Minecraft_miniatura_NCBR_3
Autor: Jolanta Skwaradowska     Publikacja: 10.06.2025
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Kolejne szkolenie „Game-based learning w dydaktyce akademickiej”

Rozwijamy nowoczesne kompetencje dydaktyczne - pod takim hasłem odbyło się kolejne szkolenie z cyklu „Game-based learning w dydaktyce akademickiej”. Szkolenie zrealizowane przez Centrum Nowoczesnego Kształcenia 7 czerwca 2025 r. w ramach projektu „Politechnika Śląska uczelnią wspierającą kadrę w drodze do doskonałości” (nr FERS.01.05-IP.08-0159/23-00), stanowiło kontynuację cyklu działań rozwijających kompetencje cyfrowe i dydaktyczne kadry akademickiej Politechniki Śląskiej.

Projekt realizowany jest w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 i finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Jego celem jest wsparcie nauczycieli akademickich oraz doktorantów w doskonaleniu nowoczesnych metod kształcenia, dostosowanych do dynamicznie zmieniających się realiów edukacyjnych. Jednym z kluczowych elementów projektu jest rozwój kompetencji w zakresie wykorzystania narzędzi cyfrowych i technologii immersyjnych w procesie dydaktycznym.

Kolejna część cyklu „Game-based learning w dydaktyce akademickiej – budowanie cyfrowych podręczników jako światów Minecraft Education” została poświęcona zaawansowanym mechanizmom interakcji w środowisku Minecraft Education, ze szczególnym uwzględnieniem bloków komend i czerwienitu (redstone) – narzędzi umożliwiających tworzenie reaktywnych scenariuszy dydaktycznych.

Podczas szkolenia uczestnicy:

  • poznali zasady działania i zastosowanie bloków poleceń,
  • uczyli się, jak łączyć komendy za pomocą czerwienitu,
  • tworzyli zautomatyzowane interakcje i symulacje przydatne w dydaktyce,
  • projektowali własne fragmenty „cyfrowych podręczników” z interaktywną logiką gry.

Warsztaty prowadził dr Stefan Nowicki – instructional designer, trener kompetencji cyfrowych nauczycieli akademickich oraz certyfikowany Minecraft Trainer i Microsoft Innovative Educator.

Szkolenie odbyło się w ramach większego cyklu, który obejmuje cztery spotkania i zakończy się w czerwcu br. Kolejne etapy przewidują dalsze pogłębianie wiedzy z zakresu game-based learning oraz praktycznego wykorzystania Minecraft Education w dydaktyce akademickiej.

Więcej informacji o projekcie i kolejnych szkoleniach dostępne jest na stronie:
https://www.polsl.pl/cnk/.

szkolenie minecraft

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie