A A+ A++
ico

Zadania

Do zadań Działu Zasobów Osobowych należy:

  • realizacja ustalonej przez władze Uczelni polityki kadrowej oraz inicjowanie działań w tym zakresie,
  • przeprowadzanie procesów rekrutacji na stanowiska administracyjne, inżynieryjno–techniczne, naukowo–techniczne oraz kierownicze, a także publikacja ogłoszeń o konkursach na stanowiska nauczycieli akademickich oraz pracowników obsługi,
  • prowadzenie całości spraw kadrowych w zakresie nawiązywania, przebiegu oraz rozwiązywania stosunku pracy (merytoryczna weryfikacja wniosków dotyczących zatrudnienia oraz zwolnienia, przygotowywanie m. in. umów o pracę, wystawianie świadectw pracy),
  • ustalanie uprawnień do świadczeń wynikających ze stosunku pracy, w tym m. in.: dodatków za staż pracy, nagród jubileuszowych, dodatkowego wynagrodzenia rocznego, odpraw, ekwiwalentów i innych wynikających z przepisów prawa,
  • gromadzenie i przechowywanie dokumentacji pracowniczej w aktach osobowych, a po ustaniu stosunku pracy przekazywanie akt do Archiwum,
  • wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych,
  • wystawianie skierowań na badania wstępne i kontrolne oraz nadzór nad terminowością przeprowadzania badań okresowych oraz współpraca z Inspektoratem BHP w sprawie szkoleń,
  • prowadzenie spraw związanych z przejściem pracowników na emeryturę/rentę oraz współorganizowanie uroczystości z tym związanych,
  • ustalanie wymiaru przysługującego urlopu wypoczynkowego: nadzorowanie procesu planowania urlopów wypoczynkowych, a także kontrola terminowości ich wykorzystania,
  • prowadzenie spraw związanych z nadaniem odznaczeń, orderów, medali, dokumentacji z tym związanej oraz współorganizowanie uroczystości ich wręczenia,
  • prowadzenie spraw dodatkowego zatrudnienia oraz obniżenia pensum dydaktycznego nauczycieli akademickich,
  • prowadzenie ewidencji upoważnień i oświadczeń pracowników związanych z ochroną danych osobowych,
  • gromadzenie dokumentacji związanej z oceną pracowników,
  • prowadzenie spraw związanych z dokształcaniem pracowników,
  • prowadzenie ewidencji przewodów doktorskich i postępowań habilitacyjnych,
  • prowadzenie ksiąg dyplomów, sporządzanie oraz przedkładanie do podpisu rektora dyplomów doktorskich i habilitacyjnych oraz współorganizowanie uroczystości ich wręczenia,
  • obsługa sekretarsko-administracyjna komisji ds. zatrudnienia,
  • wprowadzanie oraz bieżące aktualizowanie danych w Zintegrowanym Systemie Informatycznym – DAX,
  • wprowadzanie danych do systemu POL-on,
  • prowadzenie sprawozdawczości dla potrzeb GUS, MNiSW, władz Uczelni oraz innych,
  • analiza osobowego i bezosobowego funduszu płac, przygotowanie funduszu nagród rektora, funduszu premiowania i dodatkowego wynagrodzenia rocznego,
  • obsługa płacowa projektów finansowanych ze środków zagranicznych Unii Europejskiej z osobowego i bezosobowego funduszu płac,
  • obsługa płacowa projektów krajowych z osobowego i bezosobowego funduszu płac,
  • generowanie list płac z osobowego i bezosobowego funduszu płac,
  • generowanie raportów miesięcznych ZUS RMUA do systemu SOD,
  • przygotowywanie przelewów bankowych wypłat pracowniczych,
  • analiza składników płacowych na potrzeby zawieszania i zmniejszania świadczeń emerytalno-rentowych do ZUS oraz przygotowywanie korekt i innych dokumentów na wniosek ZUS,
  • analiza składników płacowych, przygotowywanie i wydawanie pracownikom zaświadczeń o wynagrodzeniach,
  • przygotowywanie danych do naliczania emerytur, zasiłków chorobowych, macierzyńskich, opiekuńczych i innych, wynikających z przepisów ubezpieczeniowych,
  • zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych w ramach umów cywilno-prawnych,
  • prowadzenie archiwum płacowego,
  • obsługa elektronicznego systemu przekazu danych z/do ZUS „PŁATNIK”,
  • współpraca z komórkami administracyjnymi i jednostkami organizacyjnymi Uczelni w zakresie obowiązujących przepisów podatkowych i ubezpieczeniowych,
  • prowadzenie konsultacji z podmiotami zewnętrznymi w zakresie prawidłowej interpretacji przepisów podatkowych i ubezpieczeniowych,
  • udzielanie informacji związanych z wypłatami wynagrodzeń oraz obciążającymi je podatkiem i składkami ZUS,
  • sporządzanie informacji o wysokości dochodów pracowników, pobranych zaliczek na podatek dochodowy (PIT-11/IFT) oraz należnych składek ZUS (RMUA) w ramach obowiązków płatnika,
  • comiesięczne rozliczanie zaliczek na podatek dochodowy i składek ZUS od wypłaconych wynagrodzeń oraz sporządzanie związanej z tym dokumentacji,
  • rozliczanie w systemie płacowym wypłat z tytułu innych świadczeń min. zasiłków z ubezpieczenia społecznego dla pracowników i osób spoza Uczelni,
  • przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń pracownikom o wypłaconych zasiłkach chorobowych oraz potwierdzających prawo do świadczeń zdrowotnych,
  • zgłaszanie do ZUS w ustawowych terminach danych osobowych pracowników, zleceniobiorców, studentów i stażystów,
  • sporządzanie sprawozdań o zatrudnieniu i kształceniu osób niepełnosprawnych do PFRON,
  • sporządzanie sprawozdań do MNiSW w zakresie odprowadzanych składek zdrowotnych za studentów i doktorantów,
  • prowadzenie archiwum dokumentów podatkowych i ubezpieczeniowych,
  • koordynowanie i organizowanie ciągłego procesu podnoszenia kompetencji pracowników administracji.
  • © Politechnika Śląska

    Ogólna klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Politechnikę Śląską

    Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

    Zasady wykorzystywania „ciasteczek” (ang. cookies) w serwisach internetowych Politechniki Śląskiej

    Deklaracja dostępności

    „E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

    Fundusze Europejskie
    Fundusze Europejskie
    Fundusze Europejskie
    Fundusze Europejskie