A A+ A++
miniaturka_final
Autor: Paweł Lasek     Publikacja: 15.10.2025

Dobre praktyki prowadzenia zajęć dydaktycznych, edycja II

14 października 2025 r. w Bibliotece Politechniki Śląskiej przy ul. Kaszubskiej 23 odbyło się trzecie szkolenie, tym razem w języku angielskim, w ramach II edycji cyklu „Dobre praktyki prowadzenia zajęć dydaktycznych”. Spotkanie, skierowane do doktorantów rozpoczynających swoją ścieżkę dydaktyczną, zgromadziło liczne grono uczestników zainteresowanych doskonaleniem swoich kompetencji w zakresie prowadzenia zajęć w środowisku międzynarodowym.

Uroczystego otwarcia kursu dokonały: Prof. dr hab. inż. Beata Orlińska, Dyrektor Kolegium Studiów oraz dr n. społ. Anna Waligóra, Dyrektor Centrum Nowoczesnego Kształcenia. Wprowadziły one uczestników w tematykę cyklu i program spotkania.
W trakcie szkolenia uczestnicy mieli okazję wysłuchać i aktywnie uczestniczyć w warsztatach prowadzonych w języku angielskim przez doświadczonych dydaktyków Politechniki Śląskiej:

  • dr inż. Paweł Lasek – wprowadził temat „(Grad) Student or Teacher or Both?”, omawiając kwestie związane z zasadami komunikacji akademickiej, punktualnością, kulturą osobistą oraz sposobami utrzymania zaangażowania studentów;
  • prof. dr hab. inż. Nikodem Kuźnik – poprowadził wystąpienie „The teacher as a master. What should an academic teacher be like?”, poświęcone roli nauczyciela akademickiego jako mentora i autorytetu, podkreślając znaczenie profesjonalizmu, empatii i rozwoju osobistego;
  • dr inż. Roksana Poloczek – zaprezentowała warsztat „What and how to say, and how to present knowledge to students”, koncentrując się na efektywnej autoprezentacji, różnicowaniu dydaktyki w zależności od form zajęć oraz przygotowaniu angażujących materiałów dydaktycznych;
  • dr inż. Paweł Lasek – przedstawił kolejny moduł „Evaluation and assessment of learning outcomes”, omawiając etykę pracy ze studentami, formułowanie zadań oraz zasady przejrzystego oceniania w kontekście międzynarodowym;
  • dr hab. inż. Magdalena Palacz, prof. PŚ – zakończyła spotkanie wykładem „Modern education with elements of neurodidactics”, przybliżając uczestnikom nowoczesne metody nauczania oraz wykorzystanie zasad neurodydaktyki i metod projektowych (PBL) w procesie kształcenia.

Szkolenie stanowiło nie tylko praktyczne przygotowanie do pracy dydaktycznej w języku angielskim, ale również inspirację do dalszego rozwoju kompetencji akademickich i międzykulturowych.

Serdecznie dziękujemy wszystkim Uczestnikom i Prowadzącym za udział w tym wyjątkowym spotkaniu zamykającym cykl szkoleń “Dobre praktyki prowadzenia zajęć dydaktycznych” dla doktorantów i nowych pracowników Politechniki Śląskiej.

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie