A A+ A++

CLIL i inne projekty PBL

* UNI-CLILiG – IV edycja. Projekt w j. niemieckim dotyczący przypadającego na rok 2019 stulecia powstania Bauhausu, najwybitniejszej uczelni architektonicznej XX wieku, która swoimi koncepcjami, jak również nowatorską pedagogiką zrewolucjonizowała podejście do projektowania architektury i elementów wystroju wnętrz oraz produktów użytkowych. W dniach 11-13.01.2019 odbył się wyjazd studialny studentek i studentów oraz ich nauczycieli do Dessau w Niemczech, podczas którego uczestnicy projektu zwiedzali obiekty Bauhausu i zbierali materiały do dokumentacji projektu. Wykonali także szkice i fotografie. Z pomocą i na podstawie tych materiałów zostaną wykonane autorskie projekty oraz napisane teksty, dotyczące genezy Bauhausu, samych obiektów architektonicznych oraz inspiracji płynących z tego nurtu projektowania, które złożą się następnie na publikację i wystawę. W projekcie uczestniczyły grupy studentów i studentek studiów magisterskich Wydziału Architektury, prowadzone przez mgr Gabrielę Szewiolę. Koordynatorem projektu z ramienia Wydziału Architektury jest dr hab. Inż. arch. Krzysztof Kafka, prof. PŚ. Doradcą merytorycznym bieżącego projektu jest dr inż. arch. Ryszard Nakonieczny. Projekty CLILiG zostały przedstawione m.in. na największej międzynarodowej konferencji nauczycieli języka niemieckiego, zaowocowały także publikacją.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Pierwsza edukacyjna strona internetowa do nauki j. angielskiego stworzona przez studentów II roku Informatyki na wydziale AEI w ramach lektoratu z j. angielskiego w Studium Języków Obcych (poziom C1). Studenci pracowali przez jeden semestr pod kierunkiem wykładowców: mgr Grażyny Dudy i mgr Janusza Sroki. Przygotowano trzy moduły: Bees and IOT, Autonomous Cars and Future of Payments. Umieszczenie zróżnicowanych tematycznie i formalnie materiałów na stronie internetowej pozwala lektorom i studentom na korzystanie z nich za pomocą własnych laptopów lub smartfonów zamiast tradycyjnych podręczników czy kserokopii, co przyczynia się do ochrony środowiska, zwiększa komfort pracy na zajęciach oraz pozwala w przyszłości rozbudować bazę tematyczną i leksykalną o zagadnienia związane z zainteresowaniami studentów.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Czwarta już edycja projektu CLIL, w którym grupa studentów II roku Wydziału Budownictwa w ramach lektoratu (poziom C1) rozwijała swoją znajomość języka angielskiego poprzez jego praktyczne zastosowanie w problemach inżynierskich. W trakcie obecnej edycji studenci mieli za zadanie wykonać małe betonowe formy dekoracyjno-użytkowe, porozumiewając się po angielsku na wszystkich etapach pracy – od designu aż po samo wykonywanie zaprojektowanych elementów w laboratorium Wydziału Budownictwa. Koordynatorami językowymi projektu byli mgr Iwona Seta-Dąbrowska i mgr Janusz Sroka. Nad stroną merytoryczną projektu czuwała mgr Małgorzata Gołaszewska.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* CLIL na Wydziale Architektury – projekt prowadzony był w grupie studentów drugiego roku na poziomie C1, na 4 semestrze języka. Zajęcia językowe odbywały się równolegle z zajęciami przedmiotowymi w ramach przedmiotu „Mały obiekt usługowy” i były koordynowane przez mgr Karinę Kunz-Kurnicką (opieka językowa) i dr hab. inż. arch. Beatę Majerską-Pałubicką (opieka merytoryczna). Celem projektu było zdobycie przez studentów wiedzy fachowej z zakresu projektowania wyżej wspomnianego obiektu oraz sprawności językowych przydatnych w tym procesie.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* II edycja projektu ‘When Science Meets English’. W jego ramach grupa studentów Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki (III i IV semestr lektoratu na poziomie C1) stworzyła autorski kurs języka angielskiego technicznego (English for Specific Purposes). Przygotowano trzy moduły lekcyjne, poświęcone następującym zagadnieniom: Radiation, Drones and Fungi and Technology. Końcowym etapem projektu były warsztaty przeprowadzone przez studentów w czerwcu 2019 w ramach zajęć z lektoratu. Koordynatorkami projektu były mgr Anna Gazda i mgr Iwona Terlecka-Żabińska.

 

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie