A A+ A++

Regulamin

Postanowienia ogólne
§ 1

  1. Śląskie Laboratorium Technologii Lotniczych, zwane dalej „Laboratorium”, jest ogólnouczelnianą jednostką organizacyjną Politechniki Śląskiej powołaną
    w celu prowadzenia działalności badawczej, rozwojowej, wdrożeniowej i szkoleniowej upowszechniającej wiedzę ekspercką.
  2. Siedziba Laboratorium znajduje się w Katowicach.
  3. W ramach struktury wewnętrznej Laboratorium tworzy się:
    1. Sekcję ds. Zaawansowanych Technologii Materiałów i Powłok Ochronnych dla Silników i Napędów Lotniczych,
    2. Sekcję ds. Badań Nieniszczących Materiałów i Struktur Kompozytowych dla Technologii Lotniczych i Kosmicznych,
    3. Sekcję ds. Zastosowania Zaawansowanych Technologii w Badaniu Czynnika Ludzkiego i Środowiska Realizacji Zadań Lotniczych,
      zwane dalej „sekcjami”
  4. Działalnością Laboratorium kieruje i zarządza dyrektor Laboratorium. Sekcjami kierują kierownicy sekcji.


Przedmiot i zakres działalności
§ 2

  1. Do zadań Laboratorium należą w szczególności:
    1. pozyskiwanie i realizacja projektów w ramach różnych źródeł finansowania (NCN, NCBR, MEiN, programy europejskie),
    2. pozyskiwanie i realizacja projektów z otoczeniem społeczno-gospodarczym,
    3. prowadzenie badań naukowych,
    4. pozyskiwanie projektów infrastrukturalnych i aparaturowych,
    5. opracowywanie i rozwój technologii, generowanie know-how oraz własności intelektualnej,
    6. budowa prototypowych rozwiązań technicznych i technologicznych,
    7. prowadzenie działań na rzecz promocji i nowych technologii,
    8. współpraca z jednostkami Politechniki Śląskiej, innymi jednostkami naukowymi oraz przedsiębiorstwami krajowymi i zagranicznymi,
    9. organizowanie konferencji, seminariów, warsztatów, szkoleń, tematycznych zebrań i spotkań,
    10. integracja środowisk naukowych i pozanaukowych (gospodarczych, politycznych, kulturowych, społecznych itp.) o zasięgu krajowym
      i międzynarodowym,
    11. promocja oferty badawczej Politechniki Śląskiej,
    12. inne aktywności związane z działalnością Laboratorium.


Dyrektor Laboratorium
§ 3

  1. Dyrektor Laboratorium jest powoływany i odwoływany przez rektora i sprawuje swoją funkcję w okresie kadencji władz rektorskich.
  2. Dyrektor Laboratorium kieruje i zarządza działalnością Laboratorium, a w szczególności:
    1. organizuje i nadzoruje pracę Laboratorium,
    2. reprezentuje Laboratorium na zewnątrz na podstawie i w granicach pełnomocnictw udzielonych przez rektora,
    3. opracowuje corocznie plan rzeczowo-finansowy Laboratorium oraz sprawozdanie z jego wykonania,
    4. opracowuje i przedstawia Radzie Laboratorium plany i sprawozdania z działalności Laboratorium,
    5. przedstawia corocznie rektorowi sprawozdanie z działalności Laboratorium,
    6. organizuje, dokonuje podziału zadań i kieruje pracami Laboratorium,
    7. monitoruje stan realizacji zadań/prac przez Laboratorium.
  3. W przypadku zaistnienia pomiędzy kierownikami sekcji oraz dyrektorem Laboratorium sporu (bądź wystąpienia pomiędzy nimi różnicy zdań) w jakiejkolwiek sprawie związanej z działalnością Laboratorium, decydujący jest głos Dyrektora Laboratorium, któremu przysługuje jednocześnie prawo do podjęcia wiążącej decyzji w takiej sprawie.


Kierownicy Sekcji
§ 4

  1. Sekcjami kierują i zarządzają kierownicy sekcji powoływani i odwoływani przez rektora. Kierownicy sekcji są powoływani na okres kadencji władz rektorskich.
  2. Kierownik sekcji kieruje działalnością sekcji, a w szczególności:
    1. organizuje i nadzoruje pracę sekcji,
    2. opracowuje corocznie plan rzeczowo-finansowy sekcji oraz sprawozdanie z jego wykonania,
    3. opracowuje i przedstawia dyrektorowi Laboratorium plan rzeczowo-finansowy i sprawozdanie z działalności sekcji,
    4. przedstawia corocznie dyrektorowi Laboratorium sprawozdanie z działalności sekcji.


