A A+ A++

 

Telekolaboracja

 

* W semestrze zimowym 15 studentów II stopnia Informatyki Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej we współpracy ze studentami kierunków Międzynarodowa Komunikacja, Polityka i kierunku Nauczycielskiego z Uniwersytetu Linneusza w Växjöund Kalmar w Szwecji stworzyło bloga w języku niemieckim poświęconego wielu aspektom kultury i ogólnych zainteresowań. Koordynatorką projektu po stronie polskiej była mgr Renata Pelka. Blog jest dostępny pod adresem: http://polsl-linnaeus.blogspot.com

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Projekt telekolaboracyjny w języku rosyjskim pomiędzy studentami II stopnia Politechniki Śląskiej a obcokrajowcami z Chin, Wietnamu, Syrii i Turkmenistanu studiującymi na Białoruskim Państwowym Uniwersytecie Informatyki i Radioelektroniki. Uczestnicy projektu mieli do wykonania dwa zadania na zaliczenie dwóch efektów kształcenia – mówienia i pisania. Celem pierwszego projektu zatytułowanego „Poznajmy się” było zgromadzenie informacji o swoim partnerze i przygotowanie prezentacji. Komunikacja między studentami odbywała się głównie za pomocą Facebooka i Messengera. Koordynatorką projektu była mgr Małgorzata Bryg-Lewandowska.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Drugi projekt zrealizowany w ramach lektoratu j. rosyjskiego przypadł na okres świąteczny, dlatego też święta stanowiły jego temat przewodni. Polscy i syryjscy studenci dzielili się informacjami o Bożym Narodzeniu, studenci z Wietnamu i Chin opisywali tradycje związane z Nowym Rokiem, natomiast student z Turkmenistanu wybrał Dzień Melona, Arbuza i Dyni. Koordynatorką projektu po polskiej stronie projektu była mgr Małgorzata Bryg-Lewandowska.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Również w semestrze zimowym w ramach lektoratu z j. angielskiego (poziom C1), studenci II roku Wydziału Architektury, pod opieką mgr Iwony Seta-Dąbrowskiej, wzięli udział w projekcie telekolaboracyjnym ze studentami z Otaru University of Commerce w Japonii. Efektem tej współpracy jest blog, który przybliża różnorodne aspekty życia japońskich studentów i tworzy nie tylko obraz niezwykłego kraju, ale umożliwia również odbiegające od standardu spojrzenie w międzykulturowość przestrzeni akademickiej. Blog można przeczytać pod adresem: http://japan-poland.blogspot.com/?m=1 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Kolejnym przedsięwzięciem w semestrze zimowym w SJO w ramach lektoratu z j. angielskiego (C1) był innowacyjny międzynarodowy projekt – studenci III semestru Informatyki na Wydziale AEI we współpracy ze studentami z Grenoble University we Francji i Business School na Węgrzech opracowali prototyp zdalnie sterowanego samochodu oraz związaną z nim strategię marketingową. Koordynatorami polskiego zespołu byli mgr Grażyna Duda i mgr Janusz Sroka.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* W ramach kolejnego międzynarodowego przedsięwzięcia telekolaboracyjnego, w semestrze letnim studenci II roku Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki (poziom C1), podjęli współpracę ze studentami z University of Applied Sciences z Hagi w Holandii. Współpraca ta zaowocowała wglądem w różnorodne obszary tematyczne, związane zarówno ze zjawiskami multikulturowymi, jak i rozwojem nowoczesnych technologii. Polskim koordynatorem projektu była mgr Iwona Seta-Dąbrowska.

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* 'Prepare a guidebook for a student who wants to study or work in Poland and Armenia' – projekt został zrealizowany przez studentów I roku Fizyki Technicznej Politechniki Śląskiej oraz przez studentów Stosunków Międzynarodowych na Państwowym Uniwersytecie w Erywaniu w Armenii. Studenci mieli wspólnie przygotować przewodnik dla studenta, który chciałaby podjąć studia na uczelni w Gliwicach i w Erywaniu. Przewodnik powinien zawierać praktyczne informacje dotyczące wszystkich typowych sytuacji z którymi student może się spotkać. Począwszy od zakwaterowania, kosztów z tym związanych, poprzez zasady bezpieczeństwa po sposób spędzania wolnego czasu. Studenci mieli skupić się na informacjach praktycznych, o których przewodniki turystyczne nie zawsze informują: na przykład sposób korzystania z biblioteki uczelnianej. Wspólna praca zaowocowała bardzo ciekawymi prezentacjami, a pomiędzy studentami nawiązały się kontakty prywatne, które studenci utrzymują do tej pory. Koordynatorką projektu była mgr Bożena Stefanowicz.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'Create and illustrate a new invention that addresses a problem in the society’ - projekt realizowany był przez studentów wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki kierunek Automatyka Robotyka oraz studentów Politechniki Lwowskiej. Zadanie polegało na przygotowaniu prezentacji na temat robota, wynalazku czy udogodnienia, które mogą pomóc rozwiązać konkretne problemy społeczne. Studenci mieli zadecydować o funkcjach, specyfikacjach, możliwościach zastosowania i powodach, dla których wybrali dany produkt. Realizując projekt, studenci pracowali w grupach 6-8 osobowych a wynikiem była wspólna prezentacja projektu podczas sesji video na platformie wideo konferencji zoom. Projekt koordynowany był przez mgr Bożenę Stefanowicz.

 

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie