Start - Aktualności - Kolejne podium Silesian Greenpower!

Kolejne podium Silesian Greenpower!
Trzecie miejsce na torze Croft oraz ponownie nagroda firmy Siemens – takim rezultatem zakończyli pobyt w Anglii studenci z koła naukowego Silesian Greenpower, startujący w wyścigach Formuły F24+.
Wcześniej studenci naszej Uczelni rywalizowali jeszcze na torze słynnej firmy Lotus, która ma za sobą starty w Formule 1. Tam bolid Bullet III zajął wysokie, czwarte miejsce. Niestety z przyczyn technicznych, drugi z samochodów – SGR 2020 – nie ukończył rywalizacji.
SGR 2020 nie wystartował także w kolejnym wyścigu na torze Croft. To nie przeszkodziło jednak naszej ekipie w zdobyciu świetnego, trzeciego miejsca drugim z bolidów. Dodatkowo zespół Silesian Greenpower otrzymał specjalną nagrodę.
- Podszedł do nas pan z firmy Siemens i okazało się, że czyta nasze artykuły naukowe na portalu ResearchGate, za które nas pochwalił - mówi prof. dr hab. inż. Andrzej Baier, koordynator projektu Silesian Greenpower. - I jak się później okazało, otrzymaliśmy nagrodę Siemensa za badania z wykorzystaniem oprogramowania tej firmy – Siemens NX, opisane właśnie w tych artykułach naukowych. Jestem bardzo zadowolony z naszych dokonań. Trzecie i czwarte miejsce to bardzo dobre wyniki. Pracowaliśmy na bieżąco przez cały nasz pobyt w Anglii i to przyniosło efekty.
Silesian Greenpower w tym sezonie radzą sobie znakomicie - we wcześniejszych wyścigach ich bolidy zajmowały dwukrotnie pierwsze i drugie miejsca.
- Na torze Lotus mieliśmy okazję poznać i wymienić się kontaktami z debiutującym w wyścigach zespołem Tiim McQueen z estońskiej uczelni. Mimo że to był pierwszy start studentów tej drużyny, zaprezentowali się z imponującą postawą - mówi prof. Andrzej Baier. - Ponadto nadal staramy się pozyskać sponsorów. Choć już zaczęły się do nas zgłaszać firmy, z którymi odnawiamy nasze dawne kontakty.
Przypomnijmy, że F24+ to kategoria, w której kierowca może mieć maksymalnie 26 lat. Wszystkie samochody są zbudowane z takich samych silników, zasilanych prądem stałym o mocy 240 W. Mają także te same akumulatory o pojemności 36 Ah. Wyścig trwa 60 minut. Wygrywa drużyna, która w tym czasie pokona najwięcej okrążeń.