Rada Laboratorium
§ 5

  1. Radę i jej przewodniczącego, na wniosek dyrektora Laboratorium, powołuje rektor na okres kadencji organów Uczelni. Rada Laboratorium liczy do 10 osób. W skład Rady wchodzą:
    1. właściwy prorektor,
    2. dyrektor Laboratorium,
    3. kierownicy sekcji,
    4. przedstawiciele środowiska biznesowego związanego z lotnictwem,
    5. przedstawiciele władz lotniczych,
    6. specjaliści z zakresu lotnictwa.
  2. Rada Laboratorium jest organem opiniująco-doradczym dyrektora i działa według ustalonego przez siebie regulaminu.
  3. Pełnienie funkcji członka Rady Laboratorium ma charakter społeczny i z tego tytułu nie przysługuje prawo do wynagrodzenia.
  4. Do zadań Rady Laboratorium należą:
    1. wytyczanie kierunków działalności Laboratorium,
    2. opiniowanie planu rzeczowo-finansowego Laboratorium i sprawozdania z jego wykonania,
    3. opiniowanie wniosków przedstawianych przez dyrektora Laboratorium,
    4. opiniowanie rocznego sprawozdania Dyrektora Laboratorium,
    5. rozpatrywanie i opiniowanie innych spraw związanych z działalnością Laboratorium.
  5. Posiedzenia Rady Laboratorium zwołuje jej przewodniczący:
    1. co najmniej dwa razy w roku lub
    2. na pisemny wniosek członka Rady Laboratorium.
  6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5 pkt 2, przewodniczący Rady Laboratorium zwołuje posiedzenie Rady Laboratorium w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku członka Rady i wyznacza datę posiedzenia przypadającą nie później niż w terminie 21 dni od dnia otrzymania takiego wniosku.
  7. W przypadku, gdy przewodniczący Rady Laboratorium z powodu nieobecności lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia funkcji nie może zwołać posiedzenia Rady Laboratorium, prawo to przysługuje właściwemu prorektorowi.
  8. Zawiadomienie o posiedzeniu Rady Laboratorium powinno określać datę, godzinę i miejsce posiedzenia, a także zawierać porządek obrad. Zawiadomienie powinno zostać doręczone pocztą elektroniczną lub Pocztą Polską w formie listu poleconego, lub pocztą kurierską, lub w inny sposób (w tym w szczególności osobiście, za pisemnym potwierdzeniem odbioru) każdemu członkowi Rady Laboratorium nie później niż 14 dni przed datą posiedzenia.
  9. W posiedzeniach Rady Laboratorium mogą uczestniczyć z głosem doradczym osoby niebędące członkami Rady Laboratorium.
  10. Członek Rady występuje z wnioskiem do przewodniczącego Rady Laboratorium – w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o posiedzeniu – o uczestnictwie w obradach osoby, o której mowa w ust. 9, jako eksperta z danej dziedziny, z jednoczesnym wskazaniem danych tej osoby.
  11. Z posiedzenia Rady Laboratorium sporządzany jest protokół.


Pracownicy
§ 6

  1. Pracowników Laboratorium zatrudnia rektor na wniosek dyrektora Laboratorium.
  2. W pracach Laboratorium mogą uczestniczyć pracownicy zatrudnieni w jednostkach organizacyjnych Politechniki Śląskiej, a także osoby spoza Uczelni.
  3. Umowy cywilnoprawne z osobami wykonującymi prace na rzecz Laboratorium zawiera dyrektor Laboratorium na podstawie udzielonego pełnomocnictwa
    i zgodnie z ogólnymi procedurami obowiązującymi na Politechnice Śląskiej.


Mienie i finanse
§ 7

  1. Laboratorium, za zgodą i na zasadach określonych przez rektora, korzysta z mienia wydzielonego z majątku Politechniki Śląskiej.
  2. Za zasoby aparaturowe Laboratorium oraz ich właściwe wykorzystanie odpowiada dyrektor.
  3. Koszty działalności Laboratorium są pokrywane z uzyskiwanych przychodów, a w szczególności z:
    1. dotacji Politechniki Śląskiej,
    2. projektów realizowanych przez Laboratorium,
    3. odpłatnej działalności badawczej i konsultacyjnej,
    4. odpłatnego kształcenia,
    5. innych środków przydzielonych przez rektora.
  4. Gospodarka finansowa Laboratorium jest prowadzona na podstawie planu rzeczowo-finansowego sporządzanego na każdy rok kalendarzowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami gospodarki finansowej obowiązującymi w Uczelni.
  5. Za realizację planu rzeczowo-finansowego Laboratorium odpowiada dyrektor.


Postanowienia końcowe
§ 8

  1. Nadzór nad działalnością Laboratorium sprawuje właściwy prorektor.
  2. Zmiany w Regulaminie Laboratorium mogą być dokonywane w trybie przewidzianym dla jego utworzenia.

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie