Zadania
Do zadań Działu Zasobów Osobowych należy:
realizacja ustalonej przez władze Uczelni polityki kadrowej oraz inicjowanie działań w tym zakresie,
przeprowadzanie procesów rekrutacji na stanowiska administracyjne, inżynieryjno–techniczne, naukowo–techniczne oraz kierownicze, a także publikacja ogłoszeń o konkursach na stanowiska nauczycieli akademickich oraz pracowników obsługi,
prowadzenie całości spraw kadrowych w zakresie nawiązywania, przebiegu oraz rozwiązywania stosunku pracy (merytoryczna weryfikacja wniosków dotyczących zatrudnienia oraz zwolnienia, przygotowywanie m. in. umów o pracę, wystawianie świadectw pracy),
ustalanie uprawnień do świadczeń wynikających ze stosunku pracy, w tym m. in.: dodatków za staż pracy, nagród jubileuszowych, dodatkowego wynagrodzenia rocznego, odpraw, ekwiwalentów i innych wynikających z przepisów prawa,
gromadzenie i przechowywanie dokumentacji pracowniczej w aktach osobowych, a po ustaniu stosunku pracy przekazywanie akt do Archiwum,
wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych,
wystawianie skierowań na badania wstępne i kontrolne oraz nadzór nad terminowością przeprowadzania badań okresowych oraz współpraca z Inspektoratem BHP w sprawie szkoleń,
prowadzenie spraw związanych z przejściem pracowników na emeryturę/rentę oraz współorganizowanie uroczystości z tym związanych,
ustalanie wymiaru przysługującego urlopu wypoczynkowego: nadzorowanie procesu planowania urlopów wypoczynkowych, a także kontrola terminowości ich wykorzystania,
prowadzenie spraw związanych z nadaniem odznaczeń, orderów, medali, dokumentacji z tym związanej oraz współorganizowanie uroczystości ich wręczenia,
prowadzenie spraw dodatkowego zatrudnienia oraz obniżenia pensum dydaktycznego nauczycieli akademickich,
prowadzenie ewidencji upoważnień i oświadczeń pracowników związanych z ochroną danych osobowych,
gromadzenie dokumentacji związanej z oceną pracowników,
prowadzenie spraw związanych z dokształcaniem pracowników,
prowadzenie ewidencji przewodów doktorskich i postępowań habilitacyjnych,
prowadzenie ksiąg dyplomów, sporządzanie oraz przedkładanie do podpisu rektora dyplomów doktorskich i habilitacyjnych oraz współorganizowanie uroczystości ich wręczenia,
obsługa sekretarsko-administracyjna komisji ds. zatrudnienia,
wprowadzanie oraz bieżące aktualizowanie danych w Zintegrowanym Systemie Informatycznym – DAX,
wprowadzanie danych do systemu POL-on,
prowadzenie sprawozdawczości dla potrzeb GUS, MNiSW, władz Uczelni oraz innych,
analiza osobowego i bezosobowego funduszu płac, przygotowanie funduszu nagród rektora, funduszu premiowania i dodatkowego wynagrodzenia rocznego,
obsługa płacowa projektów finansowanych ze środków zagranicznych Unii Europejskiej z osobowego i bezosobowego funduszu płac,
obsługa płacowa projektów krajowych z osobowego i bezosobowego funduszu płac,
generowanie list płac z osobowego i bezosobowego funduszu płac,
generowanie raportów miesięcznych ZUS RMUA do systemu SOD,
przygotowywanie przelewów bankowych wypłat pracowniczych,
analiza składników płacowych na potrzeby zawieszania i zmniejszania świadczeń emerytalno-rentowych do ZUS oraz przygotowywanie korekt i innych dokumentów na wniosek ZUS,
analiza składników płacowych, przygotowywanie i wydawanie pracownikom zaświadczeń o wynagrodzeniach,
przygotowywanie danych do naliczania emerytur, zasiłków chorobowych, macierzyńskich, opiekuńczych i innych, wynikających z przepisów ubezpieczeniowych,
zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych w ramach umów cywilno-prawnych,
prowadzenie archiwum płacowego,
obsługa elektronicznego systemu przekazu danych z/do ZUS „PŁATNIK”,
współpraca z komórkami administracyjnymi i jednostkami organizacyjnymi Uczelni w zakresie obowiązujących przepisów podatkowych i ubezpieczeniowych,
prowadzenie konsultacji z podmiotami zewnętrznymi w zakresie prawidłowej interpretacji przepisów podatkowych i ubezpieczeniowych,
udzielanie informacji związanych z wypłatami wynagrodzeń oraz obciążającymi je podatkiem i składkami ZUS,
sporządzanie informacji o wysokości dochodów pracowników, pobranych zaliczek na podatek dochodowy (PIT-11/IFT) oraz należnych składek ZUS (RMUA) w ramach obowiązków płatnika,
comiesięczne rozliczanie zaliczek na podatek dochodowy i składek ZUS od wypłaconych wynagrodzeń oraz sporządzanie związanej z tym dokumentacji,
rozliczanie w systemie płacowym wypłat z tytułu innych świadczeń min. zasiłków z ubezpieczenia społecznego dla pracowników i osób spoza Uczelni,
przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń pracownikom o wypłaconych zasiłkach chorobowych oraz potwierdzających prawo do świadczeń zdrowotnych,
zgłaszanie do ZUS w ustawowych terminach danych osobowych pracowników, zleceniobiorców, studentów i stażystów,
sporządzanie sprawozdań o zatrudnieniu i kształceniu osób niepełnosprawnych do PFRON,
sporządzanie sprawozdań do MNiSW w zakresie odprowadzanych składek zdrowotnych za studentów i doktorantów,
prowadzenie archiwum dokumentów podatkowych i ubezpieczeniowych,
koordynowanie i organizowanie ciągłego procesu podnoszenia kompetencji pracowników administracji.