientów, innowacyjnych modeli biznesu, strategii oraz wymaganych zdolności organizacyjnych.

Koordynator podobszaru

z46

dr inż. Mirosław Matusek
miroslaw.matusek@polsl.pl

Koordynator podobszaru

dr inż. Wawrzyniec Panfil
wawrzyniec.panfil@polsl.pl

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie