Start - Aktualności - Kolejne szkolenie „Game-based learning w dydaktyce akademickiej”

Kolejne szkolenie „Game-based learning w dydaktyce akademickiej”
Rozwijamy nowoczesne kompetencje dydaktyczne - pod takim hasłem odbyło się kolejne szkolenie z cyklu „Game-based learning w dydaktyce akademickiej”. Szkolenie zrealizowane przez Centrum Nowoczesnego Kształcenia 7 czerwca 2025 r. w ramach projektu „Politechnika Śląska uczelnią wspierającą kadrę w drodze do doskonałości” (nr FERS.01.05-IP.08-0159/23-00), stanowiło kontynuację cyklu działań rozwijających kompetencje cyfrowe i dydaktyczne kadry akademickiej Politechniki Śląskiej.
Projekt realizowany jest w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 i finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Jego celem jest wsparcie nauczycieli akademickich oraz doktorantów w doskonaleniu nowoczesnych metod kształcenia, dostosowanych do dynamicznie zmieniających się realiów edukacyjnych. Jednym z kluczowych elementów projektu jest rozwój kompetencji w zakresie wykorzystania narzędzi cyfrowych i technologii immersyjnych w procesie dydaktycznym.
Kolejna część cyklu „Game-based learning w dydaktyce akademickiej – budowanie cyfrowych podręczników jako światów Minecraft Education” została poświęcona zaawansowanym mechanizmom interakcji w środowisku Minecraft Education, ze szczególnym uwzględnieniem bloków komend i czerwienitu (redstone) – narzędzi umożliwiających tworzenie reaktywnych scenariuszy dydaktycznych.
Podczas szkolenia uczestnicy:
- poznali zasady działania i zastosowanie bloków poleceń,
- uczyli się, jak łączyć komendy za pomocą czerwienitu,
- tworzyli zautomatyzowane interakcje i symulacje przydatne w dydaktyce,
- projektowali własne fragmenty „cyfrowych podręczników” z interaktywną logiką gry.
Warsztaty prowadził dr Stefan Nowicki – instructional designer, trener kompetencji cyfrowych nauczycieli akademickich oraz certyfikowany Minecraft Trainer i Microsoft Innovative Educator.
Szkolenie odbyło się w ramach większego cyklu, który obejmuje cztery spotkania i zakończy się w czerwcu br. Kolejne etapy przewidują dalsze pogłębianie wiedzy z zakresu game-based learning oraz praktycznego wykorzystania Minecraft Education w dydaktyce akademickiej.
Więcej informacji o projekcie i kolejnych szkoleniach dostępne jest na stronie:
https://www.polsl.pl/cnk/.
