Członkowie panelu:

Aleksandra Dyla, Śląski Kurator Oświaty

absolwentka filologii romańskiej Uniwersytetu Śląskiego w  Katowicach. Biegle włada trzema językami obcymi: francuskim, włoskim oraz angielskim. Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej w zakresie zarządzania placówką oświatową oraz w Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie  kierunek “Administracja, Prawo, Zarządzanie i Organizacja”. Od prawie trzydziestu lat związana z edukacją. Swoją pracę zawodową rozpoczęła jako nauczycielka języków obcych w  szkołach średnich i wyższych, a także koordynator unijnych programów wymiany uczniów w ramach Socrates Comenius i Longlife Learning Programme. Od 2007 roku pracownik Kuratorium Oświaty w  Katowicach, między innymi na stanowiskach wizytatora ds. nadzoru pedagogicznego, zastępcy dyrektora Delegatury Kuratorium Oświaty w Gliwicach, zastępcy rzecznika dyscyplinarnego dla nauczycieli przy Wojewodzie Śląskim oraz zastępcy przewodniczącego Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie Śląskim. Delegatka Ministra Edukacji Narodowej w 2016 r. do reprezentowania Polski w II etapie konkursu Sekretarza Generalnego Szkół Europejskich w Brukseli. W okresie od 16 stycznia 2024 r. do 6 marca 2024 r. pełniła obowiązki Śląskiego Kuratora Oświaty.

Anna Kwaśniewska, Dyrektor Departamentu Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego

samorządowiec, ekspertka w dziedzinie edukacji włączającej, integracji społecznej i wsparcia osób
z niepełnosprawnościami. Od ponad 20 lat zarządza jednostkami samorządu terytorialnego, łącząc doświadczenie strategiczne z zaangażowaniem społecznym. Kieruje polityką edukacyjną Województwa Śląskiego, odpowiadając m.in. za rozwój edukacji regionalnej, kształcenia zawodowego, uczenia się przez całe życie (LLL) oraz współpracy sektorowej Edukacja–Nauka–Biznes (ENB). Absolwentka studiów MBA oraz licznych studiów podyplomowych w obszarach pedagogiki specjalnej, ekonomii społecznej, terapii i zarządzania. Trenerka, terapeutka, orzeczniczka, autorka i koordynatorka projektów społecznych, edukacyjnych i badawczo-wdrożeniowych. Współtworzy innowacyjne rozwiązania systemowe na rzecz edukacji włączającej, zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, wsparcia ucznia zdolnego oraz wzmacniania potencjału szkół i nauczycieli. Ekspertka programu POWER, współpracująca z instytucjami centralnymi, samorządowymi i środowiskiem organizacji pozarządowych.

Małgorzata Borysławska, Dyrektor Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Gliwicach

absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Śląskim, gdzie uzyskała tytuł doktora nauk humanistycznych. Od 2018 roku pełni funkcję dyrektorki Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Śląskiej, którego powstanie i organizację również koordynowała. Wcześniej kierowała Kolegium Języków Obcych na Politechnice Śląskiej, które stworzyła jako nową jednostkę uczelnianą. Jej pasją jest współpraca międzynarodowa, w tym aktywne działania w ramach programu Erasmus+. Pod jej kierownictwem liceum zyskało renomę placówki skutecznie kształcącej w przedmiotach ścisłych – od trzech lat uczniowie uzyskują najwyższe wyniki z matematyki podstawowej na egzaminie maturalnym w Gliwicach, a w bieżącym roku również
w całym województwie śląskim. Szkoła regularnie zdobywa srebrne i złote wyróżnienia w prestiżowym rankingu fundacji Perspektywy.

prof. dr hab. inż. Beata Orlińska, Dyrektor Kolegium Studiów

absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Śląskiej. Tytuł profesora nauk technicznych uzyskała w 2022 roku. Od ośmiu lat kieruje Katedrą Technologii Chemicznej Organicznej i Petrochemii, a od ubiegłego roku pełni też funkcję Dyrektora Kolegium Studiów Politechniki Śląskiej. Jej zespół badawczy zajmuje się opracowywaniem nowych układów katalitycznych dla zrównoważonych procesów utleniania o znaczeniu przemysłowym. Jest autorką ponad 60 publikacji w czasopismach z listy JCR, współtwórcą 28 patentów oraz promotorem ośmiu zakończonych rozpraw doktorskich. Kierowała projektami naukowymi finansowanymi przez Narodowe Centrum Nauki oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Współpracuje z największymi polskimi firmami z sektora chemicznego. W ostatnim okresie kierowała na Politechnice Śląskiej również projektami o charakterze dydaktycznym skierowanymi do studentów, jak DeepINVENTHEI finansowany przez European Institute of Innovation and Technology oraz Uczelnie Przyszłości finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Katarzyna Noworzyń, Dyrektor III LO im. Adama Mickiewicza w Katowicach

 

 

Janusz Magiera, Dyrektor Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych

od 2011 roku dyrektor Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych w Gliwicach, jednej z czołowych śląskich placówek edukacyjnych, regularnie zajmującej wysokie lokaty w rankingach szkół ponadpodstawowych. Nauczyciel dyplomowany z 30-letnim stażem, wielokrotnie wyróżniany za osiągnięcia w dziedzinie edukacji, m.in. Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Nagrodą Ministra Edukacji Narodowej, Nagrodą Śląskiego Kuratora Oświaty oraz nagrodami Prezydenta Miasta Gliwice.

Moderator panelu:

Iwona Flanczewska-Rogalska, rzecznik prasowa Politechniki Śląskiej.

dziennikarka telewizyjna z ponad 20-letnim stażem w TVP.S.A. Reporterka, prezenterka, publicystka. Autorka
i wydawczyni programów społecznych, naukowych, edukacyjnych, ekonomicznych i politycznych. Trenerka z zakresu wystąpień publicznych, autoprezentacji i współpracy z mediami. Wykładowczyni akademicka z zakresu komunikacji społecznej
i dziennikarstwa specjalistycznego. Zastępca dyrektora Centrum Promocji i Komunikacji Politechniki Śląskiej.

Tematyka panelu:

Kompetencje przyszłości – czego naprawdę potrzebują uczniowie?

Nowoczesne narzędzia edukacyjne – technologia jako wsparcie, nie cel

Inspiracje i dobre praktyki – lokalne i globalne przykłady

Rola instytucji publicznych w kształtowaniu nowoczesnej edukacji

Partnerstwa i współpraca – edukacja jako wspólna odpowiedzialność

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie