Zadania Biura Rzecznika Prasowego
Do zadań Biura Rzecznika Prasowego Politechniki Śląskiej należą:
• budowanie pozytywnego wizerunku Uczelni w mediach,
• reprezentowanie w mediach stanowiska Władz Politechniki Śląskiej,
• utrzymywanie bieżącego kontaktu i współpraca z mediami,
• inspirowanie publikacji prasowych dotyczących działalności Uczelni,
• udzielanie odpowiedzi na pytania dziennikarzy dotyczące działalności Uczelni,
• redakcja strony internetowej Politechniki Śląskiej,
• redakcja i skład graficzny „Biuletynu Politechniki Śląskiej”,
• redagowanie „Newslettera” oraz strony internetowej Politechniki Śląskiej,
• prowadzenie monitoringu mediów w zakresie publikacji o Politechnice Śląskiej oraz inicjowanie reakcji na te publikacje,
• współpraca z Biurem Promocji oraz Centrum Popularyzacji Nauki w zakresie działań promocyjnych i popularyzatorskich, przygotowywanie treści prasowych, informacyjnych i promocyjnych do publikacji wewnętrznych i zewnętrznych,
• współpraca z Centrum Inkubacji i Transferu Technologii (CITT) w zakresie przygotowywania treści prasowych dla mediów, do publikacji wewnętrznych i zewnętrznych,
• współpraca z Biurem Karier Studenckich w zakresie przygotowywania treści prasowych dla mediów, do publikacji wewnętrznych i zewnętrznych,
• współtworzenie strategii komunikacyjnej Uczelni,
• fotograficzna dokumentacja wydarzeń z życia Uczelni,
• projekty graficzne zgodne z Systemem Identyfikacji Wizualnej Politechniki Śląskiej,
• wykonywanie projektów graficznych: bannerów, plakatów, gadżetów oraz innych materiałów graficznych na zlecenie władz Uczelni,
• przygotowywanie materiałów do druku,
• współpraca z drukarniami, wydawnictwami oraz agencjami reklamowymi,
• przygotowywanie prezentacji do wystąpień publicznych Władz Uczelni,
• organizowanie konferencji prasowych,
• udział w wydarzeniach promujących Politechnikę Śląską.
(Regulamin Organizacyjny Politechniki Śląskiej)