A A+ A++

CLIL i inne projekty

* W dniu 14 czerwca 2022 roku odbyła się prezentacja finałowa VII edycji programu CLIL, w trakcie której studenci zademonstrowali i omówili swoje projekty betonowych przedmiotów dekoracyjno-użytkowych. Prezentacja ta spotkała się z bardzo życzliwym przyjęciem zaproszonych gości – władz SJO, wykładowców języka angielskiego oraz licznie przybyłych studentów. Warto dodać, że widzami prezentacji byli również studenci, którzy jako pierwszy rocznik pandemiczny nie mogli dokończyć praktycznego aspektu programu CLIL w 2020 r.  

Wydział Budownictwa reprezentowała dr Małgorzata Gołaszewska, która jako opiekun merytoryczny (content teacher) wspomagała wykładowców języka angielskiego: mgr Iwonę Setę-Dąbrowska i mgr Janusza Srokę w realizacji programu.

Program CLIL (Content and Language Integrated Learning) ma za zadanie połączenie nauki języka obcego i treści przedmiotowych charakterystycznych dla danego wydziału oraz przygotowanie studentów do wejścia na rynek pracy poprzez wykształcenie w nich tzw. transferable skills. Warto więc pamiętać, że betonowe obiekty dekoracyjne, które zaprezentowali studenci, są jedynie praktyczną implementacją niektórych nauczanych treści i stanowią wartość dodaną programu CLIL, nie jego cel. 

Niesłabnące zainteresowanie studentów oraz poparcie władz SJO i Wydziału Budownictwa pozwalają nam żywić nadzieję, że przyszły rok akademicki przyniesie kolejną edycję naszego unikatowego programu CLIL.

_____________________________________________________________________________ 

* Dnia 11.05.2022  w Studium Języków Obcych  oraz na platformie Zoom odbyła się Prezentacja Finałowa projektu prowadzonego metodą CLIL (zintegrowanego nauczania przedmiotu i języka), pt. „Engineering Challenges” podczas którego studenci II roku Wydziału Mechanicznego Technologicznego kierunku Automatyka i Robotyka Politechniki Śląskiej przedstawili  efekty swojej pracy nad:

  • Elektrycznym podajnikiem do napojów
  • Modelem drona
  • Eksperymentem łańcuchowym

Projekt prowadzony był w ramach lektoratu j. angielskiego  od 16 marca do 11 maja 2022 (8 tygodni) pod opieką mgr Grażyny Dudy. Studenci  korzystali również z doradztwa swoich nauczycieli przedmiotu, dr hab. inż. Piotra Przystałka, prof. PŚ, oraz dr inż. Wawrzyńca Panfila z Wydziału Mechanicznego Technologicznego Politechniki Śląskiej.

Studenci pracowali w trzech pięcioosobowych zespołach planując kolejne etapy budowy swoich urządzeń, wybierając materiały do ich realizacji, programując i sprawdzając ich działanie oraz wprowadzając  ewentualne poprawki. Każdy zespół przygotował  prezentację finałową swojego urządzenia.

Praca metodą CLIL, poprzez dodanie treści tematycznych zwiększa motywację studentów do nauki języka obcego i jednocześnie daje im szansę na praktyczne wykorzystanie swojej kreatywności i rozwinięcie tzw. umiejętności miękkich (soft skills) poprzez pracę w zespołach, rozwiązywanie trudnych problemów oraz dotrzymywanie terminów. Podczas trwania projektu studenci byli zobowiązani do przesyłania cotygodniowych pisemnych raportów z przebiegu pracy nad swoimi urządzeniami. Każdy zespół przygotował również raport końcowy projektu (Final Report).

____________________________________________________________________________ 

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie