Start - Systemy informatyczne - Obsługa PIT przez portal pracownika w SOD
Dostęp do Systemu Obiegu Dokumentów możliwy jest z sieci Politechniki Śląskiej lub VPN.
Logowanie do Systemu Obiegu Dokumentów
Po przejściu na stronę www: sod.polsl.pl powinien pojawić się monit logowania (nazwa użytkownika i hasło). Nazwę użytkownika należy wprowadzić w postaci: polsl\akowalski lub akowalski@polsl.pl. Po zalogowaniu pojawi się strona startowa z kafelkami:

Klikając kafelek "Portal Pracownika" przechodzimy na portal:

Następnie wybieramy z lewego menu "PITy i e-Paski":

Następnie po wybraniu dokumentu PIT można go pobrać klikając "Pobierz plik":

Weryfikacja podpisu cyfrowego w dokumencie PDF (w programie Acrobat Reader DC)
Po otworzeniu dokumentu PDF poprawność podpisu cyfrowego jest nieznana.

Aby zweryfikować poprawność podpisu należy kliknąć na niego, a następnie w oknie stanu zatwierdzenia podpisu - "Właściwości podpisu".

W oknie "Własności podpisu" należy kliknąć "Pokaż certyfikat autora podpisu".

Następnie z lewej strony wybrać certyfikat "CERTUM QCA", przejść do zakładki "Zaufanie", na której należy kliknąć "Dodaj do zaufanych certyfikatów".

Pojawi się monit "Zabezpieczenie programu Acrobat" z pytaniem o potwierdzenie operacji.

Po kliknięciu "OK" pojawi się okno "Ustawienia importu kontaktu", na którym również należy kliknąć "OK".

Po przejściu ponownie do okna "Przegląd certyfikatów" należy również kliknąć "OK". Natomiast okno "Własności podpisu" można zamknąć przyciskiem "Zamknij".
Po ponownym otworzeniu dokumentu PDF podpis powinien być zweryfikowany.

Drukowanie dokumentu PDF
Aby podpis elektroniczny prawidłowo został wydrukowany należy wyłączyć opcję "Oszczędzaj tusz/toner".
