Start - Aktualności

Maraton programistyczny Deadline24
Tylko 24 godziny….uczestnicy są odcięci od świata zewnętrznego… Przed każdym z nich monitor… A na nim?... Żukoskoczki, o których nie wiadomo zbyt wiele… To znak, że zaczyna się trzeci ogólnopolski maraton programistyczny Deadline24, w czasie którego można wygrać Xboxa 360 wraz Kinectem, iPoda Touch lub dysk zewnętrzny WD z puli nagród o wartości ponad 8.000 zł. Organizatorami maratonu są Politechnika Śląska, Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej oraz firma programistyczna Future Processing.
Deadline24 to ogólnopolski konkurs, który stanowi wyzwanie dla pasjonatów informatyki pod kątem wytrzymałości, kreatywności oraz umiejętności. Konkurs przebiega dwuetapowo: pierwsza część to eliminacje, które odbędą się zdalnie za pośrednictwem strony internetowej, drugi etap to finał, na który najlepsze drużyny zostaną zaproszone do Gliwic, gdzie czekać je będzie 24-godzinny maraton. Udział w zawodach jest bezpłatny.
Przebieg konkursu:
Na stronie www.deadline24.pl została uruchomiona rejestracja, która potrwa do 22 marca włącznie. Zawodnicy mogą się zapisywać i organizować w trzyosobowe zespoły, aby przystąpić do eliminacji.
Eliminacje odbędą się 26 marca 2011, od 9.00 do 14.00. Drużyny otrzymają zadania i dane wejściowe do zadań. Celem jest wygenerowanie (w dowolny sposób) odpowiedzi i przesłanie ich na serwer sprawdzający w wyznaczonym czasie. Eliminacje odbywają się zdalnie.
Finał odbędzie się miesiąc później, 26 kwietnia 2011, na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej. Do finału zaproszone zostaną najlepsze drużyny spośród tych, które wzięły udział w eliminacjach. Finał potrwa 24 godziny non-stop. Uczestnicy będą rywalizować na własnym sprzęcie, a od organizatorów otrzymają jedynie dostęp do jednego gniazdka 230V oraz kabel/gniazdko LAN z dostępem do serwera konkursowego i całodzienne wyżywienie. Finaliści mogą zabrać ze sobą dowolne materiały pomocnicze do wykorzystania na miejscu, ale jakikolwiek dostęp do pomocy z zewnątrz podczas trwania finału jest zabroniony.
Pomysł na organizację Deadline24 zrodził się na początku 2009 roku. Są to pierwsze i jedyne tego typu zawody w Polsce.
Nagrody, ufundowane przez Future Processing, otrzymuje każdy uczestnik trzyosobowego zespołu. Konkurs odbywa się po pod patronatem Programu Czwartego Polskiego Radia, Computerworld, Contest.pl, Supermózg.pl oraz Dlastudenta.pl.
Dodatkowych informacji udziela:
Jarosław Kacprzak
PR Manager
Future Processing Sp. z o.o.
tel. kom.: +48 501 361 021
e-mail: jkacprzak@future-processing.com
ORGANIZATORZY:
Deadline24 jest jedynym w Polsce ekstremalnym konkursem programowania zespołowego. Biorą w nim udział trzyosobowe drużyny, dowodzone przez kapitana. Przywilejem kapitana, który zgłasza drużynę do konkursu w momencie rejestracji, jest prawo do nadania swojemu zespołowi unikalnej nazwy, a także zarządzanie jej składem osobowym do czasu zakończenia procesu rejestracji uczestników.
Deadline24 w liczbach:
- ponad 50 godzin zażartej rywalizacji,
- trzecia edycja,
- ponad 200 uczestników,
- 24 godziny non-stop w odosobnieniu,
- niektórzy uczestnicy mają do przebycia na finał ponad 500 km.
Fabuła
W czasie trwania konkursu uczestnicy mają do czynienia z niezwykłymi stworzeniami, jakimi są żukoskoczki.
W 2009 roku okazało się, że nieznane naukowcom a wyróżniające się spośród innych gatunków w Uniwersum stworzonka są wyjątkowo pożyteczne - potrafią neutralizować Nośniki Negatywnej Energii, a przez to przyczyniać się do ocalenia świata. Żukoskoczki mogą chodzić, skakać (a przez to także rozpaćkać jeden drugiego, naskakując na niego), utwardzać podłoże, popełnić seppuku oraz rozmnażać się. Potrafią także na odległość przesyłać to, co widziały. Niestety, żukoskoczki są też niesamowicie leniwe, a do pracy potrzebują ogromnej ilości Motywacji. Uczestnicy konkursu stanęli przed zadaniem poskromienia i tresury tych ciekawych stworzeń.
Rok później poznaliśmy dalsze losy żukoskoczków, które podróżowały międzygalaktycznym autkiem po różnych planetach eksplorując wszechświat. Prowadzono także badania nad zwiększeniem populacji tych pożytecznych stworzeń, gdyż w naturalnym środowisku (z uwagi na lenistwo i brak Motywacji) żukoskoczki prawie wcale się nie rozmnażały.
Po tych wydarzeniach żukoskoczki kontunuowały podbój wszechświata, rozwijając swoją bazę transportową na rozległych koloniach kilku przyległych planet. Do przemieszczania się używały samochodów marki "Żuk" (produkowanych kiedyś na Niegdyś Błękitnej Planecie).
Historia
Edycja 2010 miała swój finał 6 i 7 kwietnia 2010 roku na Wydziale AEI Politechniki Śląskiej.
Do drugiej edycji Deadline 24 zgłosiło się 51 trzyosobowych drużyn z całej Polski. W eliminacjach, które odbyły się 6 marca 2010, zmierzyli się ze sobą licealiści i studenci z Pomorza, Mazowsza, Małopolski, Wielkopolski, Śląska i Podbeskidzia. Najlepsze drużyny zostały zaproszone do morderczego finału w Gliwicach.
24-godzinny maraton finałowy zwyciężyła drużyna z Uniwersytetu Warszawskiego, w składzie: Szymon Acedański, Konrad Gołuchowski i Karol Kurach. II miejsce zdobył zespół programistów z Uniwersytetu Jagiellońskiego (Jan Hązła, Dominik Kempa i Filip Wójciak). Miejsce III również należało do reprezentacji Uniwersytetu Warszawskiego (Marek Niedźwiedź, Piotr Niedźwiedź i Bartłomiej Wołowiec).
Zwycięska drużyna otrzymała 3 konsole Nintendo Wii. Inne nagrody to dyski USB 2.5" 750GB, PowerBall'e Techno oraz Pendrive'y 2GB. Zadania dla uczestników ułożyli programiści z Politechniki Śląskiej, pracujący na co dzień w Future Processing.
Aktualności
Pokaż wszystkie




















































Więcej aktualności Mniej aktualności
Wydarzenia
Pokaż wszystkieWspółpraca:

Santander Universidades to jeden z fundamentów społecznego zaangażowania Banku Zachodniego BZWBK oraz Grupy Santander.
Współpraca:

Santander Universidades to jeden z fundamentów społecznego zaangażowania Banku Zachodniego BZWBK oraz Grupy Santander.