Start - POB5.T7 Zastosowania wirtualnej i poszerzonej rzeczywistości, zastosowania systemów wizyjnych
POB5.T7 Zastosowania wirtualnej i poszerzonej rzeczywistości, zastosowania systemów wizyjnych
POB5.T7 Zastosowania wirtualnej i poszerzonej rzeczywistości,
POB5.T7 Zastosowania wirtualnej i poszerzonej rzeczywistości,
POB5.T7 Zastosowania wirtualnej i poszerzonej rzeczywistości,
Podobszar Wirtualna Rzeczywistość jest związany z zagadnieniami wirtualnej i poszerzonej przeczystości w aplikacjach przemysłowych.
W ramach tego podobszaru można wyróżnić działania związane z systemami szkolenia oraz usprawnieniem metod prezentacji danych.
Zagadnienia związek ze szkoleniami dotyczą wprowadzania technologii wirtualnej rzeczywistości w procesy szkoleniowe. Przykładem mogą być symulatory projektowane dla służb mundurowych, których celem jest odwzorowanie rzeczywistych sytuacji, a przez to zapoznanie szkolących się funkcjonariuszy z sytuacjami, jakie mogą napotkać w trakcie pełnienia obowiązków służbowych. Drugim elementem związanym ze szkoleniami jest realizacja szkoleń stanowiskowych pracowników linii montażowych. Szkolenia realizowane w tradycyjny sposób mogą zakłócać pracę linii montażowych oraz zagrażać bezpieczeństwu pracy. Wprowadzenie systemów szkoleniowych wykorzystujących wirtualną rzeczywistość może w usprawnić i zautomatyzować proces szkolenia nowych pracowników.
Drugim aspektem wykorzystania wirtualnej rzeczywistości jest prezentacja zestawów danych w sposób umożliwiający przekazanie większej ilości informacji. W takim przypadku mamy do czynienia z technikami poszerzonej rzeczywistości. Badania prowadzone w tym kierunku służą do opracowania technologii prezentacji danych oraz ich prezentacji w sposób umożliwiający optymalne przekazanie użytkownikowi.
Podobszar Wirtualna Rzeczywistość jest związany z zagadnieniami wirtualnej i poszerzonej przeczystości w aplikacjach przemysłowych.
W ramach tego podobszaru można wyróżnić działania związane z systemami szkolenia oraz usprawnieniem metod prezentacji danych.
Zagadnienia związek ze szkoleniami dotyczą wprowadzania technologii wirtualnej rzeczywistości w procesy szkoleniowe. Przykładem mogą być symulatory projektowane dla służb mundurowych, których celem jest odwzorowanie rzeczywistych sytuacji, a przez to zapoznanie szkolących się funkcjonariuszy z sytuacjami, jakie mogą napotkać w trakcie pełnienia obowiązków służbowych. Drugim elementem związanym ze szkoleniami jest realizacja szkoleń stanowiskowych pracowników linii montażowych. Szkolenia realizowane w tradycyjny sposób mogą zakłócać pracę linii montażowych oraz zagrażać bezpieczeństwu pracy. Wprowadzenie systemów szkoleniowych wykorzystujących wirtualną rzeczywistość może w usprawnić i zautomatyzować proces szkolenia nowych pracowników.
Drugim aspektem wykorzystania wirtualnej rzeczywistości jest prezentacja zestawów danych w sposób umożliwiający przekazanie większej ilości informacji. W takim przypadku mamy do czynienia z technikami poszerzonej rzeczywistości. Badania prowadzone w tym kierunku służą do opracowania technologii prezentacji danych oraz ich prezentacji w sposób umożliwiający optymalne przekazanie użytkownikowi.
Koordynator podobszaru
dr inż. Krzysztof Daniec
krzysztof.daniec@polsl.pl
Koordynator podobszaru
dr inż. Krzysztof Daniec
krzysztof.daniec@polsl.pl