Start - Dydaktyka - Project Based Learning - PBL w SJO
Project Based Learning w Studium Języków Obcych
Metoda PBL jest obecna w Studium Języków Obcych (SJO) na Politechnice Śląskiej od roku akademickiego 2015 - 2016, kiedy to mgr Grażyna Duda we współpracy z zagranicznymi uczelniami zrealizowała pierwsze międzynarodowe projekty telekolaboracyjne oraz pierwszy projekt CLIL we współpracy z Wydziałem Budownictwa. W tym samym roku swoją premierę miał CLIL w języku niemieckim (UNI-CLILiG) na Wydziale Architektury pod czujnym okiem mgr Gabrieli Szewioli.
Od tej pory metoda ta realizowana jest dwutorowo przez wielu wykładowców SJO:
- telekolaboracje (mgr Małgorzata Bryg-Lewandowska, mgr Grażyna Duda, mgr Renata Pelka, mgr Iwona Seta-Dąbrowska, mgr Bożena Stefanowicz, mgr Janusz Sroka)
- CLIL (mgr Anna Gazda, mgr Grażyna Duda, mgr Karina Kunz-Kurnicka, mgr Iwona Seta-Dąbrowska, mgr Gabriela Szewiola, mgr Janusz Sroka, mgr Iwona Terlecka-Żabińska)
Więcej informacji o poszczególnych projektach realizowanych w kolejnych latach akademickich można znaleźć na stronie:
https://www.polsl.pl/rjo5-sjo/dydaktyka/project-based-learning-pbl/
Jak wynika z ankiet przeprowadzanych każdego roku wśród uczestników projektów, nasze innowacyjne metody prowadzenia zajęć metodą PBL cieszą się ogromnym zainteresowaniem studentów i otrzymują od nich bardzo wysokie oceny. Zyskały one również poparcie i uznanie władz Politechniki Śląskiej, SJO i poszczególnych wydziałów.
O popularności PBL mogą również świadczyć liczby: w roku 2015 – 2016 zrealizowano 3 projekty, natomiast w roku 2018 – 2019 projektów było aż 13.