Start - Aktualności - Studenci PŚ wyróżnieni w konkursie tworzenia gier komputerowych
Studenci Politechniki Śląskiej wyróżnieni w konkursie tworzenia gier komputerowych
Kolejny sukces naszych studentów. Tym razem w konkursie Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych 2024 wyróżnieni zostali reprezentanci Studenckiego Koła Naukowego Grafiki, Wizji i Gier Komputerowych.
W konkursie Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych 2024 zespół z Politechniki Śląskiej otrzymał wyróżnienie TOP3, w kategorii Game Design oraz otrzymał aż trzy nagrody sponsorów.
Ten prestiżowy konkurs organizowany jest przez Politechnikę Łódzką. W tegorocznej edycji brało w nim udział ponad 60 zespołów.
Politechnikę Śląską reprezentował zespół pod nazwą "Place Holders", w składzie Maksymilian Kisiel, Mateusz Górecki, Bartłomiej Gordon, Samir Abu Safieh, Wojciech Owczarek i Julia Wróbel. Studenci należą do SKN Grafiki, Wizji i Gier Komputerowych.
Projekt koła wystawiano w kategorii Game Design. Dodatkowo student Bartłomiej Gordon wystawiał swój indywidualny projekt aplikacji na platformę VR w kategorii Show Your Project.
W trakcie finału odbywającego się na przestrzeni dwóch dni, uczestnicy prezentowali swoje prace na przygotowanych stanowiskach, walcząc o głosy jury oraz zainteresowanie sponsorów i ekspertów z branży.
Studenci wystawili w konkursie dwie gry. Pierwsza to innowacyjna gra “Paper Blades osadzona w świecie zbudowanym z origami, w klimacie średniowiecznej Japonii, w ciekawy sposób łącząca elementy dwu i trójwymiarowe.
Gra Bartłomieja Gordona była z kolei osadzona w wirtualnej rzeczywistości. To “Pirate Rush VR”.
Po prezentacjach i testach na stanowisku, wręczono nagrody. W kategorii Game Design wyróżnienie otrzymała właśnie gra “Paper Blades”, którą dostrzegli także sponsorzy. W ramach wygranej studenci wyjadą na przyszłoroczne międzynarodowe targi Digital Dragons i zagraniczne prestiżowe targi Game Access w Brnie.
Dodatkowo uczestnicy otrzymali nagrodę w postaci porady prawnej od Gamedev Lawyers Association, którą mogą wykorzystać w momencie wykorzystania projektu w celach komercjalizacji, czyli wypuszczenia na rynek i chęci sprzedaży.